< Tilbake til oversikten

Om forholdet mellom jern, kobber, C-vitamin og sink i kroppen

Manina sa for siden:

Hei, denne lenken syntes jeg var veldig interessant:

www.fitnessprat.no/showthread.php?t=6039

Her står det om ubalanser i kroppen med forskjellige mineraler og vitaminer, og også i forhold til østrogen.
Må si jeg kjente meg veldig igjen i forhold til å ha for mye kobber når jeg tar p-piller. Og det kan forklare hvorfor det ikke hjelper på ferritin-nivået at jeg tar jerntabletter, så lenge jeg går på det.
Men jeg tror at østrogennivået mitt blir veldig lavt når jeg ikke tar p-piller. Dette føles jo også ubehagelig.

Noen andre som kjenner seg igjen?
:confused:

lokkebiff sa for siden:

ÅH, så interessant!!!

Skulle gjerne likt å ta en slik håranalysetest...!!!

Noen som vet hvor man får gjort det???

Kristian sa for siden:

Men, skulle man ta tilskudd av kobber når man hadde kobberforgiftning:confused:

lokkebiff sa for siden:

Nei. Men store doser sink og C-vit.

Manina sa for siden:

Men så er det jo også noen som har lave kobbernivåer. Og da er C-vitamin og sink i store mengder direkte skadelig...
Og som jeg forsto, så kunne nivået av kobber bli lavt, nettopp fordi en tok c-vitamin og evt. sink i store doser.

Har hørt at visse naturterapeuter tar slike håranalyser, men at det er rådyrt, for de må analyseres i USA.

Nå har jeg kjøpt lever som jeg skal lage levergryte av. Det har jeg aldri gjort før! For nå tyder det på at jeg trenger å bygge opp både jern- og kobbernivået.
:rolleyes:

Manina sa for siden:

Det er forresten ikke lenge siden jeg hørte at en som jobbet på Balderklinikken sa til en annen som var mye syk at han kunne ta store doser med C-vitamin intravenøst. Det drev de mye med der, sa han...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.