Sender mail til Maarud, prøver å få dem til å lage bacongull i andre variasjoner enn det grusomme grillkrydderet!
Hva med f.eks. pesto og feta-smak? Ost og løk? Jeg er dessuten sikker på at bacongull kan lages i en søt honning-aktig variant (hvem her har smakt honning-glasert svineribbe?)
If all else fails så kan de jo lage en "natural" variant som vi kan smakssette selv?
Hei!
Takk for at dere lager en av de få snacks'ene vi "lavkarbo-folk" kan spise. Dere har til og med begynt å merke posene med "2,5% karbohydrater" så jeg regner med at bacongull har fått en fin oppsving etter som lavkarbo-diettene brer om seg, kjempebra! :-)
Håpet mitt er nå at dere kan lage bacongull med andre smaksvarianter enn det grusomme grillkrydderet dere har på. Har gått på lavkarbo-diett i to måneder og har gått ned 7 kilo. I løpet av den tiden har jeg spist 100% mer bacongull enn jeg har gjort tidligere i livet!!! MEN grillkrydderet tar sakte men sikkert livet av lysten til å spise bacongull...
Er ikke dette et supert oppdrag for produktutviklingsavdelingen deres? Dere kan jo glatt kuppe hele lavkarbosnack-markedet med dette! Det er bare å gløtte til øl-produsentene for å se at lavkarbo-markedet brer om seg så hvorfor ikke være i forkant?
Nå har jeg ikke satt meg så mye inn i bacongull enda, siden det er alt for fett for fedon, men er det noen grunn til at dere velger maarud og ikke kims? Syns maarud sitt er lassa ned i krydder i motsetning til kims.... Og for å være litt lokalpatriot for røttene mine velger jeg nok kims.. :D
Bacongull er godt ja som snacks.
MEN jeg lurer på,siden det er varmebehandlet(naturligvis) hvordan er det da med det fettet..er det da herdet fett/transfett....?
:confused:
Stekt bacon har du vel spist før. Animalsk fett inneholder mye mettet fett og det tåler varmebehandling. Om det er tilsatt annet fett så skal det stå på innholdsfortegnelsen.
Hei, og takk for henvendelsen. Vi setter pris på ditt engasjement vedrørende vår bedrift og våre produkter.
Tipset ditt om flere smaker på dette blir videreformidlet til vår markedsavdeling. Det er en stor og omfattende prosess å lansere nye varer i et etablert marked, og det vurderes stadig hvilke Kraft Foods-produkter som eventuelt skal forsøkes lansert i det norske markedet.
Vennlig hilsen fra
Jeg spiser Europris sin når jeg bruker det som mat (dvs. store mengder til en billig pris) og Gammeldags baconsvor (husker ikke hvilket merke...) når jeg vil ha det som snacks; dette er den absolutt beste.
Noen som veit om baconsnacks/gull etc. finnes i andre land ? Og kanskje med andre smaker ? Har prøvd å se på litt nettsider, men finner ingenting. Kan være jeg er dårlig til å lete da. ;)
Jeg reiser til Tyskland neste uke og hvis det fins der hadde det jo vært greit å kjøpe med noe hjem. Skal innom enten Frankrike eller Luxembourg også, så jeg har flere plasser å se.
hmmm- tror det er best at du bare kikker litt rundt og finner jeg.... men hvis jeg ikke tar heeeelt feil så mener jeg at det finnes en med løksmak.. men det er i spania tror jeg.... :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.