Jeg har gått på ketolysekuren ca. 2 uker nå og jeg har så veldig hjertebank at det er rett før det hopper ut :eek:
Jeg har lånt bort boka så jeg lurte på om det er noen som vet hva som skjer, jeg vet at jeg har lest om det men har glemt det.
Hmm det har ikke jeg lest, eller opplevd i fob. med keolyse, men de kan hende jeg har oversett det.. står iallefall ikke noe om hjertebank i stikkordregisteret...
Jeg fikk det sist gang også så da sluttet jeg men begynte for to uker siden igjen og tenkte at nå går det vel bra. Det begynner når jeg har holdt på ca. 2 uker da er det full gang med hjertebank og svimmelhet men det er kanskje bare en overgang?
Jeg fikk veldig hjertebank i begynnelsen av kuren.. og det varte faktisk veldig lenge. Kan fremdeles få det i perioder når jeg er i ketose, men mener jeg har lest i en eller annen lavkarbobok om dette og at det overhode ikke er farlig. :)
Hei
Hjertebank i starten av ketolysekuren skyldes relativ magnesiummangel. Tar man de tre typer ketolysetabletter som anbefalt blir problemet borte eller i hvert tilfelle mindre. Det er balansen mellom kalium, kalsium og magnesium som er forstyrret. Tar du ketolysetablettene og opplever besværene allikevel, kan du i tillegg til magnesium om kvelden ta magnesium om morgenen en time FØR du tar krom-kaliumtabletten.
Tran som anbefales som oljetilskudd virker også membranstabiliserende og rorer ned hjertet .Omega III kapsler kan benyttes i stedet, ja.
Jeg har tatt ketolysetablettene fra første dag og nå er hjertet helt på tur og føles litt ubehagelig men det er kanskje for jeg er litt nervøs når det er slik. Hvor får jeg tak i magnesium? er det i form av mat eller tabletter? Har ikke helt peiling på dette. :) Jeg har kjøpt Omega 3 kapsler og skal begynne på de nå.
Hei
her blir jeg litt usikker. Det er tre typer ketolysetabletter, en av dem er magnesium som skal tas om kvelden. Du får dem på www.ketolyse.no men trenger du bare magnesium kan du like gjerne kjøpe dem i en helsekostbutikk eller på apoteket, der er de litt dyrere, men så sparer du jo porto og ekksp. i nettbutikken.
Fra ketolyse.no:
Magneisumtabletter 50 stk á 200 mg.
Magnesiumtablettene er viktge for optimal funksjon av over 300 enzymer som deltar i forbrenning av både fett og karbohydrat.
Magnesium virker avslappende på muskulartur og forebygger leggkramper og hjertebank.
Anbefalt dagsdosis er 1 tablet daglig til kvelden.
Innhold pr dagsdosis ( en tablett)
Magnsiumkarbonat, magnesiumhydroksid, magnesiumacetat svt 200 mg magnesium totalt
Jeg har opplevd det samme! Magnesium 2 x 2 om dagen, kjöp höyeste dosering paa helsekosten, pleier aa hjelpe veldig. Ellers saa er jo alt som skjer rundt hjertet veldig stressende, spesielt naar man gjör vaar kostholdsomlegging ... vi har det jo i bakhodet at vi skal faa hjerteinfarkt naar vi slutter med sukker, og erstatter det med fett og kjött!
En kopp med kamille-te virker ogsaa beroligende, kanskje du skal legge inn det paa kvelden?
Hei
Siden du har besvær kan du ta dobbelt dose den første uke og deretter 1 hver kveld.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.