Iset sa for siden:
Slettet siden det er gammelt og "utdatert", er jo i mål nå. Har skrevet litt utover i tråden og lagt ut noen bilder osv.
Iset sa for siden:
Slettet siden det er gammelt og "utdatert", er jo i mål nå. Har skrevet litt utover i tråden og lagt ut noen bilder osv.
Hyper sa for siden:
Så GODT å lese Iset!!!
Blir så rørt jeg...og så utrooolig glad på dine vegne!!Fantastisk å høre hvordan ting har forandret seg for deg...;)
Håper du etterhvert legger ut før/etter bilder her på forumet jeg...Når det passer for deg selvsagt:)
Gjerne i en av de lekre sommerkjolene dine!!!hihiii:D:D:D
Iset sa for siden:
Hehe jeg er ikke "kjole-slank" enda. :lol: Men om 10-15 kg til kanskje.
Jeg hadde lagt ut bilder nå om vi hadde kamera, men vi må vente til mannen får bonusen sin i neste måned, da skal vi kjøpe et ordentlig kamera. Det forrige digikameraet ble ødelagt for et par måneder siden.
Pipp sa for siden:
Grattis og så deilig du må føle deg :ja:
Dette fortjener du virkelig :klem:
iadokka sa for siden:
Så moro å lese. Gratulerer med -22 kg! :stortsmil
jeef-micro sa for siden:
Gratulerer så mye Iset...Blir rett og slett rørt av å lese...
lokkebiff sa for siden:
Imponert
[color=red][/color]
Så veldig fortjent!!!:blomster:
Bøyer meg i støvet, GRATULERER, og ønsker så massemasse LYKKE TIL VIDRE!!!!:klem:
Gerd sa for siden:
Signerer denne jeg... :klem:
bluVelvet sa for siden:
Kjekt å lese, Iset! Grattis med -22 og lykke til med flere. :D
Siljevanilje sa for siden:
dette har du virkelig fortjent Iset!!
du er en kjempe super dame, som absolutt fortjener et liv å være glad i. og det høres det ut som om du har nå :D
stor :klem: og til sist, jeg er også kjempe glad på dine vegne. og jeg gleder meg til å treffe deg i byen i sommer, slank og lekker og sommerbrun.
Luska sa for siden:
Gratulerer så mye med flott nedgang :blomster:
Karin sa for siden:
Bevares så deilig! Gratulerer, og kos deg i flotte klær!
stinasol sa for siden:
sitter en liten tåre i øye kroken her også ja,er kjempe
glad på dine vegne...:klem:
Tuppen sa for siden:
må bare si at dette fortjener du! er glad på dine vegne
:klem:
Summer sa for siden:
:roert: Så godt å lese vennen. :klem: Skikkelig godt å lese, jeg er kjempeglad på dine vegne.
Anne sa for siden:
Jeg er glad du føler deg så flott og i fin form nå, Iset. Godt for deg og familien din:klem:
Enid sa for siden:
Gøy å lese! Så kult at du føler deg bra!
Følger deg videre - stå på!
:)
donjuanwannabe sa for siden:
Gratulerer! Dette fortjener du etter mange nedturer. Dette går veien! :)
Begod sa for siden:
Gratulerer Iset, dette har du fortjent!
MonicaA sa for siden:
Gratulerer så mye Iset, utrolig rørende å lese! Og jeg vet akkurat hvordan den følelsen er..
monki sa for siden:
Gratulerer så mye!!!!
Hedda:) sa for siden:
Har allerede svart deg på Pratekompaniet, men får ikke sagt det nok. Jeg er kjempeglad på dine vegne, du fortjener å være lykkelig. :klem:
Mamseboms sa for siden:
Gratulerer så mye med vektnedgangen! :) Skjønner at det gjør en stoor forskjell. :) Lykke til med videre vektnedgang :)
Iset sa for siden:
Tuusen takk dere. :klemmer:
Jeg hadde ei venninne på middagsbesøk idag. Hun har ikke sett meg siden nyttårsaften, altså en måned før operasjonen. Hun begynte å gråte da hun så meg. :eek: :love:
Elisabeth sa for siden:
Nei nå ble jeg glad Iset! :roert:
sma sa for siden:
Så fantastisk! Gratulerer!! :)
pepsimax sa for siden:
Må også få gratulere deg!! ;)
Det var kjempefint å lese det du skrev første innlegget!! ;)
Mange :blomster: til deg og ønsker deg kjempelykke til!!! :D
nomma sa for siden:
Så godt å høre at det går så bra.. dette fortjener du..
Kristian sa for siden:
Utrolig bra at det går bra med deg nå Iset. Jeg gleder meg på dine vegne:klem:
Mjauii sa for siden:
Så flott. Glad på dine vegne. klem
Iset sa for siden:
Takk folkens. :D
Har gått ned 29 kg nå. :hyper:
nomma sa for siden:
Gleder meg til å se bilder etterhvert :p
Iset sa for siden:
Bilder kommer nok senere idag, vi kjøper nemlig kamera idag. :D
Bilder fra Evje må jeg først få på mail fra noen av de andre deltakerne, venter på sikkert over 100 bilder på mail, men jeg vet ikke når de kommer.
jeef-micro sa for siden:
gleder meg til å se :)
Miriam sa for siden:
Kjempeflott Iset. Dette har du fortjent:)
THE sa for siden:
Det er jo fantastisk! Da er du halvveis!
Tussa sa for siden:
Wow - gratulerer med 29 kilo! :heia:
Det må kjennes utrolig godt? Både på klær, og i kropp og sinn?
Iset sa for siden:
Takk dere. :)
Ja det føles fantastisk, jeg merker det enormt både på psyken og fysisk. Jeg orker mer, og idag gikk vi i Sørmarka og opp en bratt bakke. Jeg ble litt paff da jeg faktisk ikke merket at vi gikk opp en bakke engang før vi var på toppen. Jeg tenkte ikke over det, gikk og snakket med mann og barn på veien opp. I fjor gikk jeg den samme bakken og måtte ta pause midt i. :eek:
stinasol sa for siden:
Helt fantastisk,kjempeglad på dine vegne
gleder meg til bilder :D håper du ligger
ut noen gamle før bilder også :rolleyes:
Iset sa for siden:
Nå har jeg kameraet her, men jeg ser litt dass ut nå pga. at jeg har trent og ikke dusjet og sånn enda hehe. Venter til i morgen, da kan jeg småpynte meg litt før jeg tar bilder hehe.
Har selvfølgelig en hel rekke før-bilder som jeg skal legge ut sammen med de nye bildene. :)
stinasol sa for siden:
:heia: :snill:
Titti sa for siden:
Gleder meg til bilder altså, skikkelig spent :spent:
nøtta sa for siden:
ja nå er vi klare som egg :D
Aline sa for siden:
:heia: Bilde!! :heia: :D
Nille sa for siden:
JAAAAA biiiiiiiilde !!! :heia:
Iset sa for siden:
Hehe de kommer nok ikke før i kveld for jeg har endel å gjøre først før jeg tar bildene, og så må mannen min hjelpe meg med å legge dem inn, om jeg klarer å ta bilder selv da, ellers må han ta bildene av meg. Han kommer ikke hjem før i kveld. Men de kommer idag, altså.
mofe sa for siden:
:spent:
dingpot sa for siden:
Jeg blir helt rørt av den gleden du utstråler, Iset! Dette er deg så vel unt! Gratulerer så mye! :klem:Gleder meg til å se bilder!!!
Titti sa for siden:
Bilder!!!! :spent:
Hyper sa for siden:
jaaa!!!!Jeg dævver her...;)spent
Tussa sa for siden:
:spent:
Iset sa for siden:
FAEN altså!! Jeg har problemer med før-bildene!! De ligger på et minnekort som ikke passer til dette nye kameraet og vi har ikke minnekortleser!! Jeg kunne lagt ut ansikts-bilder, men problemet er at på før-bildet er det en rekke mennesker som kanskje ikke vil på nettet, så de må jeg sladde, men jeg har ikke Photoshop.
Må få ei venninne til å sladde bildet i morgen så jeg iallfall kan legge ut ansiktsbildene og muligens noen flere.
ninne sa for siden:
er sååå spent på å se bilder altså...
Iset sa for siden:
Hehe bildene har ligget der siden i går de, i dagboka mi. ;)
ninne sa for siden:
åh ja da bør jeg vel gå inn å se da.hihi
trodde du la de her jeg se
villebill sa for siden:
Til høsten blir det GB operasjon på meg også...Ikke et enkelt valg å ta, men føles godt å ha tatt det! Dama på Aleris var kjempehyggelig, og nå venter jeg telefon fra kirurgen:)
Kan jeg spørre deg, Iset, hvordan tiden etter operasjonen var? Mye smerter? Når kan man dra hjem når man bor langt unna Oslo? Opereres man i narkose eller lokalb.? Hva med det psykiske, har hørt at man kan bli skikkelig deppa fordi man ikke kan bruke mat som trøst lenger:(
Dem sier man ikke tåler feit mat og sukker sågodt etter en slik operasjon, hvordan vil da ketolyse og fedon være, blir man ikke "dausjuk"? Er så spent:spent:
Iset sa for siden:
Så spennende!! Aleris er et perfekt sted å bli operert på, man er i de aller beste hender. Kirurgen er en av Europas beste på fedmeoperasjoner, og de har så og si ikke hatt NOEN komplikasjoner, i motsetning til de fleste offentlige sykehus. Hjørtur er såå hyggelig å snakke med, det samme er Ann Britt. :D
Joda, tiden etter operasjonen var veldig tøff psykisk, pga perioden man kun får drikke og spise moset mat. Hele 5 uker varer det, og jeg var så nedbrutt i denne tiden at jeg angret på hele operasjonen. Men da jeg begynte å spise normalt igjen ble alt helt topp og har vært det siden. 32 kg er borte på under 4 mndr, og jeg har det SÅ bra!!! Jeg lider ikke psykisk nå lenger, jeg spiser jo det jeg vil men i små mengder. Blir mett, og da vil jeg jo ikke ha mer. Alt er perfekt. :D
INGEN smerter, har ikke hatt EN ENESTE smerte siden operasjonen, ikke engang da jeg våknet av narkosen. Ikke ANTYDNING til det, engang. De fleste har vondt når de våkner, men jeg hadde ikke. Man får uansett smertestillende så fort man ynker seg litt, de er der hele tiden og gir deg det du vil ha.
Jeg ble innlagt mandagen, operert tirsdagen og dro hjem fra sykehuset på fredagen. Da sov jeg hos ei venninne i Oslo i en natt og reiste hjem til Sandnes på lørdagen. Fikk lov av kirurgen, da jeg hadde ei datter hjemme som jeg ville hjem til, og siden jeg var helt oppegående og ikke hadde noen problemer.
Dette er en stor operasjon, og man ligger i full narkose. Man blir trillet inn på operasjonsstua, og så legger man seg selv på operasjonsbordet og ligger med spredte ben og armer, omtrent som om man er korsfestet, hehe. Får ha på truse og sykehusskjorte. Jeg mener jeg hadde på BH også, om jeg ikke husker feil.
Jeg tåler ikke mye fett lenger nei. Jeg får skikkelig fettdiare om jeg spiser for mye fet mat. Det er synd, men allikevel så verdt det at jeg driter i det! Jeg har fått et totalt nytt liv og alt er bare fryd og gammen. Fedon sitt kosthold er ikke så fettrikt at man ikke tåler det, det er noenlunde det kostholdet jeg har til vanlig nå. Man BØR spise slik, siden man må ha i seg så mye proteiner, og man har jo rett og slett ikke PLASS i magen til så mye karbo ved siden av. :)
Bare spør om du lurer på noe, jeg synes bare det er hyggelig å snakke om det, og å hjelpe andre i samme situasjon. :)
Iset sa for siden:
Ja, nå er jeg jo straks i mål og tenkte å legge inn noen bilder. De nyeste bildene jeg har er magebilder tatt i dag (22+4 uker på vei), så jeg håper det er greit jeg bare legger dem inn, siden de jo viser meg i helfigur uansett. Her er et før-bilde, tatt på mitt aller største. Det er tatt for ganske nøyaktig ett år siden, og jeg veide 135 kg og hadde en BMI på 44:
Her er jeg 7 måneder senere, i august 2007. Da hadde jeg tatt av ca. 45 kg tror jeg:
Og her er bildene tatt i dag, minus 55 kg totalt og ca. 5 kg fra målvekten min (egentlig er jeg vel i mål, for jeg bærer jo på et barn, fostervann osv så jeg er vel egentlig allerede på 70-tallet på vekten). Men jeg veier altså 80 kg blank og har en BMI på 26, det er helt fantastisk:
lokkebiff sa for siden:
Fytte rakkern, det er virkelig fantastisk ja!!! And so are YOU!! ;)
Gerd sa for siden:
Fantastisk Iset :heia:
[i][/i]
Nyyyyt svangerskapet og kroppen din :klem:
Kanutten sa for siden:
Kan ikke annet enn signere damene!!! :klem:
Du er jo heeeelt fantastisk!!!! :eek:
Titti sa for siden:
Du ser helt fantastisk ut :love:
Iset sa for siden:
Åh tuusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. :klem:
anneca sa for siden:
Det er jo bare helt fantstisk!!
Fnutte sa for siden:
Ser jo ikke ut som samme person en gang:rolleyes:. Det må være herlig å ha fått det til. Gratulerer så mye. Du ser flott ut:)
Rattata sa for siden:
Det er helt fantastisk, Iset, helt utrolig imponerende :ja: .Du har all mulig grunn til å være både stolt, fornøyd og lykkelig.
Og magen din er så fin, da - :)
Nå skal lavkarbo bli min livsstil også - og dere som viser så utrolig nedgang og kampvilje er til STOR motivasjon!
Klem fra (Frøken) Rattata :)
Iset sa for siden:
Hehe du er ikke alene om å synes det, tydeligvis. Jeg er blitt forbipassert av flere kjente på gata, og de får sjokk når jeg stopper dem og sier hei. :lol:
Tuusen takk for fine ord. Nå har jeg jo fått en vanvittig drahjelp i operasjonen da, så HELT min egen innsats er det jo ikke, men jeg har jo levd så og si lavkarbo hele tiden da (fordi jeg føler meg mest vel på det, ned i vekt går man jo uansett lavkarbo eller ikke etter en slik operasjon, men for meg er HELSEN også viktig, ikke bare vektnedgang) så jeg har nok hatt ekstra suksess pga. det. Altså både i raskt vekttap (har jo gått ned 55 kg på 10 mndr) og psykisk og fysisk velvære. Lavkarbo er absolutt tingen ja. :D
BiB sa for siden:
:heia: :heia: Utrolig inspirerende!!
Hyper sa for siden:
Jeg BØYER meg i støvet..
Du er heeelt fantastisk nyydelig!!
Distrea sa for siden:
ÅÅÅÅåååå Iset.... så flott du er. Også er det så deilig å lese hvordan du føler deg!
YOU GO GIRL! :klem:
Nena sa for siden:
Slutter meg til resten her inne - helt utrolig og fantastisk :ja:!!!!
Iset sa for siden:
Tuusen takk, dere. :klem:
Georgine sa for siden:
Det er en så stor forandring at jeg har ikke ord for det. Kan ikke engang forestille meg hvordan det er å få ett nytt liv på den måten :klem:
Alyssa sa for siden:
Helt utrolig fantastisk :ja: :klem:
Eva sa for siden:
For en dame altså! :w00t: Det er så deilig å lese om ditt helt nye liv Isett. Synes også på en måte du har fått en helt annen personlighet. Jeg kjenner deg jo "kun" her fra forummet, men det virker som om "livets store ting" har fått mer fokus, ikke lenger så viktig hva naboen babler om.... Litt klønet forklart, men jeg håper du forstår hva jeg mener!:D
Iset sa for siden:
Hehe ja jeg skjønner hva du mener, Eva. Tusen takk for fine ord. :klem:
Jeg har lett litt etter gamle innlegg her på forumet, og har funnet noen der jeg virkelig var deprimert, fra tiden som svært overvektig. Forskjellen i psyken min fra da til nå er jo helt enorm. Da var livet et helvete, nå er det som en lykkelig drøm jeg ikke trenger å våkne opp fra. :D
Alyssa sa for siden:
Så herlig :love:
indi sa for siden:
Inspirerende lesning Iset, du e græla goe! Klem te deg:)
terra sa for siden:
Å Iset for ein forskjell. Det e heilt utruleg altså. Ser at du er ganske lik som meg på bilda, så kan berre glede meg eg også no:)
Så fin kulemage du hadde fått da. Kan tenke meg at det er deilig og lettare å gå gravid no når du er så mykje lettare.
Og eg meina også at eg las ein plass at det skulle bli gutt, så kjekt da:)
Ha ein kjempefin dag imorgo:) Stor klem
Iset sa for siden:
Takk dere. :klem:
themommy sa for siden:
Hvor flott du har blitt:D
Du skal være kjempe stolt av deg selv;)
terra sa for siden:
Hei Iset.
Tenkte eg skulle ønske deg godt nytt år og håpe at du he hatt ei kjempefin jul.
Og ikkje minst at graviditeten går bra osv.
Stor klem
Carbokiller sa for siden:
Jeg har aldri sett denne tråden før jeg da. Og jeg har aldri sett deg før heller:) For en flott kvinne du er Iset! Vakker og sterk der du sitter i sofaen. Selv om det er "før" bilde så ville jeg bare si at du er veldig flott og vakker på det bildet.
Jeg skjønner godt at livet ble og er vanskelig når man er stor, og synes du er utrolig modig som har gått igjennom en så stor operasjon! Det kan ikke ha vært lett! Nå har du jo blitt så utrolig mye tynnere, og står der med struttende babymage og ser så flott ut! Gratulerer med alt du har klart å gjøre! Og tusen takk for at du deler med oss andre.
Iset sa for siden:
Åh tusen takk, så snilt skrevet. Blir helt rørt her jeg. :klem:
Nå er jeg snart 30 uker på vei, ganske sprøtt å tenke på. Hadde noen sagt til meg for litt over ett år siden at jeg om ett år skulle sitte her (nesten) slank og gravid, hadde jeg LEDD.
nettan sa for siden:
TAR AV MEG HATTEN FOR DEG ISET..
Flott og lese at du har fått ded bra med deg selv:).
Du deler dette for og inspirere andre.
Ja iset dette er noe og være stolt av!! Denna jenta er det vilje i:)
Iset sa for siden:
Ja, her er Alerisgjengen "min" ett år etter operasjonen. Sladdet ansiktene til de andre da. Vi er ca. 240 kg lettere tilsammen, helt sprøtt.
Her er et bilde av meg alene:
bibi sa for siden:
Kjempe-imponerende! Helt utrolig..... Tenk at du deler dette med oss - det har jeg stor respekt for!
Millsi sa for siden:
Så fine dere er!! Si meg..er du 30 uker gravid på bildet å??? Du ser fantastisk ut!!!
Iset sa for siden:
Takk. :)
Hehe jeg er 31 uker på vei der ja, det viser egentlig ganske godt men tror stillingen på bildene gjør at det viser dårlig der. Har veldig tydelig og stor mage i virkeligheten. :)
Tuppen sa for siden:
bøyer meg i støvet- du er bare såå utrolig nydelig!!!
Distrea sa for siden:
wow... ja, du er jaggu FLOTT
Millsi sa for siden:
Du vil ikke vise et magebilde da? For å se bare magen likosm :D
Iset sa for siden:
Hehe det kan jeg godt, men har bare et som er tatt for ca. 4 uker siden. Skal få tatt et nytt snart, er endel større nå:
Gerd sa for siden:
Fy søren, du er blitt et helt nytt menneske :klem:
[i][/i]
Og se på den halsen og de kragebeina da :) Herlig :D
[i][/i]
Bøyer meg i støvet Iset :klem:
Millsi sa for siden:
You knock me out!!! Vakker!! Tenk hvor tynn du blir etter ar lilleprinsen er født da :)
Santa Sofia sa for siden:
Så tøff du er som legger ut slike inspirerende bilder for oss andre! Tusen takk! :)
blomst74 sa for siden:
Dette er jo helt fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!
Har lyst til å ta sånn operasjon selv, har gitt opp alt som IKKE fungerer
Kitt sa for siden:
Her har du en fin tråd for oss som vurderer GBP!:)
Du kan også gå inn på vektoperasjon.no
Kiste kist sa for siden:
Hei,, nå trenger jeg virkelig råd og hjelp her.. skal opperers om 4 uker og skal nå begynne på denne pulver kuren,, er det noen som kan gi meg noen tips og råd på veien?? Du er så flink til å skrive Iset og håper du kan skrive noen støttende linjer om hva som er lurt.. Hjeeeeeeeeeeelp fikk tlf i dag og nå ble det plutselig virkelig at jeg skal endelig få til mitt ønske om å gå ned i vekt:)) Hilsen ei med skrekkblandetfryd;)
Kiste kist sa for siden:
Også en ting til Du ser fantastisk ut :))) har fulgt med deg og tråden din leeeeeeeeenge:) Om noen dær ute skal igjennom samme som meg i nær fremtid ønsker jeg gjærne kontakt med dere,, kansje vi kan støtte hverandre gjennom hele prosessen:)
Klem
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.