< Tilbake til oversikten

Tilbehør

Hege_ sa for siden:

Hva bruker dere som tilbehør til middagene? Det syns jeg er vanskelig å variere. Å steke en fisk eller kyllingbit er jo den enkle jobben Jeg syns lett tilbehøret blir kjedelig for jeg mangler fantasi..

Nillomien sa for siden:

jukseris=)
Eller salat med fetaost.. nam nam

Gerd sa for siden:

Stekt blomkål og brokkolibuketter i smør. Snaskens(Jeg bruker det som poteten min)
Stekt fersk sjaminjong i smør, salt og pepper.(Koker du det med fløte blir det en herlig saus)
Salatblader med rømmedressing(nydelig til fisk)

Mamseboms sa for siden:

Hva er jukseris?? :confused:

Til nå har jeg brukt stekt sopp, løk og bacon - med en boks fløte og litt creme fraiche - og jeg har laget brokkolimos. Det er kjempedigg :D Også har jeg laget en lett salat av isbergsalat, ruccola, agurk, rødløk og fetaost.

Smørstekt brokkoli og blomkål høres veldig godt ut, så det må testes.

Gerd sa for siden:

Man tager et stk blomkålhode, kutter av så mye som man vil (vi brukte et halvt middels stort til to grådige) og rasper det grovt i kjøkkenmaskin. Vrrr! Det skal være som omtrent riskorn, ikke glatt som mos, altså.

Sleng en klatt smør i bunnen av en mikrosikker form og hell blomkål-"risen" over. Mikre uten lokk på full guffe i 7 minutter. Ta-dah! Ferdig til å helle din yndlingsutgave av en deilig, fet, smakfull saus over.

Hege_ sa for siden:

Denne sausen må testes.. :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.