Nå har jeg forsøkt å finne brukeramanual på nettet, og bosch sine sider låser seg når jeg forsøker....
Jeg skjønner meg ikke noe særlig på vaskemaskiner, og kjører trygge valg i hverdagen.
Men nå skal jeg farge klær, og jeg skal gjøre det uten økonimivask eller forvask...
Jeg tror det var kulørprogrammet som heter "B" på knappene på maskinen, men jeg husker ikke. Og jeg aner ikke forskjell på forvask eller ikke!!
Hjelp noen!
Klarte ikke å vente, bare kjørte på med god gammeldags husmorlogikk (or the lack of it...) så vi får snart se om de underlige klærne blir røde og fine:D
Og det ble perfekt!!!
Jeg vil bare anbefale nitor klesfarge over alle andre, altså. Håper det ikke anses som en snikreklame, men den er så innmari mye bedre enn alt annet jeg har prøvd. Nå driver jeg å farger alle klærne mine burgunder:D Snart har jeg bare burgunderrøde og svarte plagg, haha.
Dette var et armforkle, et par snodige bluser, en topp, et omslagsskjørt, en hengslekjole -alt fra min farmor, i og i snodige -men litt skrikete mønstre. Ble så bra! Fortsatt mønster, men bare i nyanser.
Samt en bomullsstrømpebukse i rastafarifarger (striper) som jeg synes er dødelig kul, og gikk masse i før, men jeg klarer ikke å gå i så starke farger lenger.
Blabla bla. Snart på tide å sprette vinen og treffe mennesker nå:lol:
Bare husk å sjekke hva slags tråd klærne du farger er sydd med! Jeg har 2 svarte skjorter med hvite sømmer (ble egentlig ganske kule), og en rød topp med hvite sømmer. Den ser ut som en julenisse og er ikke så kul..... :D
Syntetisk tråd tar nemlig ikke farge har jeg oppdaga (the hard way...)
Har funnet ut det jeg også, serru! Har lang erfaring med klesfarging. Men så lenge siden jeg har gjort det på den vaskemaskinen vi har her, at jeg helt hadde glemt hvilket program...
Det jeg har gjort dersom en lysere søm synes, er å tusje på med sprittusj. Som regel farger jeg ting svarte.
Og gjør det nå også for å freshe opp klær som er blitt dvaske i fargen. Billig og megalurt ;O)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.