Her står det om ubalanser i kroppen med forskjellige mineraler og vitaminer, og også i forhold til østrogen.
Må si jeg kjente meg veldig igjen i forhold til å ha for mye kobber når jeg tar p-piller. Og det kan forklare hvorfor det ikke hjelper på ferritin-nivået at jeg tar jerntabletter, så lenge jeg går på det.
Men jeg tror at østrogennivået mitt blir veldig lavt når jeg ikke tar p-piller. Dette føles jo også ubehagelig.
Men så er det jo også noen som har lave kobbernivåer. Og da er C-vitamin og sink i store mengder direkte skadelig...
Og som jeg forsto, så kunne nivået av kobber bli lavt, nettopp fordi en tok c-vitamin og evt. sink i store doser.
Har hørt at visse naturterapeuter tar slike håranalyser, men at det er rådyrt, for de må analyseres i USA.
Nå har jeg kjøpt lever som jeg skal lage levergryte av. Det har jeg aldri gjort før! For nå tyder det på at jeg trenger å bygge opp både jern- og kobbernivået.
:rolleyes:
Det er forresten ikke lenge siden jeg hørte at en som jobbet på Balderklinikken sa til en annen som var mye syk at han kunne ta store doser med C-vitamin intravenøst. Det drev de mye med der, sa han...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.