Grethe B sa for siden:
Har et spørsmål.
Kan det virke inn på menstruasjonen at jeg er i ketose?
Var helt annerledes denne gangen, blør nesten ikke.
Ble ikke oppblåst i lange tider på forhånd heller... og ikke smerter i det hele tatt.
Grethe B sa for siden:
Har et spørsmål.
Kan det virke inn på menstruasjonen at jeg er i ketose?
Var helt annerledes denne gangen, blør nesten ikke.
Ble ikke oppblåst i lange tider på forhånd heller... og ikke smerter i det hele tatt.
Distrea sa for siden:
Det har helt sikkert en innvirkning. Hos meg virker det omvendt.... jeg FÅR:eek: mensen når jeg kommer inn i ketose...Jeg som pga P-sprøyta har vært fritatt for mensen i 9 år:rolleyes:
Photobscura sa for siden:
Jeg har også hatt opplevelser av fra å ha helt klokkrene mensrutiner gjennom p-piller i åresvis, så fikk jeg etter jeg la om kosten mensen både sent og tidlig, litt her og der og dann og vann, men det stabiliserte seg etter hvert.
Det skjer en del hormonelle ting i kroppen din når du legger om til lavkarbo. For de aller aller aller fleste er det til det bedre.
Nå som den er stabil igjen, så har jeg mindre smerter, mindre blødninger. Dog jeg blør like lenge og er like paddesur de første dagene:rolleyes:
Grethe B sa for siden:
Alt er bare "fryd og fred" denne gangen med meg, ble lettere sjokkert kan du si! Veeeeeell....... det med å være potte-sur kom denne gangen også:o merkelige greier det der.
Photobscura sa for siden:
...Men jeg kan ikke si jeg savner å være oppblåst, hujedamej, det er skikkelig dritt.
Grethe B sa for siden:
Så enig, så enig..... pleide "vokse" i et par uker før jeg fikk mensen, så da kan man tenke seg hvor liten tid av mnd`en jeg var noenlunde "normal"! Fysjameg....!!
lilletrine sa for siden:
Akuratt slik har jeg det nå!!!
Noen råd:confused:
Hadde vært evig takknemelig:)
Maz sa for siden:
Ketosens innvirkning vet jeg ikke, men at en som er insulinresistent vil få en endring i hormonbalansen er jo godt dokumentert.
Dette kan jo ta litt tid for å justere seg. Når jeg gikk på Eurodiett for 3 år siden så opplevde jeg etter en tid å bli nesten morderisk premenstruell. Det gikk seg til etter noen menstrasjoner.
Borealis sa for siden:
At lavkarbo påvirker pco(s) er ihvertfall jeg er eksempel på..og enda har jeg ikke vært "flink" lavkarber heller...:rodme:
Jeg har ikke hatt vanlig mens siden jeg var 17-18. Kun fått blødning ved hjelp av pillen, hormonstimulering i forbindelse med utredning/IVF, og etter fødsler.
Første gang jeg prøvde lavkarb, var i fjor april(?). Og da droppet jeg pillen i en periode, for å se. Og fikk 2 mens på våren. Begynte på pillen igjen pga mye vondt/stor blødning.
I november tenkte jeg teste igjen å være p-pillefri, og har siden da hatt 3 menstruasjoner. Uryddige i frekvens, men dog!
Og, min "nyervervede mens" er vondere og jeg blør mere enn på pillen. Men det er vel vanlig...? (Hm...ble vel en liten avsporing...sorry!:o )
Grethe B sa for siden:
Kjenner meg godt igjen i uttrykket "morderisk premenstruell...
Er vandt til at smertene, oppblåstheten og det dårlige humøret kommer i forkant, denne gangen merka jeg ingen ting før det hadde gått noen dager!
Fikk ordentlig vondt... og et humør som ikke "ligna grisen"!!
"Blødningen" var omtrent som i slutten av menstruasjons-periodene jeg hadde før. Synes det var litt merkelig!?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.