< Tilbake til oversikten

Grønnsakstips

Isalien sa for siden:

Hei, jeg vil bare si at jeg med stort hell har brukt grønnsaker som "jevning" i supper og gryteretter.

Jeg har da brukt rå grønnsaker og kjørt i kjøkkenmaskinen med kniv i bunn, tilsatt litt vann mens den jobber og da blir det helt graut, skikkelig slush. ;)

Prøvde med løk først, eldstegutten min er "allergisk" mot løkbiter nemlig. :rolleyes: Det gikk strålende. Fortalte han det etterpå og han ble veldig happy for å "like løk" likevel. Så lenge den var most ja...

Nå har jeg prøvd med stangselleri og brokkoliSTILK også. Like bra resultat, og nydelig smak! I går laget jeg en fiskesuppe, det ble nesten som gryterett siden den ble såpass tykk. Da hadde jeg most løk, most stangselleri og most brokkoliSTILK oppi. Andre ingredienser i suppa var kraft, fløte, laks, purre, chili og brokkolibuketter.

Stilken til brokkolien kan nemlig helt fint brukes. Den kan brukes til nevnte mos, eller skjæres i staver og kokes sammen med kvastene til andre retter.

Dette kan være et tips for de som har lyst til å få i seg mer grønnsaker men ikke liker det så godt. Det er nydelig å blande oppi med hakka tomater fra boks og kjøttdeig, f.eks.

Det går sikkert ann med andre grønnsaker og?

Nille sa for siden:

Takk for flotte tips !
Nå fikk jeg jammen lyst på suppe...... :sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.