Tidligere bruker sa for siden:
.................
Tidligere bruker sa for siden:
.................
Tuppen sa for siden:
virker nok dum nå- men hva er GB?
Iset sa for siden:
Aldri hørt om det, tror jeg? :undrer:
Nena sa for siden:
Antony Worrall Thompson (kjent tv-kokk, blant annet fra BBC Food) har skrevet en bok som heter GB-dietten.
På omslaget står følgende:
"GB-dietten er en viderefølging av GI-konseptet, men enklere å følge! GB beregner virkningen på blodsukkernivået av en normal porsjon, for å få den glykemiske belastningen så lav som mulig ved hvert måltid. I GB-dietten er de langsomme karbohydratene "lovlige" forutsatt at de beregnes i porsjonsstørrelser. Dermed får du mulighet til å spise de sunne karbohydratene som finnes i for eksempel melon, gulrøtter og poteter".
Har ikke lest boka...
donjuanwannabe sa for siden:
Den boka skal jeg ihvertfall ikke lese :)
Karin sa for siden:
Jeg trodde Worral-Thompson gikk på Atkins jeg. Det har han nemlig sagt selv på TV flere ganger.
Carisma sa for siden:
GB er en videreføring av GI tenkning. Det går på hvordan de forskjellige sammensetningene av mat hever og senker GI verdien. jeg kan ikke så mye om det, men fedon toucher såvidt innom det.
Nena sa for siden:
Kanskje han har skiftet kostfilosofi undervegs? Her er en lenke med presentasjon av den norske oversettelsen:
Carisma sa for siden:
Her forklarer fedon hvordan man finner den: www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_ekspertene/3582815.html
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.