< Tilbake til oversikten

Mørkelilla på stiksen

monki sa for siden:

Hva betyr det?

Nille sa for siden:

Hvis du har mørk lilla stix hele tiden er det heller et tegn på dehydrering, - urinen er for konsentrert. Du må drikke mer vann for å tynne den ut og for å skylle ut nyrene.

Leveren produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett.

Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose slik mange tror ! Og fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.

annemerete sa for siden:

Bare et lite spørsmål til! Jeg testet meg i går, og den viste lyslilla! Og jeg ble kjempeglad, for det betyr vel at jeg er i ketose?

Gerd sa for siden:

JEPP... :D Så lenge det er utslag så er du i ketose :D

annemerete sa for siden:

hopper opp og ned i glede:D :D

Gerd sa for siden:

Morro ikke sant??? :D

annemerete sa for siden:

Godt du hadde skrevet dette her, for i går kveld så var stix`en min mere nærmere rosa enn den var lilla! Var et lite innslag av panikk her da:p
Men ble beroliget da jeg kom meg inn her og leste det du hadde skrevet!:D

Konkelimonke sa for siden:

Eg òg har hatt heilt lilla stix...
Men eg har funne ut at når eg ligg godt under 15karb om dagen, då vert stixen mørkare, enn dei dagane eg et mellom 15 og 20 karb... Uavhengig av vatn eg drikk! For eg drikk stort sett like masse kvar dag...

Så eg trur ikkje (med meg iallefal) at fargen på stixen har noko med konsentrert urin og sei, men kor masse karb eg et... faktsik...
Men, no er ikkje eg nokon ekspert....

:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.