< Tilbake til oversikten

Spekemat!

annemerete sa for siden:

Vi kjøpte en halv spekeskinge før helgen, og så klart så har jeg spist mye av det i helgen! Er noe av det beste jeg får, og det ble mye, alt for mye:o
Tilbehøret var salat og meierismør!
Men da jeg skulle gå på vekta i dag så fikk jeg sjokk! Jeg hadde gått opp nesten 2 kg siden forrige mandag! Og ellers den siste uka så har jeg spist det jeg har pleid å spist hele den perioden jeg har gått på ketolyse. Og mange turere har det og blitt!

Men kanskje det ikke er så lurt å spise spekeflesk da? Eller er det bare vann som har samlet seg opp!

Føler jeg sprakk jeg da, selv om det var av uvitenhet!

jeef-micro sa for siden:

dersom du har spist en del av spekeskinka, så er det nok bare vannvekt. Du må huske at spekemat er veldig salt, og salt binder vanni kroppen :)

det går fort av når du slutter å spis salt, og dersom du drikker mye vann i tillegg :)

annemerete sa for siden:

Ps: jeg er fortsatt i ketose, for det sjekket jeg før i dag!

jeef-micro sa for siden:

Det er ikke så rart, for det er ikke karbene, men saltet som gjør at vekta øker... og da blir også urinen din mer konsentrert, for kroppen holder på vannet

stinasol sa for siden:

jepp,kan garanterer deg at det kun er vann :)

annemerete sa for siden:

Takk for svarene!:) Egentlig så kunne jeg vel ha tenkt med det, men panikken slo nesten ut i dag tidlig:o
Var neste på vei til å kaste hele greia i dag, siden jeg vet at jeg ikke greier å holde meg helt unna! Men det er nesten ikke igjen noe av den delen jeg hadde kjøpt heller så lot den ligge!

Drikker iallefall vann på harde livet her nå!

jeef-micro sa for siden:

Har du spist ei halv spekeskinke på ei lita uke?? :eek: kanskje ikke så rart at vekta har gått opp... utrolig mye salt i de da... (men jeg skal være enig i at det er skikkelig yummi med spekemat :D

annemerete sa for siden:

Neida, vi var 4 her da! Men det ble endel spekeskinke på meg da! Men har lært at jeg skal beherske meg en smule:o

Men hvor lang tid vil det gå før jeg har fått all vann ut av kroppen etter den orgien min?

Gerd sa for siden:

Når jeg har spist for mye salt en dag, bruker jeg ca 1-2 dager som jeg drikker enormt med vann... Og da har vekta som regel gått ned igjen... :D

stinasol sa for siden:

samme her 1-2 dager :)

Carisma sa for siden:

Spis jordbær og drikk the og kaffe = vanndrivende! :D

annemerete sa for siden:

Sjekket vekta nå! Har gått ned igjen de kiloene som jeg hadde gått opp, samt at jeg hadde gått ned 1 kg til!
Så da er jeg i rute igjen!:D

Gerd sa for siden:

:heia: :heia: :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.