< Tilbake til oversikten

Lurer veldig ...

MonicaA sa for siden:

Sorry at jeg bruker STYGGEORDET, men hvor mange kalorier spiser dere andre på Atkins induksjon/ketolyse hver dag ca? Teller ikke selv, men lurer veldig på dette ..

Photobscura sa for siden:

Å gud, jeg aner ikke. Tipper jeg ligger på et par tusen. Husker på induksjonen da jeg brukte mat på data hver dag, og det var ca det pluss minus,
Litt overraskende, da søstra mi har masa om kalorier etter at hun gikk p GR, og det viste seg at vi ikke hadde ulikt kaloriinntak, haha. Men som de fleste har skjønt, så er ikke en kalori en kalori, med mindre man teller dem en for en da;)

Tuppen sa for siden:

klarer ikke å telle kalorier jeg... :p

Når jeg regna ut karbeinnholdet på maten på induksjon (brukte et dataprogram som heter mat på data) så kom ikke bare karbetallet opp, men også mengde proteiner, fett, energi, så jeg fikk svaret ufrivillig:) Ikke at det spiller så stor rolle. Men Atkins sier at de fleste overrasker seg selv med at de ikke spiser noe særlig mer kalorier enn før (kanskje til og med færre) dette fordi lavkarbomat er mer mettende, og man spiser naturlig nok mindre når man blir fortere mett! Eller, som regel i alle fall :rolleyes:
Men man holder seg også mett lenger.

Carisma sa for siden:

Og sukker o.l er jo ikke akkurat fritt for kalorier! På radio i dag sa de at nudler inneholder like mye kalorier som et stykke bløtkake....

Åh, ikke snakk om det! Jeg fikk en jumbopakke (500!!) med nudler da jeg flytta på hybel på videregående av min mor. Klarte ikke å spise halvparten, nå spyr jeg bare jeg tenker på nudler.

slaskalainen sa for siden:

En fare kan være at man spiser for lite over tid, slik at dersom man over tid tar inn mindre enn Basal Metabolic Rate, risikerer man at man legger på seg alt man tar inn over dette nivået - etter en tid. Men har ikke all dokken her nå.

Slik sett er kanskje faktisk den ekstreme metoden best av de to - å faste vekk det som skal vekk - gitt at det ikke er for mye da. Det er jo grenser for hvor lenge man kan faste.

Husk at på lavkarbo så synker egentlig stoffskiftet. Helsemessig er det ideelt, om enn ikke i en verden full av fristende mat.

Ziggy sa for siden:

Råder du seriøst folk her inne å FASTE vekk det som skal vekk???

.

Tuppen sa for siden:

her også!!! spyr bare tanken på det!!! levde jo på nudler en periode æsj

slaskalainen sa for siden:

Leser man hele innlegget og ser hva som står - er det neppe vanskelig å forstå at man ikke råder noen med store vektproblemer til det. I så fall måtte det bare være veldig veldig få kilo.

Alle forstår nok at dette er en hyperbol vs ekstrem lavkalori langt langt under BMR.

Jeg har i alle fall tilit til det at man forstår det - men for å være på den sikre siden - er svaret det

NEI - det gjør jeg ikke. Altså ingen anbefaling om faste.
Ingen problemer med å klargjøre det. Sikkert på sin plass slik at misforståelser ikke skjer.
Fint med en påminnelse her.

ps: hyberbol - en sammenlikning som er en ekstrem overdrivelse - satt på spissen til nærmest det ytterste

Hei slaskalainen, jeg oppfattet det dessverre på samme måte som Ziggy, og syntes det var en ganske underlig ting å si.
I blant kan det være greit å forkare seg i klartekst, ikke alltid alle får med seg de eventuellt underliggende meningene eller hva som kanske kan befinne seg mellom linjene.

Bare et forslag.

Jeg fasta i en gang i fem dager, to dager etter det igjen veide jeg tre kilo mer, go figure!

205gti16v sa for siden:

Er det ein uskreven regel at studenter skal leve på nudler og grandis:rolleyes:

Lemen sa for siden:

Jepp, og øl! :D

Når man har 1000 kr å leve på i måneden er det vel det, hehe. Men urg, nudler, nå begynte jeg å tenke på det igjen....:(

Og hjemmelaga vin fra Scala vinklubb :lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.