< Tilbake til oversikten

Savner du en nettbutikk kun for store, flotte damer?

siljel sa for siden:

Se siste innlegg - spørreundersøkelsen er nå på hjemme.noia.no/silje/

Da er det flott om vi hjelper hverandre! :)

Jeg har tenkt å starte en nettbutikk kun for flotte damer over størrelse 42. Jeg er selv størrelse 48/50, og jeg har alltid irritert meg over mangel på flotte klær til rimelig pris for store damer. Jeg har også familie og venner som føler det på denne måten. Nå er det nok, vi er mange flotte, store damer i Norge - la oss få vår egen butikk! :)

Enten føler jeg at det er ordentlig tantete klær - jeg er ung og ønsker kle meg ungt! - eller så er butikkene for store damer svært dyre.
Jeg synes det er dyrt med klær til over 600kr per plagg. Derfor ønsker jeg å starte en butikk for flotte, store damer i hele Norges land - på internett. Moderne, flotte klær til en levelig pris. Det skal være trygt og enkelt å shoppe. Personlig kundeservice og hjelp, av en som virkelig vet hva kundeservice vil si - og hvilke problemer store damer har i forhold til klær.

Føler du det samme som meg? Kunne du, eller kjenner du noen, som hadde stilt seg positiv til en slik butikk?

I forbindelse med forretningsplanen min, trenger jeg en markedsundersøkelse for å kunne søke om lån etc. Da jeg ikke er noen millionær som har råd til å betale dyrt for at profesjonelle gjør dette for meg ,ber jeg om at:
Ladies - stand together! :D

[CENTER]Kunne du ta deg 10minutter til å svare på noen spørsmål?[/CENTER]

Jeg trenger minst 50, helst 70-80, personer som kan svare. Kan du engasjere familie eller venner som er over størrelse 42? Jeg trenger svar fra så mange forskjellige personer som mulig - de som er skeptiske til internett og shopping (hvordan kan jeg få deg til å føle deg trygg?) til deg som er vant til å shoppe på nett.

Jeg ønsker også å selge undertøy, sportstøy og badetøy etterhvert - om det går bra nok med flotte klær til å begynne med!

Ta kontakt på en privat melding med din email, navn og tlfnr - og gjerne til venner/bekjente som sier det er greit. Undersøkelsen består kun av noen spørsmål, og all informasjonen blir helt konfidensiell - må kun oppgis som referanser når banken spør om grunnlag for undersøkelsen!

Ved spørsmål, kontakt meg gjerne. På forhånd - takk for hjelpen! :)

Trolljenta sa for siden:

hei,

Nå begynner jeg endelig å passe inn i klær 42/44, så da er det ikke interessant for meg å handle på internett. Hvis du lager en epost som kan sendes til venner med info om hvordan du kan kontaktes, så skal jeg sende dem en mail.

Det med å få kundene til å føle seg trygg finner du nok mye om på nett.
Noen punkter:

• Betalingsformen må være sikret (SSL)
  • Ha firmainformasjon med telefonnummer lett tilgjengelig på siden
  • Vet ikke hva det kalles, men se på bunnen av nettsiden til komplett.no. Sånne merker bygger tillit

siljel sa for siden:

Hei Trolljenta!

Det skal jeg gjøre. Har ikke laget klar spørsmålene helt enda men de blir klare iløpet av denne påskeuken.

Takk for tipsene, jeg har allerede alle 3 klare. Merket du refererer til heter forresten Nsafe og er noe du kjøper gjennom godkjenning og kurs, og det er noe jeg har planlagt.

Vi snakkes - jeg tar kontakt iløpet av uken :)

• Silje

Ulvemor sa for siden:

Så kjempebra initiativ! :) Jeg sender PM.

Men jeg merker jeg blir litt matt av at "over str. 42" er "store, flotte damer". Normalkolleksjonene går da vitterlig til 46?

siljel sa for siden:

Ja noen "vanlige" kolleksjoner går til 42, av og til 44-46 også. Men det vanlige i bransjen for "store damer" er fra 42 og oppover. Minst 2-3 leverandører og butikker jeg har undersøkt med, reklamerer med størrelser "Fra 42 til 56". Så det er blitt nærmest et uttrykk innenfor bransjen - jeg vet ikke fra personlig erfaring, men kanskje det er vanskelig å finne klær i 42?

Hvis leverandøren min begynner på den størrelsen så vil jeg iallefall føre den. Jo flere som har flotte klær i 42 jo bedre, regner jeg med?! :)

jeef-micro sa for siden:

Må alle som "melder seg" være over 42? tenker at vi har jo kanske noen damer her som har vært i den klesstr, og som også kan delta? Jeg kan godt svare på spørsmål jeg også... men jeg er str 42-44

lokkebiff sa for siden:

Signerer kloke Jeef...

Jeg bidrar MER enn gjerne (da jeg nesten hele mitt voksne liv har vært str. 46/48.) Men nå er jeg str. 38...

siljel sa for siden:

Nei for all del, er du str 42 så synes jeg du skal melde deg med navn og email og tlfnr på privat melding ja! Du er jo innenfor målgruppen, nemlig str 42-56 da! Jeg trenger så mange som mulig til å svare jeg :)

Hmmmm litt vanskeligere med deg som ikke er i "målgruppen" min lenger. For hvis du ikke bruker størrelsene mine, så vil du jo heller ikke kjøpe fra meg. Dermed blir det vel feil at du svarer. Men tusen takk for engasjementet, jeg synes det er flott med støtte :)

Hilsen Silje

Carisma sa for siden:

Jeg kan svare også. Intil videre er jeg definitivt i målgruppen =)

Samtidig kan jeg formidle et hjertesukk fra noen veninner av meg som er ganske slanke, men høye (+/- 1,80), om at det finnes alt for lite klær som passer de (bukser, skjørt, kjoler) så det er muligens også et delsegment å utvide mot etterhvert? :rolleyes:

siljel sa for siden:

Nå har jeg laget en flott web-basert spørreundersøkelse! :) Enkelt!

Bare klikk inn på hjemme.noia.no/silje/

På forhånd takk for hjelpen!

Trixie sa for siden:

Jeg la ut info om dette på et forum i går og et annet av de medlemmene la ut på et annet forum. :) Tror også at det kan spre seg på andre forum videre. :)
Håper det er med på å gi deg mange svar. :)
Trixie :)

sma sa for siden:

Jeg lurer på om du har fått mange svar? :)

siljel sa for siden:

Hei!

Ja - tusen takk for hjelpen. Jeg fikk helt overbærende mye svar, mye mer enn jeg hadde håpet. Når jeg lukket undersøkelsen hadde jeg fått 143 svar. Juhu!! Kjempegreier for forretningsplanen min å kunne vise slik statistikk frem! Nå står det igrunnen bare på penga. Innovasjon Norge støtter ikke nettbutikker, så ingen støtte der. Jeg har hørt med Bergen Kommune, ingen støtte der. Og det er ingen legater som passer (og det ville uansett vært småpenger). Så det blir spennende å se hvor jeg kan få pengene fra - da jeg ikke har noen hus/bil å ta lån i. Jeg snakker nå med alle venner og bekjente om de er interessert i å bidra, men ikke så lett for folk det heller!!

Trixie - kan jeg spørre hvor du postet linken hen? Jeg tror det hjalp veldig! Tusen tusen takk!!

Hilsen en glad Silje :)

Trixie sa for siden:

Pm underveis. :)
Trixie :)

siljel sa for siden:

Gladmelding - spørreundersøkelsen deres hjalp :)

Butikken blir en realitet, og jeg håper den vil være oppe iløpet av november. Jeg har begynt å motta klær fra leverandører og jobber nå med selve webshoppen.

Til å begynne med selger jeg klær og bh'er, og vil utvide til badetøy, sportsklær, støvletter og sexy undertøy etterhvert som butikken vokser.

Takk for hjelpen - det nytter! :D

Butikken kommer dere til å finne på www.storogfin.no. Dere kan allerede signe dere opp på nyhetsbrevet mitt, for å få vite når den åpner.

Hilsen Silje! :)

lokkebiff sa for siden:

Wow!!! Så flott!!! :heia:
Gratulerer så masse!!! Kjempemorro og kjempeBRA!!!

:klem:

Veggpryd sa for siden:

Det er jo kjempeflott Siljel! Har signet meg på nyhetsbrev. ;)

Jeg er egentlig veldig glad i å handle klær på nett, men har alltid blitt skuffet over de barbie-størrelsene når jeg får det hjem. 46 i nettbutikker er visst ikke det samme som 46 i vanlige butikker. Nesten alt har blitt returnert, og jeg har sverget på at jeg aldri skal handle klær på nett igjen. Nå blir det kanskje en forandring på det. :)

Gleder meg til å se sortimentet ditt!

LilleRosin sa for siden:

Gratulerer! Denne tanken har faktisk slått meg også. At det er altfor lite av dette i Norge. Jeg har selv tenkt på å starte nettbutikk, men kommer meg nok aldri så langt. Flott at du gjør det!!

guro sa for siden:

Kjempebra!

siljel sa for siden:

Tusen takk for god støtte, det er godt å høre :-)

Rubens (morsomt, min kjære heter Ruben): Når det gjelder størrelser så er de nok ikke annerledes i nettbutikker enn ellers, det er da leverandøren til akkurat den og den nettbutikken. Jeg har de samme klærne og samme størrelsene som enkelte andre butikker rundt i landet, men jeg kommer derimot til å bruke mye tid på å beskrive om de er store i størrelsene, små, om de utvider seg etter bruk etc. Da slipper man å bytte så mye, bare stress og ekstra porto! :)

siljel sa for siden:

Avsluttende oppdatering: www.storogfin.no er nå oppe :-)

Velkommen til butikken min! Det er stort for meg å kunne ønske dere velkommen. Hos meg finner dere store klær, undertøy og akkurat nå støvletter også. Alt er modellert på store damer, og en byste i størrelse 46.

Frakt og ekspedisjon er kr 99,- til hele landet (utenom svalbard, posten har egne priser dit.) Bytte og angrerett i 14 dager, og jeg spanderer 50% av returkostnader ved bytte om man bruker vedlagte adresselapp.

Rask levering og toppers kundeservice er mine løfter! :):)

Hilsen Silje

Valeriana sa for siden:

Jeg har vært inne og kikket på nettsidene til butikken din, det var mye flott, og spesielt likte jeg denne kjolen:
www.storogfin.no/vare.php?ID=070301#

Det er også bra at du bruker store damer som modeller, jeg irriterer meg litt når det blir reklamert for klær i store størrelser, mens modellene som viser klærne ikke er det.

Eva sa for siden:

Gratulerer med nettbutikk Silje. Det er sikkert veldig savnet. Nå er jeg selv sterkt på vei ned til str 40-42, så da kan jeg vel snart få tøy i de snertne butikker igjen:rolleyes:. Ellers har du så rett i, at klærne i vanlige butikker blir så gyselige og tantede så snart størrelsen kommer over str 42-44.

Masse lykke til!:heia:

Dilly sa for siden:

Å, her var det mye fint.... må nok ha seg en runde her ja. :)
Gratulerer med nettbutikk og med fine ting.

siljel sa for siden:

Tusen tusen takk :)

Håper jeg får noen kunder og at jeg vil lykkes :D Da skal jeg utvide med flere typer klær og tilbehør, og skal bli et mekka for flotte og store damer. Menn etterhvert, også! :)

Trixie sa for siden:

Da har jeg lagt ut melding på et annet forum om åpningen av nettbutikken din, Silje. :) Håper det er mange som benytter anledningen til noe nytt før jul! :)

Veggpryd sa for siden:

Oj, der var det mye fint! :spent:

Gratulerer med kjempeflott nettbutikk! Har lagt den på favoritter allerede. ;)

siljel sa for siden:

Hei alle sammen,

jeg legger inn et nytt innlegg her for nostalgiens skyld - og for inspirasjon til andre kvinner som har lyst til å starte for seg selv.

www.idg.no/nyheter/article107139.ece

Etter mye planlegging og arbeid, har jeg faktisk vunnet pris som Norges beste nettbutikk i 2008 av Posten :):):):):):):)

Takk for alle positive meldinger og hjelp til spørreundersøkelse i begynnelsen! Kjempegøy! :)

Hilsen Silje

Huldr sa for siden:

Så flott, Silje! Gratulerer! :blomster:

Veggpryd sa for siden:

Det var fantastiske nyheter! Gratulerer så mye! :)

bofse sa for siden:

Så utrolig mye flotte klær. Dette er noe jeg har savnet i mange år.

quebec sa for siden:

kanonfine klær og hyggelig pris.
har tipset min mor om siden din, den var forresten skikkelig fin:)

LilleRosin sa for siden:

Så gøy! Gratulerer så masse med prisen!

Pearl sa for siden:

Gratulerer med butikk og for et flott initiativ. Selv er jeg blitt for liten, men jeg skal snakke varmt om butikken din i mitt nettverk. Lykke til.

Runegutt sa for siden:

Du milde måne. Til og med jeg, som er mann, likte den butikken.
Silje, hva med litt turtøy og treningstøy for store damer?
Har hatt litt trøbbel med å finne sånn for kona tidligere. Nu har hun også krympa såpass, at man får tak i en del.

JenJen sa for siden:

Gratulerer :blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.