I dag eksperimenterte jeg litt og laget kjempegode pannekaker
må bare dele oppskriften håper ikke det er greitt
3 egg
3 ss splenda for søte og 1-2 ss for middagspannekaker med bacon til vil jeg si
1 dl fløte
2 ss smelta smør
2-3 ss alt ettersom soyaprotein kjøpte en som heter multipower ingen bismak og kun 0,2 gram karbohydrater per 100 gram..
Nei det er ikke det samme.
Begge ingridiensene finner du på meny. Soyamel finner du i bake-hyllen, mens soyaprotein finner du i Ketolyse-hyllen (en stor hvit boks).
Soyaprotein inneholder færre karbohydrater, men er også dyrere. Begge to er flott i bruk under lavkarbo. :)
Pleier å bruke nesten samme oppskrift, men med ketolyse bakemix i stedet for soyaprotein. Pleier også å tilsette litt kardemomme og noen dråper vaniljeessens fordi jeg er veldig glad i disse to smakene.:) Veldig godt å spise disse pannekakene hvis man er kjøtt eller matlei, og hvis man vil kan man droppe søtning og heller tilsette det krydderet man ønsker og kanskje som jeg ofte gjør: brette de dobbelt med masse Jarlsberg inni.;)
Prøvde denne oppskrifta i dag, og er kjempeglad - og mett! De smakte nesten som "ekte" pannekaker! Kanskje til og med litt BEDRE!
Nå blir det oftere pannekaker her i huset!
Dersom du lager kjøttsaus med karbonadedeig, sukkerfri ketchup, litt grønn paprika, løk og hvitløk, ruller sausen inn i pannekakene, legger dem i ildfast form, "søler" litt kjøttsaus oppå og dekker det til med ost - da blir det gratinerte pannekaker, etter 25 min i ovnen :). Nam!
Jeg tok en "slaskevariant" ala meg selv den dagen:p
Laget små pannekaker, la dem i bunnen av ei ildfast form, fylte dem med det fyllet jeg ville ha, tok et lag med pannekaker, litt til fyll og så resten av pannekakene på toppen med maaaasse ost på:D NAM!
Disse var kjempegode, men er det bare jeg som syns de var uhyre vanskelig å steke? Veldig tynn røre, å vanskelig å få til små pannekaker av de..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.