Hei, vi planlegger ferietur til D.mark. Har vel halvveis lovet våre 2 små "turboprinser" et besøk i Legoland...;)
De er 5 og 7 år.
Vi har også hørt om et sted som heter Fårup sommerland, som også skal være bra...men vi er åpen for andre tips.
Vi blir altså 3 voksne, og 2 barn. Vi har både fly fra Tr.heim til Køben, eller bil over med ferge til d.mark på kladdepapiret....
Er det steder dere vil anbefale/fraråde? Glad for alt av forslag og råd!
Anyone?:)
Tivoliet i Kjøbenhavn må vell være midt i blinken for "turboprinsene", Da jeg var 10-12 år var vi på bilferie i Danmark, og besøkte i allefall et sted som het løveparken, i tilegg til legoland og noe jeg tror het "hjerl hede" som var en steinalderlandsby, hvor de har annsatt folk til å spille steinaldermennesker, som gjør "steinalderting"...
og når man er i Danmark er man aldri langt unna kysten, så bading er et tips..
Dere må bestille kort -ferie kortet fra color line , da er alt overnatting og inngang til alle parker o.l betalt før mann drar, må bare bestille hotell selv via telefon veldig greit ( dette er på Jylland ):p ;) :)
Vi var en uke i danmark i fjor sommer.. Vi bodde i en liten havneby som het Hou.. Kjempe koselig, det var en halvtimes biltur øst for Ålborg.
Vi var i legoland en dag, men det var litt langt unna.. Kansje bedre å bo i på østkysten..
Anbefaler dere å ta todager i Legoland.. for å få med seg alt liksom.. Ellers så var vi i Atlanterhavs parken i Hirtshals.. Bra anlegg.. men ble ikke helt imponert.. har kansje noe med at jeg er oppvokst i fjæra med en fisker til far.. Har sett det meste før liksom.. :D
men Danmark er bare helt hærlig.. tror jeg må flytte dit når jeg blir pensjonist..
Hei
Om ikke jeg er slankeekspert, så er jeg i hvert tilfelle Danmarks-ekspert.
Jeg reiser til Berlin også denne helg, nå for en psykiatrikongress, men send en E-post til [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL] så skal jeg gi deg tips. Dere skal jo til Jylland:D , der er det mye å se, jeg kommer fra Viborg, veldig MIDT i Jylland og kjenner landsdelen som min egen lomme.
Byen Ribe ligger helt sydvest i Danmark og har en lang historie. Husene der er utrolig gamle og bygd med både stein og tømmer.
Løveparken er også verdt å ta med seg og ligger ikke så veldig langt fra legoland.
Vestkysten av Danmark er en eneste lang sandstrand.:goodluck:
Hei
Jeg har behov for å lette min samvittighet.:o Jeg har mistet en E-post med navn og adresse på en lavkarborist som skal til mit ferdreland til sommer.
Jeg har det store feriemagasin liggende til forsendelse for den som føler seg forsmådd. Men da trenger jeg adressen på [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL] en gang til. :o :o :o
For andre kan jeg anbefale : www.feriedanmark.dk/
Der kan man forsøke å bestille det store feriemagasin ved å sende en E-post. men alt står på siden, men det er lettere å finne rundt i magasinet på papir - synes nå jeg.
Hei Torkil.
Jeg er også fra Danmark, Frederikshavn. Synes jeg hørte det på videokurset ditt.
Jeg vil gjerne få spørre deg om mosjonering. Er ikke så veldig aktiv iom jeg har EDS. Blir lissom opp til hva dagsformen sier.
Regner med at det da er tregere å gå ned, eller hjelper det lell på lik linje?
Tror kanskje det enkleste er å reise med bil, ihvertfall hvis dere skal til Legoland og flere andre parker :) Selv om Danmark ikke er så stort, så er allikevel parkene spredd rundt omkring :) Det finnes mange parker i Danmark bla: Legoland i Billund, Givskud Zoo(med løver, elefanter, sjiraffer og mye mer) Djurs sommarland, Fårup sommarland, Tivoli Friheden og Jesperhus, er alle på fastlandet. Bonbon land og Tivoli er på den øya som Kjøbenhavn ligger :)
Håper dere får en flott ferie, for Danmark er et herlig land å være norsk i :love:
Lurest med bil dersom man vil i flere parker.
Vi pleier å leie sommerhus, de finns over hele danmark.
I fjor var vi i djurs sommerland som anbefales, ikke så mye kø der som i legoland. Løveparken var også et spennende sted.
God Tur:)
Kan anbefale den japanske hagen utenfor Slagelse for de av oss som ikke er så avhengig av action hele tiden. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.