Nå har jeg gått på ketolysekuren i ca. 2 uker, men med en forrvirrende start da...Har gått ned 3 kilo og er veldig fornøyd. Har 25 kilo som skal av nå så det blir litt av en jobb :)
Jeg venter på boka som er bestilt, men må nesten spørre her i mellomtida;
Jeg tisser så fælt...Har skikkelig vannlatingstrang så det nesten er ubehagelig..Mener å ha lest noe om det, men er det vanlig? :o
Jeg spiser innimellom middag og faren min og stemora mi, og der går det i blanding av karbohydrater, proteiner og fett, med vekt på karbohydrater, ofte poteter eller ris...Hvordan skal jeg legge opp mitt måltid de gangene jeg er der? Jeg vil ikke kreve å få spesialmat heller, og koser meg mye de gangene vi er der, og pappa er alltid så glad for å ha meg der, så det blir omtrent 1 gang i uka.
Det med mange dobesøk - det er vaaanlig!! Om du drikker mye vann og det er jo samtidig kroppsfettet ditt som renner ut! :D
Det med middag - du kan plukke ut poteter og ta mer grønnsaker og kjøtt.. :)
Vanskelig å svare på når du ikke sier konkret hva du får til middag hos dem :o
Takk :) Ja, kan jo droppe poteter... Hmmm...Det varierer litt i hva jeg får, for det meste noe kjøtt/fugl/fisk, med poteter/ris og grønnsaker. Ganske "hjertevennlig" kost ihvertfall siden faren min er hjerteoperert og passer på kostholdet.
Bra dette med dobesøket er vanlig...hehe, men blir det bedre etterhvert? :D
Sier som PepsiMAX angående do-springing jeg: Helt vanlig, kroppen renskes for avfallstoffer og fett... Og det roer seg litt etter hvert... Men vær flink å drikk masse vann... Hjelper på fettforbrenningen
Du kan spise grønnsaker og kjøtt. Hold deg unna gulrot og kålrot, de er en del karber i.
Det vil bli mye lettere når du får boka, der står alt godt forklart.
Do besøket vil nok bli bedre vil jeg tro ;) Selv om jeg har gått på ketolyse bare i 3 uker og jeg springer fortsatt på do når jeg har drukket over 3 liter vann hver dag :P Men ikke så ille som før - men det kan bli mye til tider :p
Det med middag - ta gjerne mer grønnsaker -så ser faren din at du også passer på kostholdet ditt :stortsmil
Ingen problem!! :D
Vi har også vært ny her selv også en gang - så vi vet at du trenger vår hjelp og tips & råd :D
Baaare spør i vei du! :D Da får du mye gode svar og støtte her! ;)
Man kan få litt ubehageligheter i begynnelsen. Uvanlig for kroppen vettu. Og kroppen får litt abstinenser når den ikke får karber. Men dette går over. Man kan få diare, svimmelhet og kroppen blir rar. Men som sagt dette går over.
Det er viktig å drikke masse vann. Gjerne 2,5 - 3 liter dagen. Jeg ligger på over 3,5 liter og syns ikke det er problematisk å få i meg. Blir naturlig tørst.
Man kan også bli varm, nesten som feber. Men det er bare kroppen som er begynt fettforbrenningen.
Torkil anbefaler at man får i seg salt i begynnelsen, fordi kroppen kvitter seg med så mye væske.
De første ukene er uvante, men dette stabiliserer seg etter hvert. :D
Takk Gerd, jeg håper det...Hehe...Er ubehagelig at hjertet hopper over og jeg føler at hodet mitt ikke helt er med meg...Er endel svimmel om dagen. Men da føler jeg meg trygg, da går det nok over ;)
Ja, når de første ukene er over, så blir alt herlig. Merker fort at energien øker, bedre nattesøvn. Magen min ble mye roligere, jeg var plaga med rumling og gass... Det gikk over etter kort tid.
Du kan lese litt om kuren på www.ketolyse.no Der står det litt om forskjellige ting.
Torkil er innom her av og til. Han er flink og svarer på spørsmål. Det er veldig betryggende spør du meg. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.