< Tilbake til oversikten

Finn crisp

Monen sa for siden:

Er det OK å spise det på ketolyse? Inneholder 3.9 karbo. Man kan jo ikke akkurat fråtse i det, men jeg har oppdaga den nå og ELSKER den... Ingen eggesmak, jo!!!:D

tess81 sa for siden:

Hva er finn crisp??

Monen sa for siden:

Det er noen veldig tynne slags knekkebrød! Ser nå at det er forskjellige typer... Men jeg mener altså den som heter thin crisps :)

tess81 sa for siden:

ååååå...hehe....dumme meg:p

så lenge det ikke er laget på hvete så går d sikkert bra med en om dagen, prøv å se om det går;)

Monen sa for siden:

Nå leste jeg innholdsfortegneslen da...
Helkorn rugmel, hvetemel(:o ), helkorn havremel, byggmel, vann, hirse, valmuefrø, salt og gjær......

Da er det bare å kaste hele greia??? F... altså... Endelig hadde jeg fått opp motivasjonen litt fordi jeg hadde noe å spise... Spiser jo omtrent ikke om dagen:(

Borealis sa for siden:

Anbefaler deg å teste Ziggy`s "polarbrød"...:)

Monen sa for siden:

Takk for tipset, men jeg klarer ikke noe som smaker egg:o

Gerd sa for siden:

Bruk krydder og urter i, hvitløk... Da smaker de ikke egg :D Helt sant :)

Borealis sa for siden:

:sikle: Signerer!:ja:

Isalien sa for siden:

Du kan spise Fiberrik! Alle matbutikker har det, og det står ved knekkebrødene. :)

jorang sa for siden:

Husk at Ketolysekuren ikke er noen sultekur i utgangspunktet. Det gjelder å finne seg mat som en kan spise seg mett av uten å gå ut over den daglige dosen kh.

Derfor vil jeg anbefale deg å droppe 'småtterier' som har mange kh. Bak deg heller et Hildeborgs grovbrød. En skive har like mange kh som en skive fiberrik. Forskjellen er an en skive grovbrød virkelig metter en halv dag, mens en skive fiberrik er 'next to nothing' når det gjelder metthetsfølelse (for meg i alle fall ;))

Spis ellers salat, kjøtt, fisk, reker, krepsehaler... Lag deg noen gode sauser, rømme.....
Hva med en Ketolyse cabaret? Denne kan også spises uten brød. Jeg tar den til middag med salat innimellom - når jeg først har den stående i kjøleskapet :)

Trøbler du med egg og med fett vil denne kuren være krevende å variere, men det finnes mange varianter av det meste. Mange gode oppskrifter her på forumet, og på forumet på www.ketolyse.no
Utfordringen med oppskriftene her på forumet er at mange er lavkarbo, og ikke nødvendigvis ketolyse-oppskrifter.

Lykke til!

Monen sa for siden:

Takk for tips.. Men et spørsmål: Hvorfor er fiberrik bedre enn finn crisp?
Jeg er ikke noe særlig sulten, jeg, spiser kun fordi jeg må...

LilleVille sa for siden:

Jeg får sikkert mange på nakken nå men... Så lenge du teller antall kh, så drit i hvor de kommer fra. Noe må man gjøre for å holde på motivasjonen, og hvis det innebærer å spise finn crisp med litt hvetemel, eller makrell i tomat med litt sukker, så gjør ihvertfall jeg det. Du merker jo fort om vektnedgangen stopper....

Gerd sa for siden:

Meg får du ikke på nakken, for jeg er enig med deg der...
Eksempel:
Gubben min spiser til lunch hver dag: 3skiver nabobrød + ett eller to fibberrik. Med makrell i tomat. Han drikker 1-2 glass melk til.
Han har gått ned like mange kilo som meg på like lang tid. Og han er i ketose hver dag... Jeg spiser ikke noe av det, er mye strengere enn han :D

Monen sa for siden:

Så morsomt at dere sa det, for jeg skulle akkurat inn hit og skrive at jeg kommer til å fortsette å spise finn crisp! Det er takket være den jeg kommer til å klare å være på denne kuren 1 mnd til! Spiste 2 stk på torsdag og 1 i går, og har gått ned nesten 1 kg på de to dagene....Nå får jeg hvertfall i meg mat! Og for de som lurer; jeg får i meg grønnsaker også ;)

Gerd: Heldiggris han mannen din, da? For da må han jo tåle kanske mye KH før han går ut av ketose! Har ikke turt å eksperimentere, jeg..

Gerd sa for siden:

Han tåler nok mer enn jeg, tror jeg, men jeg tør ikke eksprimentere jeg heller... Holder meg på matta... Inntil videre i vertfall :D

stinasol sa for siden:

jeg spiser fiber rik,finn crisp og rugsprø samma greiene...går helt fint
men spiser ikke mer enn 1-2 for dagen.. bare å prøve vel,merker jo fort om vekten fortsetter nedover...:)

Fridolina sa for siden:

Holder med! så lenge du holder dig innom totale karbs per dag så ska det ikke spille nån rolle:)

Monen sa for siden:

Da gidder jeg ikke ha dårlig samvittighet for finn crisp'en lenger:D Har bare spist en om dagen, 2 en gang. Takk alle sammen;)

Gamla sa for siden:

:D

LilleVille sa for siden:

Men siden Finn Crisp gjør dagen din mye bedre.. Så burde du vurdere å bestille Crackerbread fra Netrition altså... De gjør det samme for meg, de er sprø og gode, og smaker verken egg eller fett eller soya eller... Får dem i flere smaker, har foreløpig smakt sesam og parmesan, og digger dem! 1 g kh pr stk, da kan man godt unne seg 3.. Samme størrelse som Finn Crisp :)

At det blir 3 ganger så dyrt later vi som vi ikke vet.....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.