< Tilbake til oversikten

Hjertebank av å "overdose" karber?

Borealis sa for siden:

Jeg har levd ganske strikt lavkarbo, ikke i ketose, men stort sett mellom 50 og 100 karber.
Men idag har jeg "tryna" så det holdt!! Vafler! Smågodter! Et stk pizza! Eple! Og mere vafler...:rodme:

Og jeg er helt rar i kroppen. Tung, varm, liksom sliten...og hjertebank!!

Er dette vanlig?

(Vet at inatt eller imorgen kommer mageverken pga mye hvete. Steike, åt 2-3 hveteboller for noen mnd siden, og de lekte hoppetau med tarmene mine!!)

Siljevanilje sa for siden:

det kan godt tenkes at man får hjertebank av overdose. men jeg har aldri opplevd det ( heldighvis)

men husk å drikk mye vann, og gjerne grønn te.
da renses kroppen fortere ut skitt stoffene :)

Lykke til.

lilletrine sa for siden:

Jeg har opplevd både hjertebank og angst etter slike utskeielser som du beskriver.
Hadde en i jula og det var IKKE verdt det.

Håper du fort kommer deg til hektene igjen:klem:

slaskalainen sa for siden:

Ingen synd på deg;) . Vanlig er det ikke ettersom folk flest spiser slik.
Men er du av den typen som bør ha lite karbohydrater, og at du har levd lenge på en slik lavkarbokost - skjer dette med en del ja.

Frukt er ferdigfordøyd fra naturen sin side og hvis du åt det til slutt eller innimellom, ville eplet bare ligge å gjære oppå det andre. Vafler er for mange veldig tungfordøyelig, sement for magen.

Dessuten forsterkes nok dette av "dårlig samvittighet".:høh: ???

Vafler! Smågodter! Et stk pizza! Eple! Og mere vafler..

Noen som tåler karber dårlig, og særlig av den maten du nevner, kan oppleve hjertebank, sammensnøring i brystet, svimmelhet, panikk.
Slik var min hverdag i mange år. Man ser ikke sammenhengen før man har skiftet. Det fullstendig kjetterske er at jeg selv tåler vanlig sukker godt, men ikke stivelsesprodukter og kornvarer etc.

Pizza og vafler? Den var sterk!

Carisma sa for siden:

Jeg får skikkelig hjertebank av for mye karber, og "rush", dvs at det føles som blodet forsvinner fra hodet og ned mot beina i vill fart.

Borealis sa for siden:

Hihi...ja, skal man skeie ut, så:rodme:
Til mitt forsvar, dette var over en hel dag...:p

Verdt d? :_oppgitt:NEI!

lilletrine sa for siden:

Håper vi alle husker på dette i dag som det er påske og alle rundt oss sitter å forgifter kroppen sin...for det er ikke verdt det og det vet vi.:D

Tuppen sa for siden:

jupp vi vet det :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.