< Tilbake til oversikten

Stopp i vekttap

solungen sa for siden:

Ny her..har gått på lavkarbo 2 uker i morgen,raste ned 3 kg første uke,så har det stoppet litt noen dager..Er i flg.ketostix i ketose da..Er det vanlig at det stopper litt etter 1.uken...ü

pepsimax sa for siden:

Ja det er vanlig at det stopper på den 2.-3. uke i følge boka ketolysekuren ;)

Tuppen sa for siden:

helt sant det pepsimax sier... det samme skjedde meg også- er klar over det er demotiverende, men det kommer seg :D

solungen sa for siden:

ok i morgen har jeg vært lavkarbo i 3 uker-vekttap 4,5 kg...men det går svært så sakte nå om dagen...:o)

Iset sa for siden:

"Det stoppet litt i noen dager"? Forventer du virkelig å gå ned i vekt HVER eneste dag? Husk at kroppen ikke kan kvitte seg med mer enn ca. 1 kg FETT i uka, mer enn det vil gå utover muskelmassen, som regel. 4,5 kilo på 3 uker er fantastisk bra. Folk har altfor urealistiske forventninger til vekttap, synes jeg.

:klem:

Gerd sa for siden:

Først: Grattis med vekttapet. :heia: Kjempebra. 1,5 kg i uka det... :D

Det vil gå treigere etterhvert ja... Kroppen omstiller seg og dette kan gå litt i bølgedaler... Måler du cm??? Det er lurt, for man kan minke i cm selv om vekta står stille...
Hvordan ser en matdag ut for deg? Greit å se hva du spiser, kanskje det kan være noe som bremser litt...

Gerd sa for siden:

Nå tenkte jeg ketolysekur jeg da... Ser at du har en annen filosofi. Den kan jeg ikke noe om, og kan ikke uttale meg der... :o

Tuppen sa for siden:

1,5 kg i uken er NOK!

det er som regel bare væske som forsvinner første tiden... men etterhvert så starter det for fult... og du kan ikke forvente så store vekttap hver uke...

pepsimax sa for siden:

Sier meg veldig enig der..
Også må jo huden din følge med vekttapet ditt ;) Ellers ville du få masse overflødige og slappe hud fordi du går ned for fort :)

Jeg går på ketolyse - og det står i boka at anbefalt er max 2 kg/uka.. Men at det er vanlig å gå ned mellom 0,5 - 2 kg pr uke.. Også stille inni mellom (vektstagnering) . Men ikke mist motet! :blomster:

solungen sa for siden:

jeg syns jo selvfølgelig jeg har gått ned masse,klager ikke-lurte jo egentlig bare på andres erfaringer om hvor lenge man står stille på dette punktet..Har akkurat fått vite i dag,hos spisdegslank-folka at det kan stå stille i opptil 3 uker..Jeg spiser max 25 g.karber om dagen..5 måltiden,1,5-2 l vann..

Tuppen sa for siden:

jeg har stått stille i tre perioder

siste perioden var frem til i dag- da sto jeg still i fem og halv uke...

solungen sa for siden:

Å faen-da er det bare å bite tennene sammen til det går over :o))

Tuppen sa for siden:

jupp, du har egentlig ikke anna valg.... :o

solungen sa for siden:

men huiii nå ser det ut til å ha løsnet-ble nesten litt skeptisk-plutselig viste vekten halvannen kg mindre..og jeg veier meg hver dag :o)
Vi får se-akkurat nå har jeg jo rotet til litt med en fyllekule tjihi:p

Pusemor sa for siden:

TUPPEN...

Jeg er i min 4 uke nå og i min 1 uke gikk jeg ned 2.3 kg men etter et har

jeg bare gått opp igjen;( Men jeg har ikke spist noe galt.. Jeg vet bare

ikke hva som skjer. Vet du hvor lenge dette kan vare Tuppen? Hvor lenge

har dine 3 perioder vart?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.