til dere som har delmål og satt en dato. F.eks; 80 kg til mai. Hvor lang tid beregner dere på 10kg og 5 kg. Jeg starter på 82, 8 kg og mitt idealmål er 68 kg. D er ca. 14-15 kg som skal av. Jeg har mistet 5 kg på 14 dager (lav kalori, men d var ukene før jul :eek: ). Jeg har mistet 10 kg på 6 uker, men jeg tror halvparten er pga at jeg ble gravid akkurat da, jeg går ned i første del av svangerskap. Har noen tips til meg??:confused:
Tror ikke du skal tenke så mye på det jeg.
Heller at det går nedover bare. Selv har jeg gått ned 5-6 kg på 4 uker. Og jeg er over 30 kg overvektig. så det går sakte nedover. men jeg er fornøyd med nedgangen selv om jeg synes det går litt sakte.
Selv hadde jeg ønskeet å klart 4 kg til frem til 30 mars. men nå er det bare ønsketenking=)
Håper du finner av ting=)
"Jeg skal gå ned 20 kg på 3 mnd." Tror ikke det er så lurt å tenke slik selv om jeg gjerne vil det. Mye skal stemme da. Det beste er vel å bare la det gå sin gang, veie seg hver uke og håpe på litt nedgang hver uke.
tror nok det kan være lurt å lage realistiske delmål. Hadde jeg skullet satt slike mål, så tror jeg jeg har villet hatt ca 1 kg uka som mål. Selv om man går ned ganske fort i starten så kan det dabbe av etterhvert, og det blir så stor nedtur om man regner 2,5 kg/uka, og det ikke går så fort
Jeg har satt litt forskjellige delmål framover. Noen på 3 kilo og noen på 5 kilo - så ser det ikke ut som om det er så langt fram til mål når jeg lager meg ticker.
Jeg har regnet med at jeg skulle gå ned litt mer i begynnelsen, og deretter har jeg lagt meg på ca. 1/2 kilo i uka framover. Alt over en 1/2 kilo er kjempeflott, og det vil bare bety at jeg kanskje når målet tidligere - eller kanskje jeg får et platå her og der, og da er det greit å ikke ha tatt i for mye. Sånn har jeg tenkt.
Og siden jeg har 23 kilo igjen til målet er nådd, så blir det vel 46 uker da ... Men hvis både kroppen og jeg er fornøyd, så kan det nok hende at jeg stopper før!
forresten, når det gjelder setting av mål og sånt ... prøv først i en mnd og se hvor mye du går ned..... så ser du ca etterpå hva du kan ca klare den neste mnd... om du skjønner?
Har ikke satt meg noen dele mål ei heller hvor lenge jeg skal bruke på å gå ned de 21 kg jeg har igjen! For jeg er redd for å bli skuffa hvis jeg ikke skulle greie de delemålene! Så tar en dag av gangen, og for min del er nok det lurt!
Jeg har heller ikke satt meg et helt klart mål rent tidsmessig, men delmål har jeg aldri hatt.
Jeg bruker bare målebåd, og har gått ned mellom en og tre cm i uka den siste tida, og det jeg håper på er å i hvert fall ha nådd målet mitt om pluss minus 80 cm innen juli, dette fordi jeg har ferie da!:)
Det er vel ca 16 uker til, så jeg håper det er realistisk. Tror det er mer aktivitet som vil gi utslag framover, ettersom jeg er veldig veldig strikt på kostholdet mitt.
Håpe håpe drømme drømme bikini på stranda:D
Jeg har heller ikke satt meg delmål... Eller mål for når jeg skal bli ferdig... Tar tiden til hjelp og lar kroppen bestemme.
Kan bli utålmodig, ja... Men man får skynte seg langsomt.... :D
har fått et roligere forhold til vekt og målbånd nedgang. Jeg kjenner andre fordeler nå.Er mett lengre, sluttet med småspising og besatte tanker på mat. Hvis jeg spiser fint brød eller mye karbo, får jeg vondt i magen, hodepine og store luftsmerter. Humøret er bedre og jeg fungere bedre. Jeg tror d blir bedre og bdre for hver dag som går. Jeg kjenner meg lettere selv om jeg ikke har gått ned mye. Jeg går på Bailinetrening i tillegg, kan hende jeg kjenner effekten av d også nå!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.