Et bedre liv! sa for siden:
som står på oppskriftsiden på ketolyse.no? Oppskriften står på bakemiks- siden.
Er det noen her som har laget disse og vet hvor mye karbs det er i 1 oppskrift??
Håper noen kan svare :)
som står på oppskriftsiden på ketolyse.no? Oppskriften står på bakemiks- siden.
Er det noen her som har laget disse og vet hvor mye karbs det er i 1 oppskrift??
Håper noen kan svare :)
Gerd sa for siden:
Nei, har ikke prøvd de.
Men det er jo bare å regne ut antall karber pr vare i muffinsene det :)
Okei, jeg er bare helt fersk på dette jeg skjønner du... :confused: Jeg får se om jeg kan få det til da. Hvordan gjør jeg det egentlig?? ( Jada jeg er helt ny på dette:D )
Gerd sa for siden:
får du kopiert oppskrifa inn hit? Så skal je hjelpe deg jeg..
:D
Her er oppskrifta: Om du gidder å hjelpe er du jammen meg snill!!!!:D
Frokostmuffins
4 egg
2 dl sæterrømme
1/2 dl rapsolje
1toppet ss bakepulver
0,5 dl Bakemiks
4 ss linfrø
50 g sesamfrø
60 g hvetekli
45 g solsikkekjerner
1/2 ts salt
Stekes ved 145 grader (mulig en må ha det litt varmere i store former) i 25-30, i 10-12 stk muffinsformer. Jeg hadde bare små sandkakeformer så jeg fordelte deigen på 16 stk. Det ble litt for smått, men like gode for det!
Forresten så finner jeg ikke hvetekli i noen butikker. Gjør det stort utslag om jeg bruker hvetekim istedet?
Ziggy sa for siden:
Hvetekli kalles også for kruskakli, og det finner du i så og si alle dagligvarebutikker!
.
Gerd sa for siden:
Grovt regna blir det ca 34 karber Ved 12 stk blir det ca 2,8 pr stk:)
TUSEN TAKK, DU ER EN KNUPP!!! Og Ziggy: takk for opplysningen:) Kruskakli har jeg jo i skapet:o
Det er jammen ikke lett å være nybegynner,- men jammen ikke så værst likevel når man får så god hjelp her inne på forumet!
TAKK TAKK!
Gerd sa for siden:
Bare kos å hjelpe, vettu.. Har alle vært nye på dette...
Lykke til i vertfall :D
Smaker de muffinsene godt? Virker litt "brød" aktige på meg... :o
Ja jeg synes muffinsene er gode. Er brødaktig, men nå har jeg ikke hatt nok bakemiks til å lage brød enda, så jeg ville prøve muffins i stedet. Er en annen muffinsoppskrift på samme side som sikkert smaker mer "muffins". Men den har jeg ikke laget enda.
Torkil sa for siden:
Hei
Og velkommen til et bedre liv.
Her har du det bra, det er alltid noen som vet å hjelpe, etterhvert vil disse ting falle naturlig for deg og du vil ikke tenke så mye over hvor mange KH du får i deg hver dag.
Lykke til
Torkil :)
Takk for det Torkil!
Vil bare si deg at jeg nå har gått ned 6 kg på 4 uker. Må få takke deg for at du hjelper oss med å få et MYE bedre liv, Torkil. :D
Klem til deg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.