< Tilbake til oversikten

Progesta-krem

#1

Frøya sa for siden:

Hei, er nå på 5 måned etter p-pilleslutt etter mensen og er mildest talt stressa. Er det noen som har erfaring med Progesta-krem? Jeg har forstått at progesteron er noe kroppen produserer i forbindelse med eggløsning, og ettersom jeg tydeligvis ikke har EL lurer jeg på om det kan hjelpe å tilføre progesteron til kroppen??

Gynekologen min har gitt med Provera, men jeg er redd denne hormonkuren er så voldsom at den er med på å ødelegge min egen hormonproduksjon enda mer.

Kremen er så dyr at jeg ikke kan kjøpe den uten at jeg vet om den har noensomhelst effekt.

hilsen

F


#2

Frøya sa for siden:

Huff formulerte meg litt dumt i begynnelsen av tråden. Jeg prøvde å forklare at det er 5. måneder siden jeg sluttet på p-pillen og har enda ikke fått tilbake mensen....


#3

jeef-micro sa for siden:

Det tar normal litt tid før mensen kommer i gang etter pilleslutt... det sies at man ikke skal forvente å bli gravid før etter 9-18 mnd


#4

Carisma sa for siden:

Jeg går på provera. Merker ingen bivirkninger av den.. Eneste at mensen kommer når den skal, noe den absolutt ikke gjør uten... :rolleyes:
I forhold til p-pillene jeg gikk på før er provera rene ferien! Nesten ikke menssmerter i forhold heller (alt er relatvit, men....)


#5

Carisma sa for siden:

Dette er et gammelt innlegg, men her må jeg korrigere meg selv i tilfelle noen leser dette. Jeg fikk definitivt bivirkninger! La på meg 30 kg på et halv år, og var superdeprimert! I retrospekt forstår jeg ikke at jeg kom meg gjennom det.
Min gyn sier at hadde hun visst det hun vet nå hadde hun aldri foreskrevet Provera til noen


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.