Noen som har tips? Jeg er en guru på kjøkkenet, men har jo vanen med hvetemel/maisenna og vann som jevning. (Jeg har lite lyst til å bruke soyaerstatning, da jeg er hysterisk på alt som kan påvirke hormoninnhold i blodet. noia (sliter med barnløshet.. en helt annen historie))
Har hørt noen bruker egg? hvordan gjøres det evt? Ser for meg at det deler seg og bare blir kliss. ??
Virker som et kjempekoselig forum dette. Gleder meg til å sette meg litt mer inn i ting.
(Har unngått karbohydrater helt, i tre-fire døgn, av ren nysgjerrighet, og har gått ned to kilo. Det er helt utrolig!)
Du kan prøve Johannesbrødkjernemel. Fås kjøpt på helsekost (Life, Sunkost...) i små glass med 75g. Koster 50-60kr pr glass.
Johannesbrødkjernemel har omtrent samme innhold av karbs som Maizena. Den presis som Maizena til jevning, men er mer effektiv. Dermed får du tykk saus uten å bruke fullt så mye stivelse som med Maizena :)
Hvor har du dette fra? Jeg mener å ha lest i en annen tråd her for rundt 6 mnd siden at Johannesbrødkjernemel har ca 8 g karber pr 100 g, og man trenger ca 1 ss i 5 dl saus, altså praktisk talt ingen karber...
Man trenger ikke mer enn en strøken ts til 5 dl. Det er min erfaring. Sto på glasset også. Skal sjekke karbeinnholdet også hvis det er noen tvil. Det sto det ikke noe om på glasset, men det står sikkert i linken Iset la inn. Er i hvert fall veldig fornøyd med dette produktet. :))
Fra en som ikke visste men 'antok' på et annet forum - forsiktighetsprinsippet :|
Jeg har rettet innlegget nå (hadde håpet at ingen rakk å snappe opp feilen :))
Ganske riktig står det i tråden som Iset linket til:
Denne informasjonen var en gledelig nyhet spør du meg :)
Se der ja! Johannesbrødkjernemel... skrive handleliste
Tusen takk skal dere ha! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.