monki sa for siden:
jeg synes kokte grønnsaker smaker smakløst og det smaker vann.Har dere kokte eller råe grønnsaker til maten,og hvilke grønnsaker`?
monki sa for siden:
jeg synes kokte grønnsaker smaker smakløst og det smaker vann.Har dere kokte eller råe grønnsaker til maten,og hvilke grønnsaker`?
Gerd sa for siden:
Hei igjen
Jeg bruker brokkoli og blomkål masse. Syns det er veldig godt å steke i smør. Eventuelt salt og pepper. Det er blitt min potet til middag..
Liker best grønnsaker når de er stekt i smør jeg, blir ikke så "tunge" som når de kokes, syns jeg.
:D
monki sa for siden:
nam det høres bedre ut,deler du dem opp da?og hvilket smør? sorry at jeg maser allså:p
Gerd sa for siden:
Deler de opp i små buketter og steker de i tine smør.. Nam nam... Lar de stå litt etterpå å "sette" seg. Bli god smak og litt tyggemotstand.
Noe annet godt: Jukseris; rasp blomkål på grov rasp, sleng en kladd smør i en bolle som tåler micro. Hell "risen" over og kjør i 7 minutt på full guffe. Vannet fordamper og du får riskonsistens. Veeeeldig godt til kylling og med masse deilig sjampinjongsaus på(den i ketolyseboka)
I ketolyseboka står det også oppskrift på potetmoserstatning. Den bruker jeg ofte. Senest i går og i dag til biff.. :sikle:
Du maser ikke!!!! :klem:
monki sa for siden:
takk for all tips og hjelp! :klem:
Lotusia sa for siden:
Ble nettopp annbefalt å spise råe grønnsaker (i min nye candida bok), fordi man koker bort mye vitaminer under kokinga.. Så ingen skam å spise råe grønnsaker! :)
jeef-micro sa for siden:
jeg bytter litt på, men har funnet ut at man for all del ikke må koke grønnsaker... da blir de smakløse... fovelling er mye lurere :) da får man litt tyggemotstand, og masse smak
monki sa for siden:
ja kokte smaker jo ingenting(eller dem smaker vann)
Trolljenta sa for siden:
Jatakk begge deler.
Det jeg spiser mest av er vel brokkoli, blomkål, champignon, paprika, løk
Manina sa for siden:
Om en har lavt stoffskifte, skal en unngå alle rå kål-typer. Om det holder å forvelle, er jeg ikke sikker på. Men regner med at det er bedre enn rå.
Carisma sa for siden:
Jeg spiser mye grønnsaker som er veldig raskt woket, dvs bare til den harde ytre "skorpa" blir myk. Bruker da vann i stedet for olje, ca 3-ss vann til en stor bukett brokkoli. Da blir de ikke brent, eller får den "stekt" smaken.
lilletrine sa for siden:
Jeg hiver grønnsakene i ovnen på 250 grader en liten stund.
Da er de råe, men varme og gode.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.