< Tilbake til oversikten

Rare ting som hindrer vektnedgang

Nicpins sa for siden:

Jeg er ikke så rutinert her inne på forumet at jeg vet helt sikkert om det er lurt med en slik tråd...?! - Meeen: prøver allikevel, jeg.

I de ulike bøkene og kostholdsfilosofiene våre nevnes det ulike ting som kan fungere som "partystoppere" i forhold til vektnedgang. Noen av tingene høres helt logiske ut i mine ører, andre gjør det IKKE. :confused:

Man kan bli veldig frustrert og demotivert av å stå fast på laaaange platåer hvor ingenting skjer hverken på vekta eller på målebåndet. Da vil man gjerne prøve en periode med å kutte ut ulike ting i kosten, for å se om det hjelper. Det blir mye prøving og feiling, og hvis ingenting hjelper til slutt så øker frustrasjonen omvendt proposjonalt med kuttet av de ulike matvarene. Da skal det brøtt-sterk psyke til for å holde ut! :(

Og når man så har kuttet ut alle de sannsynlige "partystopperne" og fremdeles ingenting skjer...... -hva da?!

Da må man prøve å være kreativ.
Tenkte kanskje folk kunne skrive inn sine rare partystoppere her?
Vi er jo så forskjellige.
De merkeligste ting kan gi seg utslag i folks kropper.... :rolleyes:

Min merkelige partystopper viste seg å være CHERRYTOMAT.
Straks jeg kuttet ut tomaten så var det slutt på mitt nesten fem uker lange steinharde
jæklige møkkadeprimerende duste-platå.

Sådesså!
Heheh! :D

Anyone else?
Noen merkeligere? :p

Lemen sa for siden:

Synes ikke det er så rart at du reagerer på tomat jeg, de er tunge (høy egenvekt) og har litt karber i seg. Har lest her på forumet atdet er bedre med cherrytomater i stedet for. (bare å søke på tomat og nille ;))

Men, det er vertfall bra at du har funnet ut hva som hindrer vekttapet ditt!
:)

Nicpins sa for siden:

Ja, men jeg spiste bare cherrytomater, jeg da. ;)
Ikke vanlige.
Og jeg veier alt jeg spiser for å passe på karbe-antallet.
Vi mennesker er snåle gitt..... :p

Lemen sa for siden:

Åååå, det var cherrytomater du alt spiste...:o

Ja, vi er rare vi mennesker. ;)

Synd du ikke kan spise tomater da. :)

Nicpins sa for siden:

Ja farsken, det som er så godt!!! Grr.....
Men det snåle er at jeg tåler fint sånne
kunstige suketter og greier. Rød paprika også.

Jaja, jeg har jo alltid visst at jeg var kjerringa mot strømmen... ;)
Nytter ikke å henge seg opp i boka da nei... :p

stinasol sa for siden:

paprika er det flere som reagerer på!:cool:
bra å ha oversikten ja;)

Photobscura sa for siden:

Faktisk en del som reagerer allergisk på tomater, man kan bli urolig av det har jeg også hørt.
Det er nettopp der kostholdsdebatten faller litt mellom to stoler, at ingen av de som blir hørt i debattene kan innse at det ikke finnes en riktig oppskrift for oss alle sammen.

Jeg for min del hadde et lengre platå under min egenkomponerte lavkarbo-periode. Jeg tror det var slepphendtheten med sjokkis, og det at jeg tvingte i meg mat da jeg ikke var sulten, så jeg endte opp med å spise nesten ingenting.
Jeg har relative rutiner i dag, men spiser ikke dersom jeg ikke er sulten, da venter jeg heller litt. Og nå, etter at jeg slengte meg på Atkins og er litt mer omstendig så rusler det jammen meg nedover i god fart:D

Carisma sa for siden:

Blir bare mer og mer gald for at jeg ikke kan fordra tomat jeg :D

Lava sa for siden:

hehe, liker ikke tomat jeg heller. eneste gangen jeg har spist og likt det, var på mallorca i fjor, den var søt og god..

har ikke funnet noen stoppere ennå, men har jo ikke holdt på så lenge.
spiser en liten bit sjokolade, drikker kaffe (ganske mye nå) og durer i vei som om ingen ting, har og tatt to lavkarbo øl en kveld og alt like bra, utslag på stix og pust.
men men det kommer kanskje en stopp hos meg senere, og da skal jeg heller si ifra ;)

Petronella sa for siden:

Veldig lur tråd :)
Jeg har foreløbig ikke hatt noen erfaring med "partystoppere", men har jo lest her inne om at både for mye ost og fløte kan være en faktor som gjør at vektnedgangen kan stoppe opp.
Men jeg kan foreløbig kose meg med begge deler ;)

Ignite sa for siden:

Jeg er veldig glad i kaffe, men merker at den gjør noe rart med blodsukkeret. Her om dagen følte jeg meg skikkelig høy, som om jeg skulle ha drukket et par knerter sprit. Ser ut som kaffe bremser min vektnedgang :(

Megvel sa for siden:

Store mengder majo (var i USA, der kommer de jo i to-kg dunker...) stoppa meg. Pluss aspartam. Slutta med begge da jeg kom hjem og da raste det videre nedover!

Oj... Majo, sier du? Jeg bruker en stor majoflaske på en uke (sånn fra Lidl med raps i stedet for soyaolje). Det var jo litt kjedelig... Men da må det vel være oljen, og ikke egga? Noen som vet hvordan majo kan stoppe vektnedgangen?

Kenny sa for siden:

Hmm majo er en booster for meg. Jeg spiser fort en sjokolade hvis jeg har lyst på det, lavkarbo pils og div. kylling/kalkun pølser, men forbrenningen bare fortsetter.
Kaffe drikker jeg sykt mye av. Men holder meg unna Cherrytomat etter tips fra andre.

Nille sa for siden:

Mine partystoppere er kunstig søtstoff - spesielt aspartame, nøtter/mandler, kremfløte og baconcrisp/salt.

beths sa for siden:

Dette er en bra tråd. Vil ha flere tips her!

Tror kanskje at for mye ost/fløte/rømme kan virke som bremser hos meg. Og trolig tomat, mais og søtstoff men det er jo en kjent sak at de tingene ikke er egnelige på lavkarbo. Spiser salat i lunsjen på jobben og merker det på blodsukkeret på slutten av arbeidsdagen. Prøver nå å ha mest mulig egg og skinke i salaten for å unngå for mye av det andre.

beths sa for siden:

Og salt ja! Der går jeg lett opp i vekt

quebec sa for siden:

knallbra tråd :)

Er det virkelig noen som opplever vektstagnasjon med majones? I tilfelle er jeg ute å kjøre... Bruker mye majo! (Stort sett den med raps fra Lidl, raps er vel liksom the lesser of evils blant de majoene jeg har sett i alle fall)...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.