< Tilbake til oversikten

Sukkerfri sjokolade

cariell sa for siden:

Jeg er litt bekymret for påsken, og for de fristelsene dette medfører i forhold til snop og godterier.
Er det noen her som vet om det er greit å spise sukkerfri sjokolade når man er på ketolysekuren? F.eks Cavalier, som man får kjøpt på helsekost?
Har lest et sted at man kan spise baconsvor, baconsnack. Stemmer det?

Vil gjerne forsikre meg om at det er greit før jeg spiser det...

Vil samtidig takke for et meget bra forum. Veldi mange bra innlegg, og stemningen her er skikkelig bra.
Mange har lagt ut gode oppskrifter, har prøvd noen og disse var helt supre!

donjuanwannabe sa for siden:

Det beste er å holde seg unna alt som er sukkerfritt. Baconsnack kan du spise. Nøtter kan du også spise men pass på mengden. Hvis du må ha søtt så prøv en mørk sjokolade (70 eller 86 %)

Torkil sa for siden:

Hei
Sukkerfri sjokolade kan gi veldig mye mageknip og diarre. Dessuten er det bra hvis man legger av seg vanen med noe søtt som kos. Kos med kjæresten, en halvtime i solveggen en god bok eller alt annet enn det som er årsak til at du er på slankeren.
God Påske.

Torkil :)

annemerete sa for siden:

Må bare si jeg har fått erfart dette med diaree og sukkerfri sjokolade i dag! Var på kaffebesøk i dag, og venninnen min hadde da kjøpt en Cavalier sjokolade med bare 2 gr karbis i! Så av ren høflighet og litt nysgjerrigehet så spiste jeg 3 biter av den!
Og hele kaffebesøket endte med et veldig laaangt dobesøk noen timer etter at jeg hadde spist den!:o
Så ikke noe mere sjokolade på meg! Selv om det smakte veldig godt!

Gerd sa for siden:

Da skal IKKE det prøves i påsken nei.. He he... :p

lilletrine sa for siden:

Slik ble jeg også første gangen, men nå reagerer jeg ikke i det hele tatt.
Minuset er vell heller at jeg får lyst på mer, jeg som var "avruset" fra sjokolade:o

Trixie sa for siden:

Jeg har forsøkt flere produkter som f.eks. sukkerfri sjokolade, som istedet inneholder maltitol. Tror ikke jeg venner meg til maltitol gitt... :eek: Bitte små biter med godt mellomrom går greit, men med en gang jeg tar en litt mer normal bit -> do! :mad:
Trixie :)

lilletrine sa for siden:

Akuratt nå skulle jeg ønske det var meg for jeg er bare oppblåst og VIL på do nå...
Har spist masse maltitol i dag, men det "virker ikke" lengre.

Nillomien sa for siden:

åhh.. tror jeg skal kjøpe denne sjokoladen på lørdag jeg.. hehe.. så kanskje jeg klarer komme meg på do...

lilletrine sa for siden:

Ikke vær for optimisk...
Første gangen fikk jeg virkelig gått på toalettet, men nå virker det som om det har omvendt effekt...er bare oppblåst.
Men den er så god at den er verdt et forsøk:D

annemerete sa for siden:

Etter min ganske så voldsomme dobesøk på tirsdag så var jeg fast bestemt på at jeg ikke skulle spise noe mere Cavalier! Men allikevel så kjøpte jeg en på onsdag! Spiser 1 bit om kvelden, og det går helt greit! Men noe større mengder enn det tør jeg ikke!:o

lilletrine sa for siden:

1 bit = 1 bar, 1 rute eller en slik bit med fyll inni?
Bare lurer;)

annemerete sa for siden:

En bit med fyll, mocca heter den! Så har sjokoladen lenge da!:p

lilletrine sa for siden:

ok, det er faktisk den eneste jeg ikke har smakt utenom marsjipanen som jeg ikke får tak i og de som inneholder gluten.
Liker best den vanlige mørke sjokoladen, men mokkamå nok prøves;)
Har du smakt de med pistasj fyll?
:sikle:
(Tror jeg har PMS...plutselig veeeeldig hekta på cavalier, vond i kroppen og har lagt på meg :( :( )

annemerete sa for siden:

Nei, tror ikke de har den i helsekostbutikken. Hadde jeg sett den så hadde jeg nok kjøpt den! Pistasj er jo så godt! Nam!:sikle:

lilletrine sa for siden:

Jeg har kjøpt den i flere helsekostbutikker, så det var litt rart.
Spør etter den!
;)

annemerete sa for siden:

Ja, det skal jeg jammen gjøre! Takk for tipset!:stortsmil

Tuppen sa for siden:

har væt på nippet til å kjøpe den flere ganger... men samtidig tør jeg ikke.... har ikke lyst å fly flere ganger på do ....:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.