< Tilbake til oversikten

Salatmester'n = Matmester'n - næringsinnhold i dressing

jorang sa for siden:

Hallo

Jeg har lest her og andre steder at Hvitløksdressing fra Matmester'n var ordentlig LOcarb. Stormet derfor inn på et Rema1000 og kjøpte et par flasker med Salatmester'ns Hvitløksdressing - tok feil av merkenavnet (teflonhjerne)
Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det ikke sto næringsinnhold på flaska. Bestemte meg derfor for å undersøke med produsenten før jeg 'tok flaska fatt' :)

Sendte følgende melding til produsenten: (www.salatmestern.no)

Parallelle undersøkelser viste at Matmester'n produktene er av samme fabrikat som Salatmester'n - bare produsert for ICA. Produkter merket Matmester'n er merket med næringsinnhold (etter krav/ønske fra ICA), mens mange av produktene fra Salatmester'n ikke er merket fordi de ikke er merkepliktig. Innholdet i dressingene for de to merkenavnene er imidlertid identisk.

Her er svaret jeg fikk fra Salatmester'n ved Kvalitetssjefen:

Dette var i alle fall avklarende for meg. Synes definitivt salaten er best når jeg slipper å 'spare' på dressingen ;)

sirimor sa for siden:

Meget bra jobba:) Takk skal du ha. Den er nå printet ut...

Viclin sa for siden:

Denne fant jeg nå, etter å ha sjanset på å kjøpe Hamburgerdressingen for så å sende mail for å få opplyst næringsinnholdet.
Dette var fra 2007, og da skulle det komme nye etiketter til sommeren? Det var en lang sommer, gitt.

madisa sa for siden:

Det er sommeren sin det:lol:

Kanutten sa for siden:

Og rømmesilda er nyyyydelig!!! :sikle: Kan virkelig anbefale den!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.