Del bacon i biter..stekes sprøtt.
Ta av skinnet på kyllingen og del opp i biter.
Varm fløte,ha oppi så mye ost som ønskelig..rør til osten er smeltet.ha oppi kyllingen og krydre med kylllingkrydder.
Bruk en ildfast form.Ha først oppi posen med grønnsaker.
Hell over osteblandingen med kylling.Strø baconbitene over.og ha ost på toppen..
Stekes på 200grader i 25min...nam nam
Har hatt denne to ganger nå, den er knallgod!! Den er så god, at jeg nesten får dårlig samvittighet!! :D Har endret litt; jeg smelter Tine hvitløksost i fløten og bruker masse broccoli i, ellers likt.
Nå har jeg funnet ut at jeg syns denne hadde ganske mye karb :( 100 gram kyllingkjøtt har 3,1 karb i seg (marinaden trekker visstnok inn i "det rene kjøttet" også selv om jeg rensket den). Og kjøttet her ble 270 gram.
Ellers har jeg jo brukt sånn frossenpose med grønnsaker, og den er på 500 gram. Den posen har 4,3 karb per 100 gram. Dette ble myyye. Noen tips? :(
Jeg bruker kyllingkjøtt som ikke er marinert; enten strimlet eller jeg deler opp kyllingbryst. Så bruker jeg brocolli som grønnsaker i stedet for frosne grønnsaksblanding.
Ja det hørtes nok mye lurere ut...
Men FY så irriterende da man endelig trodde man hadde funnet en relativ rask lavkarborett :( Rent kjøtt er jo såå dyrt da - har aldri råd til filèter og sånt. Og tid er det lite av her, så sånn frossenpose er jo genial. Jeg bruker den som heter brokkoliblanding. Er blomkål og gulrot i den også, der det nok er sistnevnte som drar opp karb-innholdet. Jeg kan jo kanskje plukke ut gulrøttene da... men tar jo litt tid det også da. Jaja.
Tror ikke det er Meny i Trondheim, men jeg kan kjøpte brokkolitopper på nærbutikken her da. Finnes det ikke frossen blomkål noen steder...? Tror aldri jeg har sett det...
Jeg kjøper frosne kyllingfileter på Kiwi, Rema eller Obs. På de to første butikkene får du poser på 2 kg til rundt 145,- kroner, og på Rema har de 1 kg til rundt 70,- kroner. Det er ikke dyrt, synes jeg. Dette er flotte fileter også, jeg er avhengig av å ha dem i fryseren hele tiden. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.