Da jeg akkurat var innom Rema 1000 oppdaget jeg en øltype jeg ikke hadde sett før. Den heter "Red Light". For moro skyld tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut hvor mange karbohydrater det var i den.
Til forskjell fra de fleste norske øltyper sto det oppgitt på boksen. 0.5 gram pr. 100 ml!!! :) Altså kan en kose seg med en halvliter for bare 2,5 gram karboer! Jippiiiiii!!!!!!!!!!!!!! :)
Interessant (selv om jeg ikke liker øl)! Men er det alkohol i den? Står betegnelsen "light" for redusert sukker, eller betyr det at den er "light" på alkohol også? :confused:
Kjøpte noe eplecider i Finland en gang,det stod light på den,men det så jeg ikke før boksene var tom(dagen etterpå:eek: ),disse hadde 4,7,men light stod der for de var søtet med aspartame og inneholdt ikke noe sukker.Det var forresten veldig stygg smak på de,men ned gikk de tross alt..:rolleyes:
Det var på REMA jeg kjøpte det, i en butikkfilial jeg ikke pleier å gå i. Har ikke sett det i min nærmeste REMA-butikk, ikke andre butikker heller.
Kanskje man kan spørre dem om å ta det inn?
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.