< Tilbake til oversikten

Kan vi spise dette?

Torkil sa for siden:

Hei
Sukkerfri sjokolade kan gi veldig mye mageknip og diarre, jo mer sjokolade jo verre. Dessuten er det bra hvis man legger av seg vanen med noe søtt som kos. Kos deg med kjæresten, en halvtime i solveggen, en god bok eller alt annet enn det som er årsak til at du er på slankeren.
God Påske.

Torkil :)

monki sa for siden:

Tusen takk for svar fra dere begge. Ja jo jeg blir litt gæren i magen av sjokolade,hi hi skal innrømme det. Men det er det at jeg spiste sjokolade hver dag før jeg begynte på kuren. Nå er det ikke slik at jeg har lyst på sjokolade i det hele,har faktisk ikke søthunger. Men det er det når jeg er ute,vet jeg ikke hva jeg skal spise. Så derfor kjøper jeg en sjokolade med lite karbo i. Trenger allså tips på hva jeg kan spise når jeg er ute

lokkebiff sa for siden:

ute hvor?

monki sa for siden:

jobb for eks,jobber i en matbutikk. Når jeg er ute å shopper og blir sulten.

lokkebiff sa for siden:

da har du kanskje tilgang på en varmedisk? Og der er det jo mye snadder du kan spise!!:)

Ellers kan du jo spise ferdig-grillede kyllingprodukter, Prior f.eks.

Men det aller lureste er nok å ha med seg en matpakke hjemmefra, slik at ikke fristelsen for fy-fy-mat blir for stor når sulten melder seg...

monki sa for siden:

det er det vi har skjønner du. :(

lokkebiff sa for siden:

ja!? hva er problemet da??

mulig jeg har misforstått noe nå, men hadde vi hatt varmedisk på min jobb, hadde jeg vært SUPERHAPPY!!!

monki sa for siden:

det er det vi IKKE har skulle det stått. he he

lokkebiff sa for siden:

åååhh.... ja, DA blir det jo en helt annen sak!!:lol:

meeen, jeg får bare nok engang anbefale matboks, uansett hvor du måtte befinne deg!!:)

monki sa for siden:

ja jeg får vel det,sukk. Neida. Salat med kjøtt? for eks

Iset sa for siden:

Da jeg var på jobb i helsekosten der jeg jobbet før, stakk jeg alltid på Rimi ved siden av før jobben, og kjøpte ferdig kyllingkjøtt (salatkjøtt) og en liten pakke fetaost i olje. Helte hele fetaost-pakken over kyllingkjøttet og spiste. Nyydelig. Hadde gjerne litt cherrytomater til om jeg ville ha. Nå jobbet jeg ikke hver dag så det ble ikke så dyrt for min del, for det koster jo litt. Desuten er ikke denne oljen sunn, men sunnere enn 2 kneipp-skiver da. :p

stinasol sa for siden:

skal ikke påstå at det er noe bra for deg med sukkerfri sjokko...
MEN det fins også noen (som meg) som kan spise maltitol osv uten
å reagere i det hele tatt (diare osv osv) ;) samme gjelder vekt..her skjer det ikke no..men de aller fleste får vel en reaksjon :rolleyes: cavalier sine
produkter smaker iallefall så godt som sukkerfritt overhode kan smake:D

lokkebiff sa for siden:

jupp!! eller kjøtt med salat, det er bedre!!:stuart:

monki sa for siden:

:lol: takk for hjelpen alle sammen

lokkebiff sa for siden:

Har du prøvd Ziggy-lappene??

De er jo geniale å ha med seg, enten med pålegg eller rett og slett plain!!!

Kjempelettvindt og sååååå gode!!!:ja:

monki sa for siden:

ja men er dritt lei dem.

lokkebiff sa for siden:

:lol: :lol: :lol:

hva med Iset`s pizza??

Like god varm som kald!!!:)

monki sa for siden:

jeg skal lese oppskriften i morgen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.