3 egg vispes til eggedosis, smak til med Splenda - ikke for søtt
3,3 dl fløte vispes til krem, tilsett vaniljefrø og litt vaniljesukker samt smak til med Splenda - ikke for søtt
Rør sammen og hell over i iskremmaskinen.
Vil man ha litt mer "eksklusiv" iskrem, så bruk bare eggeplommer. :)
Denne iskremen er basis for andre smaker, så prøv deg frem med forskjellige bær.
Forslag til sjokoladesaus: smelt 70 % sjokolade med litt fløte og smak til med Splenda. :)
Har ikke iskrem-maskin jeg heller, men det går helt fint likevel.
Bland sammen og tømm "røra" i en form,sett i fryseren.
Pass på å rør i den i blandt, til den fryser til:)
Da bli det ikke vaniljeis. :) Ha oppi bær istedet, men der er jeg usikker på mengdene. Sammenlign med andre oppskrifter på nettet for sammenligning. :)
Trixie :)
Jeg har prøvd å lage hjemmelaget is uten ismaskin flere ganger (sikkert 5 ganger minst) men hver gang blir det iskrystaller og jeg må kaste den. Selv om jeg har rørt hvert 20. min!!
Har aldri laget iskrem uten maskin så ikke vet jeg hvorfor du ikke får det til. Eneste forslaget jeg kan komme på er å røre oftere. Men, ikke rør så fort at du får luftbobler i den som kansje kondenserer.
Vil bare legge til at det er også helt nydelig hvis man hakker opp en halv plate Freias Premium Dark og blander oppi. :p
Jeg har ikke ismaskin, men jeg har latt blandingen stå i frysen en times tid. Da er den frossen På sidene og i bunnen, men midten er fremdeles myk. Dersom man tar og blander den kraftig sammen da, får man en slik McFlurry-konsistens på den.
Uber-smaskens!!
Det skal stå sammen med krydder, du får kjøpt det på pose. Jeg har i alle fall sett det i de fleste dagligvarehandler. Men sannsynsligheten er vel enda større om du går på butikker av typen Meny, Ica, Ultra etc. Og innvandrersjapper.
Et lite tips:
Hvis man lar hele stangen ligge i væske/pulver så ikke kast stangen etterpå, den kan ofte brukes flere ganger. :)
Ikke i is da. :D
Hei!
Nå har jeg gått til innkjøp av fløte, egg, vaniljeessens og splenda! Skal prøve meg på is! Man må vel ikke ha vaniljestang i eller??
Har ikke ismaskin, prøver å gjøre det som dere har skrevet inn her, røre innimellom og håpe det beste.....! Og så har jeg et lite spørsmål; jeg er veldig glad i taco, men tacopulveret inneholder ganske mye karbo. Er det noe annet jeg kan krydre kjøttdeigen med for å få god, sterk smak? Tacopulveret er ekstremt godt synes jeg, men er redd jeg går ut av ketolyse hvis jeg spiser det.....
Aha - man kan ta en Jamie! :)
Altså... på Jamie Oliver så jeg en gang at han stappa stanga ned i sukkerburken, så avsatte det vanilje på sukkeret.
Man kan kanskje gjøre det samme med strøsukkettene?
Siss1, ang. tacospørsmålet:
Kjøp tacosaus og bland rett i kjøttdeigen. Den fra First Price har minst karbohydrater.
Forresten (har skrevet det et annet sted også) pleier jeg å ha 3 plater gelatin i ismassen før jeg fryser den ned, da blir den ikke hard og krystallisert, man slipper å røre i iskremen underveis og den smelter ikke på bordet. :D
Nei jeg brukte ikke splenda da jeg lagde... Jeg brukte forresten kakao pulver i,den ble veeeldig god :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.