< Tilbake til oversikten

Showstoppere

guro sa for siden:

Fikk tips om å lese blodtypedietten for å få tips til opptimalisering. Synes teorien ser er interesant. Beskrivelse av kroppsfassong, stressmestring og fordøyelse passet skremmende godt på både meg og sambo, vi er henholdsvis 0 og A. Mannen har nok funnet en del av sannheten. At han har hele tviler jeg på, men det tviler jeg på at noen har. Derfor er det fint at det er folk med flere vinklinger i dette forumet, det er jammen lærerikt.

Jeg lurer på om noen har erfaring med at blomkål og linser har fungert som showstoppere for vektnedgang for type 0?

Dessuten synes jeg det var kjedelig at cottage cheese, kanel, soyabønner, alfaalfa spirer, sjampinjong, appelsin blant annet sto på unngå listen.

Jeg tror jeg velger å forholde meg slektivt til denne dietten, tar med meg det jeg forstår og liker og ignorerer resten. Om ingen overbeviser meg?

Hvor får man tar i adukibønner og azukiønner? Er de gode?

Nille sa for siden:

Heia !

Jeg har også lest om blodtypedietten - kjøpte boka, men har hatt liten tid så jeg "skummet" bare stoffet. MEN hvis blomkål er showstopper for blodtype O, - (som jeg tror jeg er), da er det jammen ikke rart jeg har stått stille så lenge... Har spist masse blomkål (ok, masse og masse, ca. 150 gr pr dag) siden dag 1. Og vektapet går s e i n t. Så langt har jeg skyldt på andre faktorer. Jeg føler boka til punkt og prikke og har svært få ganger jeg har spist ting som ikke står på Atkins lista.

Nå får jeg få finger'n ut, få fastlagt hva blodtype jeg har og lese boka skikkelig ! Takk for øyeåpneren Guro !!!

:klem:

Anne sa for siden:

Hm..ja har spist linser i den perioden jeg ikke gikk ned, men det var jo mye annet jeg spiste også...nøtter, cottage cheese,blomkål ...nå spiser jeg ikke noe av dette, men sopp...oi oi. det spiser jeg mye av... ...og jeg er blodtype O... kanskje kutte ut det en stund også... Nå skal jeg snart veie meg på Supervekta igjen, så da får jeg se åssen det går først. Vet bare at det går uuutroliiiig sakte.... Ihvertfall for en stakkar om begynner å bli litt utålmodig. Nei, skitt....bare det går nedover med vekta så får det være greit.:o ..kanskje...

guro sa for siden:

Takk for tilbakemeldinger. Jeg forholder meg fremdeles litt avventende så legne vekta ikke står stille. Fler erfaringer?

Iset sa for siden:

KANEL??? Jeg går på et Candidadrepende preparat nå som ineholder kanelolje, da kanel er veldig soppdrepende. Uff da. Men jeg tror jeg fortsetter med det allikevel....

Aduki og Azukibønner kjøpes i helsekosten, jeg har smakt azukibønnene og de er kjempegode. :)

Begod sa for siden:

Eneste måten å få et svar på dette er å følge blodtype dietten slavisk( i tillegg til Atkins) i minst 14 dager, tilbakefør så en ting til kostholdet pr.uke etter det , så ser du hva du evnt reagerer negativt på.

Aline sa for siden:

jeg gjør det på "Pyse-måten..." jeg kutter en eller to ting fra kosten om gangen og ser om jeg merker noe forskjell. de neste ukene er det hvete (kuttes helt) og melkeprodukter (kuttes delvis)

spent på hvordan det går! :)

HP sa for siden:

Skulle vel kansje begynnt med hvete og melk... Men det er vel kansje litt :cool:

Aline sa for siden:

?? skjønte ikke den jeg... det var kanskje ikke ment til mitt innlegg...?
:)

HP sa for siden:

Det var siktet til ditt innlegg... men jeg ser jeg leste litt feil... beklager det ;)

Men å kutte ut hvete og melk er ikke den pysete måten for nordmenn flest... :cool:

emma23 sa for siden:

Hei

Vil bare si dele den opplevelsen jeg hadde når jeg bestemte meg for å prøve å kutte ned på mel og melkeprodukter.

Gikk ned 3 kg, uten særlig anstrengelse, gikk ikke rundt og var konstant sulten, og følte meg myyye bedre!!!!!
Jeg har da blodtype O...

:)

mofe sa for siden:

Er det ikke herlig emma23? :) Velkommen skal du være, forresten - og gratulerer med vekttap! :)

emma23 sa for siden:

Lurer på om noen har noen tips til meg som har blodtype O, og ikke er noe særlig glad i kjøtt... Aldri vært det, prøver, men klarer ikke! Er veldig glad i kylling, kalkun og fisk, men det anbefales jo med annen type kjøtt, mye vilt.. Og viltkjøtt klarer jeg nesten ikke i hele tatt!

Er det noe jeg kan erstatte med, som har like bra funksjon, anything?

På forhånd thanks!
:confused: :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.