Jeg har levd ganske strikt lavkarbo, ikke i ketose, men stort sett mellom 50 og 100 karber.
Men idag har jeg "tryna" så det holdt!! Vafler! Smågodter! Et stk pizza! Eple! Og mere vafler...:rodme:
Og jeg er helt rar i kroppen. Tung, varm, liksom sliten...og hjertebank!!
Er dette vanlig?
(Vet at inatt eller imorgen kommer mageverken pga mye hvete. Steike, åt 2-3 hveteboller for noen mnd siden, og de lekte hoppetau med tarmene mine!!)
Ingen synd på deg;) . Vanlig er det ikke ettersom folk flest spiser slik.
Men er du av den typen som bør ha lite karbohydrater, og at du har levd lenge på en slik lavkarbokost - skjer dette med en del ja.
Frukt er ferdigfordøyd fra naturen sin side og hvis du åt det til slutt eller innimellom, ville eplet bare ligge å gjære oppå det andre. Vafler er for mange veldig tungfordøyelig, sement for magen.
Dessuten forsterkes nok dette av "dårlig samvittighet".:høh: ???
Vafler! Smågodter! Et stk pizza! Eple! Og mere vafler..
Noen som tåler karber dårlig, og særlig av den maten du nevner, kan oppleve hjertebank, sammensnøring i brystet, svimmelhet, panikk.
Slik var min hverdag i mange år. Man ser ikke sammenhengen før man har skiftet. Det fullstendig kjetterske er at jeg selv tåler vanlig sukker godt, men ikke stivelsesprodukter og kornvarer etc.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.