Stinasol: Ville bare fortelle at jeg tok bukplastikkoperasjonen i går, og det er virkelig ikke noe å grue seg til. Jeg har hatt gangsperre som har vært mye vondere! :) Litt hjelpeløs pga trang body, og litt stiv og støl, men virkelig INGEN smerter!
Hadde gått ned en god del og nærmet meg matchvekt, tenker fortsatt og gå ned noen få kilo, men får se. Lavkarbo blir det i alle fall, og s får kroppen bestemme selv. Noen steder må man ha BMI under 25 for å få operasjonen dekket, andre steder 28. Og så må man ha heng og plager med magen. Jeg fikk bort tre kilo gratis i går :D Desto mer man går ned, og trener strammer opp før operasjonen, desto finere blir resultatet. Tror det er lurt å møte kirurgen når man har nådd eller er ganske nær målet. Om man får operasjonen innvilget kan man jo gjøre en avtale om feks fem kilo ned. Topp motivasjon!
ÅÅÅ så deilig,og TUUUSEN TAKK for at du tok deg tid til
å skrive dette innlegget.
jeg gruer meg sånn nå så dette hjalp veldig..gleder meg
masse også da :rolleyes: nå røyker jeg opp mine siste røyk her:D
røyker du foresten? håper virkelig det fortsetter sånn
og at du slipper noe smerter :klem:
Youre welcome! Ble så forundret over at det ikke var vondt, så jeg måtte bare fortelle det! Røyker ikke, så jeg slapp heldigvis å stresse med å slutte.. Dag 3 nå, og jeg har fremdeles ikke bruk for smetestillende, men tar betennelsedempende når jeg står opp, etter ordre fra klinikken. Lurer på om kirurgen har lurt meg og bare stappa den gamle magen min i en åletreng body. :) Fremdeles bare stiv og en svak følelse av gangsperre. Dersom jeg trykker på mage/flanker (som den selvpineren jeg er ) så kjennes det ut som et blåmerke. Har hatt en veldig fin opplevelse av det hele, både operasjonsdagen, og etterpå. Du kan heller glede deg! jeg er vanligvis en skikeleig pyse altså, livredd for sprøyter og alt som gjør vondt! Lykke til med røykeslutten!
Spørs hvor du henvender deg, kravene varierer i de ulike delene av landet. De fleste krever BMI under 28, noen steder 25 (penest resultat dess mindre fett man har) . Heng på 2 cm, noen steder fem cm, og plager som kløe, utslett ol.
Da skal vel du bare være veldig glad for at huden din trekker seg sammen selv! Heldig.. Jeg hadde to heng, så jeg gleder meg stort tl å se resultatet under bodyen neste tirsdag....
Gratulere med operasjon! Fint å høre litt om hvordan du opplevde det, og kanskje etterpå hvordan du synes retultatet ble. Jeg selv har tenkt å få en vurdering når jeg nærmer meg målet mitt. Har hatt to keisersnitt som har etterlatt seg litt heng på den ene siden, men sliter ikke med sår eller likn. Får se ... Lykke til videre! :p
Vel... Heldig og heldig...:confused: Jeg får jo ikke dekt operasjon, men jeg kunne trengt det (mener jeg...)
Altså, magen bærer preg av graviditet og vekttap, selvom jeg ikke har hengemage...
Tror kanskje jeg hadde klart å trene den sånn nogenlunde bra, men de mageøvelser jeg har erfaring med gjør bare vondt i ryggen!!:mad:
(sikkert jeg som gjør noe feil da, men det er såååå vanskelig liksom...:( )
Å, sånn ja... Men da er det jo bra håp. Lurt å få treningsveiledning da kanskje, mange måter å gjøre det på som er mer behagelig. :) Jeg har trent magen mye før operasjonen for at resultatet skulle bli bra, og den endret seg mye på kort tid..
May I recommend Yoga??
Finnes et par øvelser som er sikkelig bra for det området, og som er skånsomme mot ryggen! Gammel og godt utprøvd filosofi, vet du.
Magen min har trekt seg sakt sammen over den tiden jeg har gått ned (har ikke veid meg, men jeg har tapt 14 cm rundt midja, 33 over det hele) så jeg har ikke hengemage lenger, jeg hadde det når jeg begynte jeg, men det var bollehengemage -offer for tyngdekraften...:eek:...
Kan være lurt å starte med et kurs, ja så du ikke gjør noen skrumspring som kan skade skrotten. Finnes sikkert en del kurs i Tromsø! Til og med søstra mi fikk meldt seg på yoga-for-gravide-kurs i Rena, hva gir du meg:D
Jeg gikk på kurs i sånn åtte ni måneder, men så sluttet jeg å gå for vi hadde en indisk yogamann i søttiårene som var senil som en stokk (men helt utrolig sprek ellers, men han begynte å ta inn nybegynnere i kurstimene våre, så vi lærte aldri noe nytt til slutt, og så fortalte han de samme anekdotene hver time. Men en uvanlig bra fyr ellers!).
Men jeg lærte jo en god del, og har nok grunnlag til å trene her hjemme, og lære meg nytt via bøker og filmer.
Det er herrlig!! På mange flere måter enn rent treningsmessig:D
Det er viktig med de riktige pusteteknikker og sånn, og ikke minst lærerikt. Jeg tror mange går alene. I alle fall virket det sånn på kurset jeg var på.
Må bare manne deg opp litt:)
En annen ting er jo at folk går rundt og tror at det virkelig ligger noe i "no pain no gain"-tanken, noe jeg mener er noe forbanna tull! Det blir litt vel pietistisk for min del ass. Yoga betyr visstnok noe som "stillinger som er behagelige over tid", dermed faller så kalt poweryoga bort, noe som jo også er en nymotens oppfinnelse.
Det jeg mener er at man skal alltid stoppe opp litt og hvile om en øvelse gjør vondt, det er ikke meninga at det skal gjøre vondt, gjør det det så gjør du noe feil. Du skal kjenne det, at kroppen jobber, men den jobber for deg. Det du gjør når du trener yoga er at du isolerer musklene, og får en seig styrke, uten å bulke opp:)
Prøv om du får med deg noen, da! Og om du ikke får med noen, så mann deg opp og gå selv, den eneste som snakker er yogalæreren stort sett, med mindre noen lurer på noe. På senteret jeg trente var det alltid dempet lys og telys og røkelse og lav avslappende pling plong-musikk. Skikkelig stas, var jo rart da, å komme seg ut i den virkelige verden igjen, alt ble med ett mer hardt og brutalt...:rolleyes:
En elkel løsning på det er å kjøre i stativ og liggende, og bruke beina, og ikke overkroppen som vekt...
Høye kneløft fra ribbevegg om du ikke har noe annet. Fordelen med dette er at hele magen blir trent.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.