< Tilbake til oversikten

Lavkarbo - finito

slaskalainen sa for siden:

ikke maten , men

Ettersom Moderatorene stenger en av ”mine” tråder og tar den vekk uten at jeg får noen beskjed om hvorfor, en slags siste Sovjet-stat, kan fru Aline og hennes sammensvorne i samme sleng få ekskludere meg fra forumet. Slike regimer trodde jeg var avskaffet i Europa.
Ingen sure miner.
Farvel.

Summer sa for siden:

Dette er internett. Alle er ikke på til enhver tid, man må få tid til å reagere og rå seg litt.

Tråden ble flyttet av en moderator, men ligger nå ute. Vi har valgt å stenge tråden da flere brukere opplevde din fremferd veldig negativt og innrapporterte tråden. Dette er et forum med hjelp til selvhjelp som tema, og det innebærer at vi vil stenge tråder som går over i krangling i blandt for å holde miljøet og tonen på det planet som er ønskelig for et slikt samfunn. Vi ønsker saklige diskusjoner, ikke krangling.

Det er selvfølgelig leit at noen tar dette negativt, men jeg håper og tror at forumet blir en bedre ressurs på den måten.

Borealis sa for siden:

...håper du endrer mening!!:(

chili sa for siden:

Det står forumregler på 'forsiden' av lavkarbo. no. Bl.a Brukerstyrt, her finnes ikke noe ekspertpanel.

Jeg syns moderatorene gjør en kjempejobb.

Husk at det er over 3000 medlemmer her!

Begod sa for siden:

Jeg aner ikke hvilken tråd det er snakk om, men jeg syns at slaskalainen er en ressurs og jeg vil gjerne ha ham på forumet selv om vi ikke alltid er enige. Vi alle trenger folk som tenker anderledes enn oss selv å bryne oss på. På generelt grunnlag så vil jeg påstå at dette forumet er utrolig "snilt", kansje for "snilt" og at man bør vurderer å ha en høyere takhøyde i opphetede diskusjoner. Personlig så liker jeg bedre at moderatorer maner til sakelighet enn å stenge/flytte tråder.

Summer sa for siden:

Vet du Begood, det er jeg faktisk helt enig med deg i. :ja:

Vi er litt i tenkeboksen på dette om dagene. Slik forumet er bygget opp nå, så ser jeg på det som nødvendig med den linjen vi har nå. På grunn av mye jorunalaktivitet og veldig personlige betroelser/samtaler.

Men siden vi som deg er tilhenger av mer takhøyde, så jobber vi litt med å finne en løsning på akkurat dette om dagene. En mulig løsning kan være å skille ut dagbokaktiviteten slik at diskusjonsforumet og dagboksområdet blir to adskilte seksjoner. Vi får seg hva vi ender opp med. :)

themonk sa for siden:

Enig i at moderatorene bør advare før tråder stenges.

Men jeg er også for at diskusjoner som begynner å gå på person og ikke på topic ikke har noe på dette forumet å gjøre. Det er greit med nye innspill så lenge ikke det blir usakelig. Da må moderatorene få lov til å gripe inn.

Iset sa for siden:

Jøss, her er man ikke forumvandt nei. Skulle jeg forsvunnet fra alle forumene jeg har opplevd slike og enda verre ting på, hadde jeg måttet holde meg vekke fra alt som heter forum. :knegg:

Aline sa for siden:

Beklager at jeg som fersk moderator stengte en tråd for fort, men når folk føler seg tråkka på og ber om at tråden stoppes, så stopper jeg den.

Det var flere som sa klart ifra.

Så får dere heller irritere dere over meg....

Hilsen Aline aka Stalin :p

Summer sa for siden:

Jeg synes det er flott at du handlet Aline.

Ziggy sa for siden:

Syns du gjorde helt rett jeg, Aline, aka Stalin, for de siste innleggene hans gikk bare på person og ikke på topic, som themonk sa det, og sånt har ikke noe på et sånt forum å gjøre.

For som Lise sier, dette er et forum med fokus på hjelp til selvhjelp, og da blir det feil om man skulle legge opp til at det blir tillatt at enkelte her inne kan ty til innlegg som bare går på person på den måten, heller enn å holde seg til tema.

Men det er klart, ønsker dere som ansvarlige en hardere tone og linje her inne, så får vi andre også forholde oss til det, og heller svare på den type innlegg, enn å la slike diskusjoner ligge. For tro meg, å la være å svare på det som denne personen kom med, ja det satt virkelig LANGT inne...

.

Summer sa for siden:

Det var ikke helt det jeg sa. ;)
Å ha mer takhøyde gir mer ansvar til enkeltindividene. Jeg synes det var flott du ikke tok det videre. :) Vi ønsker ikke noen hardere tone her inne, svaret mitt var rettet til Begod, og ikke denne spesifikke saken. :)

themonk sa for siden:

:) Det er ikke greit når forumdiskusjoner blir så viktige at man ikke klarer å ikke svare.

Går vi i gang med personangrep igjen nå, eller? :rolleyes:

Ziggy sa for siden:

Svart han skulle jeg nok alltids ha klart, themonk, men jeg så ikke noe poeng i det.

Og nope, det sitatet du tok frem der er overhode ikke ment som et personangrep, jeg valgte heller å ta kontakt med moderatorene, i likhet med flere andre, heller enn å ta opp og svare på det som ble framsatt på slutten av den tråden der. For det var da vitterlig flere enn jeg som reagerte på akkurat det der.

Det var faktisk ikke noe annet enn det jeg mente med sitatet du tok frem der...

.

themonk sa for siden:

Jeg tror du leste litt feil. Det var to "ikke" der. Når det er vanskelig å la være å svare, da sklir diskusjonene fort ut. Kan være vanskelig å gi seg innimellom, og det er da det er greit med moderatorer. De forumene hvor moderatorene aldri er tilstede blir alltid ødelagt av enkelte forumtroll og kverulanter.

Changes sa for siden:

Synes ikke Slaskalainen var spesielt ufin. Men når det er sagt har jeg ingen problemer med at det finnes regler heller. Selv om dem er strenge.

Og det er jeg sikker på Slaskalainen tar inn over seg etter hvert også.

Ziggy sa for siden:

Oops, så ikke de to "ikke'ene" før nå jeg... :o

Og du har helt rett, themonk, det er når sånt skjer at det er bra moderatorene her inne faktisk er tilstede og tar grep, og det er nok det som gjør at dette forumet skiller seg såpass fra andre forum, der mange av diskusjonene fort blir ødelagte.

.

Aline sa for siden:

Innleggene som ble innrappotert er fjernet :ja:

Carisma sa for siden:

Med nicket Slaskalainen legger man vel lista for at man ikke er noen pusekatt som det populært heter... :D

tnutt sa for siden:

Jeg innrapporterer herved alle innleggene til ***** i grønnsak-tråden og ber om at disse fjernes umiddelbart. ***** krever bevis av andre uten selv å bidra med bevis - for deretter å kutte en oppbygd debatt. Dette kan virke støtende på enkelte.

jeef-micro sa for siden:

hadde ikke tenkt å blande meg inn, men dette begynner å bli for dumt

Carisma sa for siden:

Ble det ikke stadfestet litt lenger opp her at de fleste innlegg var OK så lenge de gikk på emne og ikke på person?

themonk sa for siden:

Jeg leste igjennom hele tråden igjen, og fant ingen usaklige eller urettferdige uttalelser fra noen andre sin side. Jeg tror du har bestemt deg for at du skulle kverulere i denne tråden. Det ender opp med krangel rundt et bitte lite definisjonsspørsmål, og derfor mister du den store sammenhengen.

Ta en pause og mediter litt nå!

Jeg vil forresten sitere meg selv i begynnelsen av den omtalte tråden:

Og krangel ble det. :rolleyes:

tnutt sa for siden:

Jeg skulle også likt å lese hele tråden, men jeg rakk ikke å se den før den ble innrapportert og sensurert.

HP sa for siden:

Innleggene som har blitt slettet hadde ingenting med grønnsaker å gjøre, men gikk derimot direkte på person.

tnutt sa for siden:

Hvis det er slik at usaklige innlegg som går på person skal fjernes så opprettholder jeg min rapportering.

Vedkommende som jeg rapporterer krevde beviser i saken av de andre uten å stille med beviser selv, for deretter å kutte diskusjonen med begrunnelse i at nivået på diskusjonen var for lav og enkelte skrev for dumt. For det første var denne begrunnelsen på å kutte diskusjonen ikke riktig (det foreligger/forelå mengder av svært interessante innlegg i forkant av sensureringen), og for det andre så gikk den rett på person.

Når man sier til noen at man ikke vil diskutere fordi noen av de andre er dumme så har man gått rett på person. Etter min mening er det ikke noe galt i dette, så lenge man tåler å bli konfrontert med at man kanskje har misforstått.

Summer sa for siden:

Din innrapportering er notert tnutt.
Anbefaler at du bruker inrapporteringsknappen for å raportere spesifikke innlegg.

tnutt sa for siden:

Takk for tilbakemeldingen!

Hva med en sensureringsknapp istedetfor rapporteringsknapp, slik at det blir mindre jobb for administrasjonen? :D

HP sa for siden:

De interessante innleggene foreligger fortsatt. Det som er slettet er innlegg som utelukkende gikk på person, samt reaksjoner fra et par andre brukere på tonen i tråden.

Jeg kan ikke se at noen har skrevet at andre er dumme, og alle står fritt til å delta i de diskusjonene de selv ønsker å delta i. Det er bare fair å gi beskjed om at en avslutter sin deltakelse, syns jeg.

Om du føler deg angrepet (på person, og ikke argumentasjon) i noen av disse innleggene så vil jeg oppfordre deg til å rapportere () de enkelte innleggene, så kan du få en tilbakemelding på privat melding på disse.

Ziggy sa for siden:

HP,

Går det an å blokkere slik at enkelte brukere ikke får tilgang til de innlegg man skriver her inne?!?

Har fått PM fra andre som også har begynt å etterlyse en slik funksjon.

.

Gerd sa for siden:

Det har jeg fått spørsmål om også...

jeef-micro sa for siden:

blir det ikke litt feil om enkelte ikke "får se" det vi skriver da? jeg synes ikke det høres noe særlig ut...

Gerd sa for siden:

Jo det kan jo det på en måte... Men det er noen som føler de utleverer ganske mye av seg selv her (i dagbok og journal)

hmmmm.....

Aline sa for siden:

Man vet jo at hvemsomhelst kan registrere seg her og lese, så da må vi utifra det selv bestemme hvor mye vi vil dele i dagboken...

Gerd sa for siden:

Jepp :ja: sant det...

Summer sa for siden:

Det er mulig å selv blokkere brukere gjennom kontrollpanelet deres. Men det fungerer slik at dere selv slipper å lese deres innlegg.

Dersom det er brukere som er problematiske, så er vi avhengig av det dere innrapporterer ufine og problematiske innlegg så vi blir opplyst om problemet. Unten kjenneskap til hva som skjer kan vi ikke gjøre noe med det som er problematisk.

Ziggy sa for siden:

Du har så rett, Aline, spørsmålet ble vel kanskje mere rettet ut fra frustrasjon sånn sett...

En får vel heller fortsette å diskutere med de man ønsker å utveklse informasjon, kunnskap og erfaringer med her inne, og istedet overse de man ikke ønsker å ha noen diskusjon eller debatt med her inne, og la slike innelgge bare være.

.

Aline sa for siden:

Der er jeg 101% enig :D

Ziggy sa for siden:

Takk for svar, Lise, spørsmålet var nok som sagt mere stilt ut fra frustrasjon enn noe annet, så en får vel heller ignorere innlegg fra de man ikke ønsker å diskutere med her inne, og heldigvis, så er det snakk om ytterst få, sånn sett.

.

Summer sa for siden:

Å ignorere slikt er nok det mest effektive i så måte. Men vi i ledelsen setter likevel pris på at dere innrapporterer ufine innlegg selv om dere ikke ønsker kaste dere ut i en debatt. :)

Kristian sa for siden:

Hvis flere blokkerer samme person vil det være det samme som at den personen blir mobbet. Nei, da er det bedre at upassende innlegg blir fjernet og at det gis en begrunnelse i en PM.

Ziggy sa for siden:

Helt enig, Kristian, men når enkelte så til de grader går etter person og ikke sak, så mener jeg det er forståelig at man vurderer slikt.

Jeg tror ikke noen setter særlig pris på å bli rakket ned på som person her inne, så når man opplever slikt, eller ser at enkelte tyr til slike midler ovenfor andre her inne, ja så mener jeg det er naturlig at man fort kan tenke slik.

Men en får vel heller ignorere innlegg fra de man ikke lenger ønsker å diskutere med. For som HP sier det, alle står som sagt fritt til å delta i de diskusjonene de selv ønsker å delta i her inne.

.

Fedonisten sa for siden:

Mitt forslag nå er at denne tråden får hvile litt. Det virker som de fleste er enig i forumoppførsel, og jeg mener at det å holde liv i denne tråden bare maner fram flere oppgulp og flere gjentagelser. Tror ikke det fører noe sted egentlig.

Vil til slutt minne om forumreglene:

"Man skal ikke plage andre,
man skal være grei og snill.
Og forøvrig kan man gjøre hva man vil."

Hvis hver og en av oss passer på å følge denne regelen, så tror jeg det meste løser seg selv.

Vennlig hilsen Fedonisten

Ziggy sa for siden:

:ja: :ja: :ja:

Foreslår dere låser den jeg, så den bare kan "svinne hen"...

.

Kjempeprotest!

Dette er en tråd jeg opprettet og har faktisk IKKE bedt om at andre skulle krangle seg i mellom her. At noen mener den bør låses er derfor litt pussig uten at trådstarter spørres om vedkommende vil avslutte det vedkommende startet på - sin egen svanesang. :D

Det er faktisk litt patetisk at adminere og andre seg imellom nærmest sms'er seg til "close down". Ikke så snillt og greit!

Til og med dødsdømte får komme med sitt siste ønske!:D

og det har jeg av moralske grunner ikke anledning til å formulere nå i arbeidstiden, mens gårdagens tabber forfølger meg her.........

så..................

Aline sa for siden:

som du ser så er ikke tråden låst, og jeg tror ikke så mange har sms'et seg til noe som helst... (jeg har iallefall ikke fått noen... :wacko: :p )

Jeg foreslår at alle parter lar dette ligge, og at du ikke melder deg ut av forumet med det første :)

Og heia kardemommeby-forum-loven :D

OK for meg.

(sms'e brukt i forum er bare et bilde på korte meldinger som egentlig sier lite.......)

Summer sa for siden:

Det er ikke alltid det er trådstarter somblir angrepet. ;) For alt hva du vet, så kan vi ha en 20 sider lang diskusjon inne på moderatorforumet. ;)

tnutt sa for siden:

Hvor er grønnsak-tråden blitt av?

Begod sa for siden:

Nå som de "verste" innleggene er fjernet og det ser ut som om de fleste har forstått reglene så lurer jeg på om det er mulig å åpne tråden igjen?

Summer sa for siden:

Ja, det kan vi. :)

Om noen eller flere skulle ha blitt støtt eller være det - vil jeg gjerne beklage det. Det er ikke noe problem eller nederlag for meg. Mer har jeg ikke å si her.

God Natt. Lev vel!

"The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one persists in trying to adapt the world to himself. Therefore all progress depends on the unreasonable man."
George Bernhard Shaw

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.