Ok, dette høres sikkert veldig rart ut, men... Jeg lurer nå voldsomt på hva jeg skal gjøre.
Har hatt vond hals, frysetokter, svimmelhet, uro, konsentrasjonsvansker og you name it i nesten to måneder.
Jeg har tatt mange prøver hos legen som ikke skjønner hva det kan være, flere prøver skal taes over påske, og i mellomtiden må jeg liksom prøve å deale med dette selv.
Den første tanken min var å gå i ketose. Kanskje kan det hjelpe på allmenntilstanden?
Noen av symptomene mine ligner nemlig på de Hedda beskriver i sin journal, og hun fikk tips om å gå i ketose for å "rense ut" alle rester av dårlige karbohydrater som hadde lagret seg i kroppen. Og jeg vet jo at ketose kan gi energioverskudd....
Så slo det meg at denne tilstanden min kom etter jul, da jeg kuttet ut grovbrød/grove knekkebrød. Kan det hende jeg får i meg for lite av disse karbene nå, at det er derfor jeg føler meg dårlig?
Leste om Frøy, Anne og themonk som sliter dersom de får for lite karbohydrater, og et lys gikk opp for meg. Kan det være at jeg som Lindberger rett og slett får for lite med den kosten jeg spiser nå?
Helt i villrede jeg! Villig til å prøve alt!! Hva synes dere? Skal jeg prøve et par uker med å legge til et knekkebrød eller to for dag, eller skal jeg prøve ketose?
Hvis du har vært i ketose all denne tiden, ville jeg prøvd å gå ut av den - fordi det er en endring - og se hvordan kroppen din reagerer på det, så absolutt :ja:
Vet ikke om jeg har vært i ketose hele tiden, det tviler jeg egentlig på... men jeg lener kanskje mot å øke karbemengden litt for å se hva som skjer... Dersom det ikke skjer noe i positiv retning så kan jeg jo prøve ketose? Men litt redd for å legge på meg også da.
Forvirra!!
Men takk for svar, Mofe, alt hjelper! :)
Har legen dobbeltsjekket for kyssesyke/Mononucleose?
Jeg fikk det mens jeg gikk på videregående og hadde det omtrent som du beskriver. Problemet var at jeg hadde hatt det i nesten en mnd før jeg gikk til lege med det, og da var infeksjonen på vei tilbake i kroppen slik at det ikke slo ut på de vanlige testene. Heldigvis var det en legesekretær der som hadde opplevd det samme som meg og insisterte på at det burde sjekkes nøyere. (pluss at over halve fotballaget mitt hadde det, njoe som jo tilsa at jeg også hadde fått det... :rolleyes: )
Tror de tok seks eller sju tester får de endelig fikk konstatert det og jeg fikk skikkelige medisiner. Da hadde jeg hanglet i litt over 2 mnd, og det gikk enda flere uker får jeg var frisk nok til å gå på skolen.
Så jeg ville bedt om en ny utredning av det....
Tar du vitaminer og kosttilskudd?
Takk skal du ha, Carisma! Jeg har hatt mononucleose, og man får det så vidt jeg vet ikke en gang til.
Men kosttilskudd skal jeg faktisk kjøpe i dag - står på handlelista mi!
Ok, da har jeg kjøpt Solaray (kosttilskudd) og grove fullkornsknekkebrød, så får vi se hvordan dette går :)
Dersom det ikke viser noe spesielt på blodprøvene, og det ikke hjelper å tilføre flere karber til kosten etter et par uker, så blir det ketose tipper jeg.
Gidder ikke å være dårlig lenger, nå er jeg så LEI!
ok, nå er jeg tilbake på "før jul"-kostholdet mitt - har tilført skive/knekkebrød til frokosten to dager på rad, ellers ingen endringer utenom det nye kosttilskuddet da. jeg ble iallefall ikke dårlig, så tåler det tydeligvis!
men det gjenstår å se om det funker :rolleyes:
Jess Jeef, will do. Skal prøve å holde ut et par uker iallefall... "utålmodiiiiig"
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.