Vil bare takke alle som har ønsket meg velkommen!:) Det hjelper fantastisk mye å få støtte , særlig i starten.
Har nå sittet inne her og lest en del , og jeg er skikkelig imponert over dere:D Det er virkelig mange av dere som har fått et nytt liv og vært kjempeflinke, og det tror jeg de fleste av oss som har slanket seg i en årrekke er enig i.:) Det motiverer ihvertfall en annen til å være flink:D Så et spørsmål, hvilke grønnsaker bruker dere?
ja dette er et super flott forum med mange resurs sterke og flotte
mennesker.. ;) grønnsakene får noen andre ta :rolleyes: lykke til med å nå målet ditt :klem:
Jeg tar hovedsakelig brokkoli og blomkål..
Man burde spise grønnsaker som vokser over jorda..
Vil også anbefale deg å bruke mere av ruccola og slikt - jo mørkere grønn det er - desto bedre (mer næringsrike) :D
husker den lille undervisningen jeg hadde av Nille :p:p
Pepsimax har rett der. De grønnsakene som vokser over jorda er de med minst stivelse i, altså de som påvirker blodsukkeret minst:)
Altså i hovedsak å holde seg unna rotfrukt som f.eks potet og gulerot.
Noen grønnsaker er veldig nyttige, andre er mer visuellt attraktive.
Blomkål og brokkoli signerer jeg på! Ellers bruker jeg en del spinat (helst stekt sammen med annen mat i former og sånn, eller fløtegratinert) sopp, squash, agurk, paprika, tomat etc...
Forskjellige typer løk og hvitløk også, selv om det er litt mer karber enn i de ovennevnte, så bruker man ikke voldsomt mye av det om gangen. Setter smak:)
Står sikkert mer utførlig om det i ketolyseboka.
Det er selvfølgelig snakk om karbomengde, og ikke minst mengde grønnsaker.
Men et sted her på forumet skal det ligge en fin liten programvare kalt Mat På Data som du kan laste ned gratis, der kan du regne ut karbomengden i alle grønnsaker du spiser, så du ikke går over 15 g om dagen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.