Luska sa for siden:
Jeg har så utrolig vondt i halsen, og lurer derfor på om det er noen halspastiller man kan ta? F.eks Fishermans Friend??
Luska sa for siden:
Jeg har så utrolig vondt i halsen, og lurer derfor på om det er noen halspastiller man kan ta? F.eks Fishermans Friend??
lokkebiff sa for siden:
Er det ikke xylitol i FF??
[color=green][/color]
Jeg har alltid liggende "DEKADIN" (fra apoteket) og/eller "vitaplex FRISK HALS" (fra matbutikken) i skapet, itilfelle vond hals.
[color=green][/color]
Ifølge innholdsfortegnelsen på disse, er de trygge.
[color=green][/color]
GOD BEDRING!!!
Luska sa for siden:
Takk for svar :blomster:
Dolly sa for siden:
Det finnes og halspastiller som heter fribol og har 0 karber.. de var litt i sterkeste laget for meg.. som fishermans friend også er for meg..
Trixie sa for siden:
De aller beste sukkertøyene mot halsvondt er Ricolas urtedrops, gule papirposer. Dessverre så er det litt forskjell på den sukkerholdige og lettvarianten. Lettvarianten gir nemlig ikke like bra resultat som den sukkerholdige.
Dropsene er ikke sterke i smak, men det er heller ikke poenget. :) Den vanlige varianten gir garantert en bedring i halsen ved at de tar ned hevelsen i halsen og gjør den mindre sår. Sug sakte på dropsene, de første dropsene suger man "tomme". :) Etterhvert trenger man ikke et helt drops og kan spare det til etterpå.
Er man syk så gjør det ikke noe at disse dropsene inneholder sukker, tror ikke det er nok til å trigge sukkerbehovet. Det viktigeste er å få ned hevelsen så man kan få drukket nok vann! :)
Har sett at man kan få en te-variant av disse dropsene men den har jeg ikke testet.
God bedring! :)
Trixie :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.