< Tilbake til oversikten

Jeg går ikke ned!!

Caramella sa for siden:

Hva gjør jeg feil, montro....

Jeg gikk ned fem kilo så greit som ingen ting. Men nå står jeg bom stille. Hadde jo liksom tenkt å gå ned ti til da...Jeg mener selv jeg har et greit kosthold i henhold til å være flink med karbohydratinntak, og begynner nå å bli rådløs.
Frokost: Gjerne en omelett, enten naturell, eller med litt tubeost på.
Lunsj: Resten av omeletten fra frokost med salat ved siden av.
Middag: Kylling, kjøtt eller fisk, blomkålpurè eller salat
kveldsmåltid: Noen ostebiter med litt paprika eller agurk ved siden av.

Drikker en del vann, og også en del te.
Går nesten hver dag. mellom en halv og en time. De dager jeg ikke går, har jeg gjerne arbeidet en del i hagen.
Ketolysestix-en er mørk og fin....
MEN JEG GÅR IKKE NED!!
Help!! Anyone??

Gerd sa for siden:

Hei.

Hvor lenge har du gått på kuren?
Det største vekttapet kommer de 2-3 første ukene. Da er det vann og slaggstoffer som forsvinner. Etter det vil det gå saktere, for da er det fett som forbrennes og det tar lenger tid.
Måler du cm i tillegg? Viss ikke begynn med det. For cm forsvinner ofte selv om vekta står stille

Maten din ser veldig grei ut den. Pass på å få i deg fett og at du drikker masse vann.
Søtningstoff kan bremse vekta.
Viss ketolysestixen er veeeldig mørk, indikerer det at du får i deg for lite vann.

Caramella sa for siden:

Tusen takk for svar!

Da drikker jeg nok kanskje for lite vann....
Hva kan jeg spe på med for å øke fettinnholdet?

lilletrine sa for siden:

Fet fisk? Rapsolje?

Gerd sa for siden:

Jepp. Ost i salaten. Stek maten i smør... Spis fettet på kjøttet osv...
Jeg drikker mellom 2,5 - 3,5 liter vann om dagen.
Fettet du spiser er med på å forbrenne fettet i kroppen og vannet er med på å skylle fettet ut av kroppen...

mam sa for siden:

Du bygger muskler tenker jeg. Begynn å måle deg itillegg til veiing. Gerd har helt rett. Muskler veier mer enn fett. Kjenner du noe på klærne, sitter de løsere rundt livet?

Caramella sa for siden:

Dette er min femte uke på denne kuren. Fisken jeg spiser er av den fete sorten. Jeg steker min mat i en blanding av meierismør og olje. Teen drikkes med kremfløte i... (uff da).

Midjemål... løper og henter målebånd...

Alle målebåndene er som sunket i jorden. Men jeg gikk inn ett hakk i beltet den første tiden... Nå har jeg hatt det samme.... lenge.....

Men jeg har jo lest om stillstand andre plasser her på forumet... kanskje det er der jeg er.
Og jeg får skjære ned på søtningsstoff ( er glad i søt te...) og drikke mer vann....
Hm.. merkelig, min tidligere samboers løsning på allverdens helse-problemer var "gå lengre turer og drikk mer vann..." :) Hadde han rett??

lilletrine sa for siden:

Tja, både også.
På meg hjalp det å gå lange turer og drikke masse vann.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.