< Tilbake til oversikten

Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Mamsen sa for siden:

...er kjempespent, begynte på lørdag. Vet dette er en "lang-tids" greie, men det er gøy å høre!

Miriam sa for siden:

Jeg begynte for 7 uker siden og har gått ned 3,5 kg og det er jeg superfornøyd med. Kiloene går jo ikke så fort av siden jeg ikke har så altfor mange kilo over trivselsvekt. I tilegg har jeg ikke trent heller. Men det beste av allt er at jeg ikke lengre hovner opp i fingrer og ledd. Ringer jeg ikke har brukt på lenge passer.

Jeg synes dette har vært lett og prinsippene i dette kostholdet er enkelt å følge.
Nå har grønnt for vært endel av mitt kosthold tidligere men det lille jeg inntok av hvetemel og sukker har ikke vært bra for meg.

I det hele tatt merker jeg generelll velvære(unntatt smerter pga bekkenløsningen) Det eneste som mangler nå er å få skikk på blodtrykket som ikke har villet gå ned siden fødsel.
Jeg har tatt en haug med prøver hos Fedon legen her i byen og neste uke vil jeg få svar. Er spent på det.

Dette kommer til å bli mitt kosthold heretter.

Lykke til:)

guro sa for siden:

Jeg la om i oktober og er kjempefornøyd.

Jeg har lært mye og oppnådd gode vektresultater, bedret humør og overskudd.

Når det gjelder vekta har jeg gått ned gjevn hele tiden, i snitt en halv kilo i uka. Jeg er halvveis i vektreduseringsprosjektet (for ikke å si slanking) mitt, men det er jo ikke slutt med variert og næringsrik mat når vektmålet er nådd.

Skal innrømme at jeg synes det har vært mye jobb: matlaging, handling, planlegging og oppvask. Men det er absolutt værdt det. Og nå sitter det i 'finga', går av seg selv. Ikke at jeg er utlært, eller har forbedringpotensiale. Jeg regner med at livslang læring gjelder her også.

Lykke til! Du har gjort et godt valg!

Pipp sa for siden:

Jeg har vel ikke gått ned så mye ivekt, men merker at det tærer på fettet i kroppen. Har fått mye mere energi og ikkevondt og oppblåst imagen lengre....:D

Dolphin sa for siden:

Heia.
Jeg begynte å legge om kosten for 5-6 uker siden og har gått ned 2,7 kg. 1,1kg av de siden fredag da jeg begynte på lindbergs ketogene kost/ diet, men det er nok mest vann som forsvinner i starten...men de 1,6kg før er nok også endel fett som har forsvunnet :D så kostomlegging funker :)

natteravn sa for siden:

hei på deg
jeg begynte med kostomlegging tidlig i sommer, jeg kuttet ut brød, ris, pasta, sukker og potet.
på 2 mnd. har jeg gått ned 10 kilo.
Det var kjempevanskelig i starten og finne gode allternativ til disse matvarene men nå er det helt ok.
Når dette er sakt så begynner jeg nå på eurodietten for å ta av de siste 10 - 15 kiloene. men jeg går glatt tilbake til mitt nye kosthold etterpå fordi jeg føler jeg ikke trenger eller har behov for de mer.

Merre sa for siden:

Har gått på lavkarbo siden 14. august. Er i gang med min femte uke nå.

Da jeg har vondt i beina pga min overvekt, har jeg ikke trent eller gått tur.

SusieBlues sa for siden:

Jeg er på uke 7 nå. Har gått ned ca 4,5 kg. Merker at kroppen ser bedre ut! Klærne passer bedre!
Og her inne finner jeg flere gode forslag til deilig mat enn jeg rekker å lage...

L.S sa for siden:

Sambo og jeg begynte i juli, og kiloene har rast av oss, selv om det egentlig ikke var hovedmålet. Vi ville bli sunnere og mer bevisste på hva vi putter i oss, og det har vi klart, i tillegg til -10 kg på sambo og -7 kilo på meg!:)

Kanutten sa for siden:

Har ekstreme oppmuntrende resultater etter omlegginga... Er kvitt bulemien, vannet i kroppen og panikkangsten. Hvorfor angsten dro sin vei vet jeg ikke, men borte er den :D En liten bi-ting, ca 8 kilo er også borte...

Linn H sa for siden:

det er jo fantastisk å høre!! Må være en utrolig lettelse for deg:)

MorStine sa for siden:

Jeg er jo forsåvidt litt motsatt av de over her. Jeg har gått på ketolyse siden i mai, gått ned 21 kg og har 3 igjen til mitt mål. Siden jeg har holdt på i 3 1/2 mnd med lavkarbo sitter det nå i fingrene med å lage hjemmelaget skikkelig mat hver dag. Det går så fint, håper jeg klarer det videre (klart jeg gjør;) ) og at dette blir en livsvarig levemåte. Mannen er og innstilt på Fedon fra oktober:)

Knubbelubba sa for siden:

Hei MorStine! Du er jammen flink! Jeg synes du har gått fort ned i vekt!!

Photobscura sa for siden:

Ser tråden er litt gammel, meg jeg vil også være med å motivere:D

Limer inn noe jeg skrev et annet sted, med litt modifikasjoner ift at dette opprinnelig var et svar til en frustrert sjel!

I tillegg kan jeg da nevne at jeg måler meg, bryst, midje, mage og hofter, og har mistet tilsammen over seksti cm over det hele:D, midja alene står i tickeren min. Jeg kan faktisk si at jeg har fått et nytt liv, enn hvor haleluja det høres ut :cool:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.