< Tilbake til oversikten

Hvordan lage brownien?

Hedda:) sa for siden:

Det står at den skal helles i en bolle og så stekes i ovnen, men det blir vel ganske liten røre, eller? Hva skal jeg steke den i? Jeg har jo ikke bittesmå ildfaste former.

:confused:

Trolljenta sa for siden:

Kanskje muffinsform?

Aaah, SELVFØLGELIG!! Hvorfor tenkte jeg ikke på det??

Åh, tuusen takk for hjelpen! :o

Nanni70 sa for siden:

Kjøp sånne store muffinsformer, til amerikanske muffins. De passer veldig bra.

Jeg brukte to små vanlige muffinsformer jeg, det gikk bra det, bare jeg hadde to muffinsformer inni hverandre per muffin, ellers brettet papiret seg og alt falt ut. :p

Fedonisten sa for siden:

Eller du kan steke det som en pannekake eller i et vaffeljern. Det pleide jeg å gjøre - fungerer fint, og tar ikke så lang tid.

:)

Ja, det har jeg lest andre som har gjort. :)

Men jeg synes det blir veldig god konsistens, og jeg føler jeg koser meg skikkelig, når jeg kan spise det som KAKE! :D Men ja, absolutt greit om man har liten tid f.eks.

Titti sa for siden:

Jeg har bare laget disse i muffinsformer. Steker dem i ca ti minutt, da blir de ikke helt stekt og er litt flytende i midten :sikle:

nomma sa for siden:

Hvor er oppskriften??

Titti sa for siden:

Hei Nomma. Dette er Eurodiett-produkter ;)

nomma sa for siden:

ok.. lurte på det ja..

her er det noen som nettopp har oppdatert kostholdsfilosofien :p

tumla sa for siden:

Jeg lagde også mine i muffinsformer. I tillegg brakk jeg oppi bittelitt bocca i biter og stekte med. En sånn med et glass Pepsi Max......NAM!

Sjokomonsen sa for siden:

Det er lurt å bruke sånn stekebrett for muffins, 12 muffins pr brett, jeg har papirformer oppi likevel, så blir det ikke så mye søl. Men da holder de formen. Jeg pleier lage 3-4 porsjoner i slengen, for de holder fint 2-3 dager i plastpose eller tett boks. Og da er de greie å ta med seg, og bærbare måltider er det jammen ikke for mange av...

Dolphin sa for siden:

Smaker disse browniene noe godt eller? Hva med andre muffins? Noen anbefalinger? ( skal hente resept på ed produkter i dag)

Titti sa for siden:

Brownies er favoritten min ja! :ja:

Dolphin sa for siden:

hmm får prøve noen slike da :) brownies, pannekaker og ...hmm..hehe..noe annet digg.

Titti sa for siden:

Sjokoladepuddingen er ganske god. Og jeg liker godt frokostblandingen.
Og alle barene er gode :ja: jeg liker også omelettene.

Dolphin sa for siden:

mmmm...momsemat jumjum. Ser ut til at det kan bli vanskelig å velge:rolleyes:

Men finner vel ut av det:D

Vil iaf ha:
Brownies, Muffins, pannekaker,Frokostblanding, barer, noe med jordbær og kanskje en suppetype eller to...

Lotusia sa for siden:

Har ikke heeelt forstått meg på hvordan dere kan spise sånne ting? Uten masse karbo i? Da er det vel kunstige søtningsstoffer hvertfall?

Lotusia
(super misunnlig!!)

Titti sa for siden:

Ikke ha for stor forhåpning til jordbærdesserten eller karamelldesserten. Det er det verste jeg noen gang har smakt ;)

Dolphin sa for siden:

Frokostblandingen var IKKE så veldig god iaf. Godt jeg bare bestilte en pakke..... Så langt har jeg smakt på pannekakene, sjokoladebaren, redberries baren og frokostblandingen.

Red berries er desidert favoritt så langt og sjokoladebaren deretter. Pannekakene var ok - smakte litt kunstig - og frokostblandingen var ikke noe å rope hurra for, men bedre kald enn varm.

Titti sa for siden:

Ja, frokostblandingen skal være kald ja. Synes den er god jeg.

Enid sa for siden:

Me too! En av favorittene hittil :)

Titti sa for siden:

Så bra at du liker den, Enid :)

Enid sa for siden:

Jeg stekte brownien som pannekake til kvelds - ble som en sånn tjukk, mjuk og saftig amerikansk pannekake. Godt!!

Titti sa for siden:

Oj, det må jeg prøve. Lager den i muffinsform jeg da,da steker jeg den bare ti minutt slik at den er litt myk rennende inni :sikle:
Prøvde i vaffeljernet en gang også, men syntes det ødela den litt, ble ikke så god da, litt tørt.

Pannekakene blir jo bare rågode når man steker dem i panna i stedet for vaffeljernet også, så det blir min strandmat fremover, metter mye mer enn vaffel liksom :ja:

terra sa for siden:

Ej me he laga brownien som ei stor pannekake i steikepanna.
Og det blei veldig godt, enig der med enid.
Og ej følte eg fikk mykje meir mat, fordi når ej laga i muffins former så sitt så mykje igjen på papiret. og ej vil ha all maten min:)

indi sa for siden:

Har det litt moro når jeg sitter og leser her, det er bra fantasien veier litt opp for det relativt kjedelige med å bare spise posemat! Og nå har jeg tre dager igjen på å ha fullført min måned på fase 1... :)
Skal prøve brownies på pannen jeg også, men tenkte i samme slengen, har noen prøvd å lage muffins av pannekaken?
Kanskje vi burde lage en konkurranse og premiere de beste forslagene... ?
Takk til alle for gode ideer jaffal, har lest om både blomkålris, vaffelbrownies, grønnsakwok og mye annet her inne!
i:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.