< Tilbake til oversikten

Hvordan vet jeg hvor mye jge har spist?

#1

Mamsen sa for siden:

Skjønner ikke helt hvordan jeg kan kontrollere hvor mange Karb. jeg har spist?
Noen som kan hjelpe meg å sette opp en ukes meny UTEN yoghurt???? :confused:


#2

Mamsen sa for siden:

Føler meg skikkelig tung i magen... Har jeg spist feil allerede (etter 2 dager..)
Synes det blir mye å spise liksom.. :D


#3

Fedonisten sa for siden:

Hei Mamsen!

Ser det står at du har Lindberg som kostholdsfilosofi, og da lurer jeg litt på hvor mange karber har du tenkt å ligge på pr. dag da? For hvis du skal "gjøre en vanlig kostholdsomlegging" til Lindberg-kosthold, så ville jeg ikke vært så opptatt av å telle karbohydrater hvis jeg var deg. Men jeg vet ikke helt hvor du er i prosessen..... Kanskje du har skrevet det i en tidligere tråd, men det husker jeg ikke nå.....

Kan du ikke fortelle litt mer om hva du ønsker og hvordan du lever i dag, så er det litt lettere å hjelpe deg videre?

:klem: og :klem: fra Fedonisten


#4

Maz sa for siden:

Enig med Fedonisten.

Tenk mere på håndflatemodellen og ikke tenk antall karbohydrater så lenge de er lavglykemiske.

Av interesse førte jeg opp alt jeg spiste en ukes tid og brukte Norsk matvaretabell. Da fant jeg ut hvor mye proteiner jeg fikk i meg. Regnet også ut antall karbohydrater og ved hjelp av tabellen med glykemisk belastning regnet jeg ut den glykemiske belastningen i måltidet (uten å ta hensyn til virkningen av proteiner, fett mm).

En interessant øvelse men tidkrevende. Det kan være interessant å vite karbohydrat eller næringsinnhold i enkelte matvarer. Det finnes en norsk matvaretabell. Selv har jeg den lille men jeg ønsker meg den store.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.