< Tilbake til oversikten

Ang. drikke mye vann

Nillomien sa for siden:

Jeg blir så rar form når jeg drikker mye vann.. klarer ikke drikke mer enn ca 1,5 liter om dagen jeg. når jeg drikker mer blir jeg tung i hode og kvalm.. er det mulig eller??? Vann er jo sunt.. kanskje noe kroppen må venne seg til? Klarer ikke drikke mer brus heller alså.. bare så det var sagt. prøvd meg på å klarer drikke en liter før klokka er 12 på formiddagen og så en liter frem til 14. og kanskje en halvliter ette det

Aline sa for siden:

Ikke drikk så mye at du blir uvel :) Vi er forskjellige, så kanskje du ikke trenger mer vann? :)

Pass på at du ikke går tørst, og drikk små mengder ofte :)

Nillomien sa for siden:

hmmm.. Får vel bare prøve å drikke en del.. problemet er at jeg aldri er tørst=( Men prøver og prøver.. kanskje mer jeg drikker jo mer tørst blir jeg:confused:

Trolljenta sa for siden:

Leste du hele tråden? Da ser du at ikke alle er enig i hvor mye vann man skal drikke, så får det være opp til deg hvilke råd du måtte følge.

Nillomien sa for siden:

Skumma igjennom den.. men veit jo at det er sunt med vann også.. klar over det alså=) men vanskelig er det

Aline sa for siden:

noen ganger blir jeg sulten når jeg egentlig er tørst :)

Nillomien sa for siden:

hmmm.. kanskje prøve drikke istede da.. lurt:D

Aline sa for siden:

Ihvertfall hvis du blir veldig kjapt sulten :)

Nillomien sa for siden:

Får prøve drikke saft litt også. det hjelper på drikkinga..( smiler)
Bedre å drikke det enn å ikk drikke noe. og den safta jeg drikker er det mindre enn 0,1 karbo i.. så det kan da ikke være verdens største problem:p

jeef-micro sa for siden:

Jeg er også slik at jeg mangler tørstefølelse... kan gå en hel dag og bare drikke et lite glass vann til ett måltid, og ellers ikke drikke noe som helst. men jeg har ei halvlitersflaske, så jeg har litt telling på hvor mye jeg drikker... tror det er lurt å ikke "bælme ned" vann, men drikk litt og litt ;)

Nillomien sa for siden:

jepp.. men da blir det sikkert glemt tenker jeg.. prøver drikke et glass før maten, et glass til maten og et glass etter maten.. det funker greit nok.. men er jo bare 5 dl

jeef-micro sa for siden:

så drikker du et-to glass mellom hvert måltid, da har du kanskje 3-6 dl der også i løpet av en dag

donjuanwannabe sa for siden:

Hvis det er kunstig søtstoff i saften så vær OBS. Den kan gjøre at du spiser mere mat enn du trenger (forstyrrer metthetsfølelsen).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.