< Tilbake til oversikten

OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza!

Ziggy sa for siden:

Iset sa for siden:

Mmmm deilig!!

Selv bruker jeg som regel pepperbiff i strimler, paprikastrimler, løkringer og masse fersk sopp. Osten skal under fyllet, oppå sausen, det er best. Sånn som de gjør på pizzarestauranter. :D

Gerd sa for siden:

Begynner å bli sulten på pizza jeg :sikle: :sikle:

Iset sa for siden:

Hehe jeg og, bare synd jeg ikke kan spise så mye, men jeg orker da iallfall ETT stykke. :fnis:

Nattesjel sa for siden:

Den der så sinnsykt god ut! :eek: :sikle:

Pipp sa for siden:

Jeg skal lage sånn imorgen kveld....fredagskveld er alltid pizzakveld her i huset :sikle:

Titti sa for siden:

:sikle: Det blir pizza på lørdag ja! :D

Trolljenta sa for siden:

Tror det blir pizza i helgen ja :cool:

lokkebiff sa for siden:

Som fyll bruker jeg: en pakke kjøttdeig, bacon/skinke i strimler, 1/2 boks hakkede tomater, 2-3 sopp, 2-3 ss rømme, hvitløkspulver, italiensk krydder og oregano.

Smaker kjempegodt, og rømmen gjør det hele så deilig fyldig!! mmmm... :sikle:

Har forresten hvitosten på kun de siste 3-4 min. synes den er best helt "nysmeltet" liksom. men ønsker du sprø hvitost, kan du strø litt salt på.

Trolljenta sa for siden:

Legger du alt på midten av stekebrettet og lar det flyte utover siden den er så rund og fin?

Ziggy sa for siden:

Nei, du har all deigrøra midt på plata dekt med bakepapir, så bruker du slikkepotten og brer den forsiktig utover, slik at den blir fin, rund og jevnt fordelt.

.

Gerd sa for siden:

1 bx grovhakket tomater(landlord- kun 1,5 karb pr 100g)
3-4 ss rapsolje
1 ss tørket oregano
hvitløk eller pulver(jeg brukte ca 1ts pulver)

• Moses med stavmixer.

Legg saus (jeg brukte ca 100-150g) på bunnen, ha på (i rekkefølge) sjampinjong, raspa ost(jeg brukte masse!), tynne skiver av spekeskinke, løk i strimler. Jeg hadde på noen små dæsjer grønn pesto.

Stekte på 200 grader litt over midt i ovnen. La på litt rucullasalat med en gang jeg tok den ut av ovnen...

(Bunnen hadde jeg forsteikt, og snudd og latt stått å tørke litt)

Ser den ikke nyyydelig ut?????

Voila... italiensk pizza som smakte... æææææ... HIMMELSK!!!!! :sikle: :sikle: :sikle:

Ziggy sa for siden:

Mmmm... nå blei jeg sulten nå... :sikle:

Hvordan var denne bunnen sett i forhold til Ketolysebunnen da?

Har aldri prøvd slike proteinpulver jeg, så jeg lurer på om det er stor forskjell på smaken sånn sett.

Oppdatering:

Hele pizzaen til Gerd inneholder bare ca 7 gr karbo!!!

.

Gerd sa for siden:

Denne bunnen ble helt topp!!! Tynn og saftig. Men ikke bløt. Gikk fint å holde pizzastykkene i handa og spise. :D

Går ikke an å sammenligne med den andre pizzabunnen.. For den smakte vått hoppetau!!! Blæh... :eek:

Ziggy sa for siden:

Greit og vite, da skal jeg fortsette å holde meg unna de bakemiksene ja... ;)

Stekte du pizzabunnen sånn som jeg gjorde og la inn i oppskrifta på bunnen, eller?!? :)

.

Gerd sa for siden:

Bakemixene egner seg nok best til brød og knekkebrød, syns jeg..

Lagde en porjon lapperøre,smurte utover bakepapir og stekte ca. 20 minutter på 180 grader.
Så la jeg hele bunnen(med bakepapir) på rist og lot stå i ettervarmen i ovnen med døra åpen. Når den var litt avkjøla, la jeg bakepapir oppå bunnen og snudde den. Tok vekk bakepapiret den ble stekt på. Hadde på fyllet og stekte på 200 grader på rista. Hvor lenge vet jeg ikke, jeg stod bare å så på og sikla... he he

Ziggy sa for siden:

Mulig de bakemixene egner seg bedre til det ja, men heldigvis så kan vi bruke litt mel på OE/Lutz da, og det OE Brødet er iallefall en slager her hjemme... men som regel så lager jeg de Polarbrødene mine da... :D

Tror forresten at hele den pizzaen din kom langt under 11 karber totalt og jeg... du snakker om snadder!!! :p

.

Gerd sa for siden:

:ja: Det tror jeg også. Har ikke finregna det, akkurat i dag brydde jeg meg katta om karber... Jeg ville ha pizza!!! Virkelig snadder ja!!!! :D

Ziggy sa for siden:

Legg inn hvor mye karber det fyllet ditt sånn ca. kom på da, om du evt. får tid til å regne på det da!?! :)

.

Gerd sa for siden:

vet du hvor mange karber det er i rucullasalaten??? fant ikke ut av det her... :o

Gerd sa for siden:

Hei igjen.

Hele pizzaen kom på under 7 karber med fyll. Av det er da bunnen 2,9

:D :D :D :D

Ziggy sa for siden:

Tror du kan bruke tallene fra Issalat eller kinakål osv istedet jeg, ca 1,5 gr pr 100 gr salat... er nok ikke store forskjellen... :)

.

Trolljenta sa for siden:

Da har jeg laget min pizza nr to.. Gleder meg til å smake :D
Som fyll på denne har jeg Toro pastasaus (kremet tomat eller noe sånt heter den. Har kjøpt den på meny) med 5,5 gram karbo pr 100 gram (brukte ca et halvt glass, så da blir det ca 13,5 gram karbo), en boks med champignon og skinke.

Pipp sa for siden:

Pizzaen ble helt nydelig..tusen takk Ziggy for at du har gitt oss de mulighetene vi nå har med oppskriftene dine :klem:

Jeg hadde på karbonadedeig, pizza saus (4,5 karb pr 100 gram), rå løk og revet ost...:sikle:
Takk takk og ha en fin kveld fortsatt :ja:

Ziggy sa for siden:

Takk for det, Pipp, syns det er koselig å kunne hjelpe andre jeg... skulle bare mangle!!! :klem:

.

Nattesjel sa for siden:

Skal prøve å lage denne til middag i dag! Spent! :D

Titti sa for siden:

Jeg også :ja: Blir kjøttdeigfyll her da. God gammeldag pizza. Får vi håpe! :D

Nattesjel sa for siden:

Lagde denne i går --- NAMME NAM!!!! :D

nomma sa for siden:

må nok prøve denne ja..

Lille sa for siden:

En liten vri på OE- pizzan....
Min datter ville ha noe enkelt og praktisk til skolematen...Den " vanlige" pizzan var klissete i matboksen.
Laget en dobbel posjon deig,la den som en firkant på stekeplaten med bakepapir.
Stekte den ferdig, la den over på et nytt brett med bakepapir.med "ranga" opp.
Hadde på ost, fyll av kjøttdeig, hakkede tomater ,som kun var krydret med Hindus tacokrydder, på den ene halvdelen, brettet den andre over.
Ettersteket i ca 10 min...
Delte den opp i strimler da den var avkjølt.
God å spise kald og den kan spises uten kniv å gaffel.
Og det ble lite kliss i matboksen..

Borealis sa for siden:

Hmm...mon tro om det vil gjøre seg med johanneskjernemel i pizzabunnen oxo?

Pusemor sa for siden:

Dn så jeg kjempe god ut... Den skal jeg lage en dag veldig snart :)

SusieBlues sa for siden:

Oj, denne ble veldig god!! Barna merket ikke at det var lavkarbo engang!

Tusen takk for flott oppskrift!!

Kokkosbolla sa for siden:

Denne skal jeg lage i helgen! Helt klart!

Karbosara sa for siden:

:cool:Her kommer et alternativ til pizzafyll, som vår familie elsker! Det er opprinnelig en variant jeg lærte av en venninne for lenge siden, så jeg kan ikke ta æren for opprinnelsen, men jeg har bearbeidet den gjennom årene og tilpasset den min gane, og byttet ut noen karboingr så den blir riktigere for oss "lavkarbohikere".

Lag en dobbel posjon av Ziggys polarbrødpizzaoppskrift og stekt den som anvist.

Saus
1/2 boks creme fraiche (4,5gk)
hvitløkspulver
litt revet parmesan
ca 1/2 ss flytende kyllingbuljong(toro)(0,4gk)
Bland inn buljong i cremefraiche'en og smak til med hvitløksp og parmesan til du liker smaken.
Smør utover bunnen

Topping
Revet ost (foretrekker selv Norvegia)
Legg osten rett på sausen, så blir det mest delikat

4 stekte kyllingfileter i biter(krydret med litt seltin og pepper)
1 pk bacon stekt i biter
30g soltørkede tomater(2,9gk)
30g sorte oliven(1,7gk)
30g rødløk(1,7gk)

Når alt er strødd utover bunnen drysser jeg et forsiktig lag med
hoff pommesfriteskrydder

Stekte den på 200gr i 10 minutter

Hele oppskriften inkl. bunn mener jeg kommer opp i ca 17g karbo, men delt opp i 9 biter er hver bit ca 1,8g karbo. Vi spiste denne med stor glede i går, og den var mektig! :shifty:Klarte ikke å sette til livs mer enn en og en halv bit, da var det nok, og jeg tror den hadde gjort seg ekstra med en enkel salat ved siden av. :spisesnak

Ziggy: Er ikke helt inne i beregningen av karboer, så det ville vært fint om du kunne se over oppskriften og se om den er så grei som jeg tror.

Har forresten smakt den kald i dag, og den er super lunsjmat!!!;)

Joika sa for siden:

Der fant jeg pizzabunn jo!

G I malin sa for siden:

I kveld prøvde jeg meg på pizzabunnen for første gang og resultatet ble ikke så verst! Pizzaen ble litt i det fuktigste laget, men den smakte godt. Tar med meg et par ting til neste gang jeg skal lage den:

1. Steke bunnen lenge nok så den blir brun og sprø over det hele.
  2. Snu bunnen og steke den litt på motsatt side til den også blir sprøere.
  3. Helle av væsken på de hakkede tomatene. (mulig obvious for de lærde)

Fant jo ut etterpå at jeg hadde mixer allikevel, så bunnen blir kanskje bedre av å mose Cottage Cheese skikkelig (uten skje) :o I tillegg ble pizzaen litt klumpete av å ikke mose de hakkede tomatene, så det kan jo være et tips.

xB^ sa for siden:

Hvor forsvant oppskriften :confused:

Nille sa for siden:

Den har nok Ziggy tatt med seg da han dro.....:)
men det finnes mange flotte pizzabunn oppskrifter her inne, som er minst like gode ! Gerd har en god en vet jeg. Og Iset. Og Torkil.....

Tenorsax sa for siden:

Hei! Jeg ser pizzaen din omtalt, men ikke oppskriften? Bare sausen..
Kunne du legge den ut?

Gerd sa for siden:

Her:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.