< Tilbake til oversikten

Hva skal man stole på?

ninne sa for siden:

har nå sett på diverse matvaretabeller og ketolyseboka og er stor forskjell på hva de forskjellige sier om de samme matvarene,hva skal man da egentlig stole på?

feks creme fraiche som ketolyseboka sier 2,0g,to matvare tabeller sier 1,6 og en 2,9
og valnøtter boka sier 6,2g,en matvaretabell sier 6,2g og en sier 3,3g

donjuanwannabe sa for siden:

Tror det er best å stole på det høyeste tallet.

Aline sa for siden:

Jeg stoler på det som står på produktet. (ihvertfall på den typen produkter hvor det står :))
Enig med DJ at det er lurere å gå for det høyeste tallet enn det laveste.

Just in case :)

Traxior sa for siden:

Det beste tipset er å alltid kjøpe produkter med varedeklarasjon på, så man ikke går i en felle. Selv forsøker jeg alltid å gjøre det, selvsagt vanskelig å få grønnsaker med deklarasjon, men der er det ikke så ofte jeg oppdager graverende feil....

Gamla sa for siden:

Las et annet sted at Tine nå har endret verdiene på creme fraiche og seterrømme fra 1,6 til 2,9. Hvordan de nå enn har klart det? :confused:
Trodde rømme var rømme jeg! :rolleyes:
I hovedsak er det, som det alt er sagt, alltid lurt å følge innholdsfortegnelsen på de varer der det finnes.;)

Photobscura sa for siden:

En ting som irriterer meg er at på de forskjellige tunfiskboksene så varierer det fra 1,5 og helt opp til rundt 5 g karbo!!
Hva skal man stole på? Og hvorfor skulle det være mer karbo i én tunfiskboks i forhold til en annen? Og hva er best av tunfisk i olje og tunfisk i vann, her varierer det også voldsomt... Og den første smaker jo helt klart best!

Dolly sa for siden:

Har netopp ringt tine ang dette og det de sa er:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.