< Tilbake til oversikten

Andre som er lei av bacongull og grillkrydder?

bluVelvet sa for siden:

Sender mail til Maarud, prøver å få dem til å lage bacongull i andre variasjoner enn det grusomme grillkrydderet!

Hva med f.eks. pesto og feta-smak? Ost og løk? Jeg er dessuten sikker på at bacongull kan lages i en søt honning-aktig variant (hvem her har smakt honning-glasert svineribbe?)

If all else fails så kan de jo lage en "natural" variant som vi kan smakssette selv?

Min mail til [email][email protected][/email] :

Hei!
Takk for at dere lager en av de få snacks'ene vi "lavkarbo-folk" kan spise. Dere har til og med begynt å merke posene med "2,5% karbohydrater" så jeg regner med at bacongull har fått en fin oppsving etter som lavkarbo-diettene brer om seg, kjempebra! :-)

Håpet mitt er nå at dere kan lage bacongull med andre smaksvarianter enn det grusomme grillkrydderet dere har på. Har gått på lavkarbo-diett i to måneder og har gått ned 7 kilo. I løpet av den tiden har jeg spist 100% mer bacongull enn jeg har gjort tidligere i livet!!! MEN grillkrydderet tar sakte men sikkert livet av lysten til å spise bacongull...

Er ikke dette et supert oppdrag for produktutviklingsavdelingen deres? Dere kan jo glatt kuppe hele lavkarbosnack-markedet med dette! Det er bare å gløtte til øl-produsentene for å se at lavkarbo-markedet brer om seg så hvorfor ikke være i forkant?

Lavkarbo hilsen fra Maarud-elsker :-)

Gerd sa for siden:

Europris selger bacongull med 0 karber med saltsmak. Og fleskesvor er uten grillkrydder.. Men det hadde vært godt med andre smaker, ja...:D

Lemen sa for siden:

Og på Mega kan du kjøpe Fillers's Select Quality Bacon Krisp fra Kim's, den er naturell, altså uten grillkrydder.

Den er heller ikke tilsatt sukker, innholdsfortegnelse:
Svinesvor, Vegetabilsk olje, salt, antioksidanter (E307, E472c)

Det står ikke noe om karbohydratinnhold, men det kan ikke være noe særlig med den innholdslisten.

bluVelvet sa for siden:

Jeg syns fleskesvor har en lei tendens til å bli fort harskt. Dessuten er det MYE salt i de... Syns godt Maarud kunne gjort en innsats for oss ;)

bluVelvet sa for siden:

Skal se etter denne på Mega i morgen men jeg liker ikke så godt å spise ting som ikke har oppgitt næringsinnhold...

Iset sa for siden:

Fantastisk bra initiativ! Håper de lager med fetasmak. :sikle:

Lemen sa for siden:

Det gjør vanligvis ikke jeg heller, men når du ser på næringsinnholdet, så er det ingenting med karber der. ;)

Ellers så er det jo mulig å sende en mail til Kim's og høre også. :)

Gerd sa for siden:

ENIG!!!!

bluVelvet sa for siden:

Oppfordrer alle til å følge mitt eksempel :p !!

Gerd sa for siden:

Har du epostadressa dit???

jeef-micro sa for siden:

Ståri første innlegg Gerd ;)

Gerd sa for siden:

Gerd sa for siden:

Da har jeg også sendt forespørsel. Spent på svaret...:p

Tuppen sa for siden:

noen som har fått svar??

Gerd sa for siden:

Nix :nei:

Tuppen sa for siden:

håper noen får svar snart , hadde vært kjekt om dette kunne gjennomføres :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Nå har jeg ikke satt meg så mye inn i bacongull enda, siden det er alt for fett for fedon, men er det noen grunn til at dere velger maarud og ikke kims? Syns maarud sitt er lassa ned i krydder i motsetning til kims.... Og for å være litt lokalpatriot for røttene mine velger jeg nok kims.. :D

Havregryn sa for siden:

Bacongull er godt ja som snacks.
MEN jeg lurer på,siden det er varmebehandlet(naturligvis) hvordan er det da med det fettet..er det da herdet fett/transfett....?
:confused:

Kristian sa for siden:

Stekt bacon har du vel spist før. Animalsk fett inneholder mye mettet fett og det tåler varmebehandling. Om det er tilsatt annet fett så skal det stå på innholdsfortegnelsen.

Gerd sa for siden:

Fikk svar i dag:

Hei, og takk for henvendelsen. Vi setter pris på ditt engasjement vedrørende vår bedrift og våre produkter.
Tipset ditt om flere smaker på dette blir videreformidlet til vår markedsavdeling. Det er en stor og omfattende prosess å lansere nye varer i et etablert marked, og det vurderes stadig hvilke Kraft Foods-produkter som eventuelt skal forsøkes lansert i det norske markedet.
Vennlig hilsen fra

Astrid Sørvåg
Forbrukerservice

bluVelvet sa for siden:

Nøyaktig samme svar som jeg fikk i går!! Hehehe

Gerd sa for siden:

Kanskje en fin måte å avfeie folk på :o

mcfrogner sa for siden:

Jeg spiser Europris sin når jeg bruker det som mat (dvs. store mengder til en billig pris) og Gammeldags baconsvor (husker ikke hvilket merke...) når jeg vil ha det som snacks; dette er den absolutt beste.

Tuppen sa for siden:

gammeldags baconsvor er nam nam nam

plysjhai sa for siden:

Noen som veit om baconsnacks/gull etc. finnes i andre land ? Og kanskje med andre smaker ? Har prøvd å se på litt nettsider, men finner ingenting. Kan være jeg er dårlig til å lete da. ;)
Jeg reiser til Tyskland neste uke og hvis det fins der hadde det jo vært greit å kjøpe med noe hjem. Skal innom enten Frankrike eller Luxembourg også, så jeg har flere plasser å se.

Tuppen sa for siden:

hmmm- tror det er best at du bare kikker litt rundt og finner jeg.... men hvis jeg ikke tar heeeelt feil så mener jeg at det finnes en med løksmak.. men det er i spania tror jeg.... :o

Isalien sa for siden:

Hoi, det skal jeg sjekke til sommeren! :D

Men seriøst ja - jeg er lei grillkryddersmaken.

Tuppen sa for siden:

du er ikke eneste!!!
hvor i spania skal du i sommer?
skal til alicante- muligens :p

Isalien sa for siden:

Alicante er et topp sted, vært der!

Vi skal til Madrid og leie bil og kjøre til Barcelona via noen vindistrikt og litt vinsmaking. :)

Tuppen sa for siden:

åååå høres hærlig ut :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.