< Tilbake til oversikten

Ovnsomelett?

Monen sa for siden:

Noen som har en oppskrift på ovnsomelett uten mel?
Er så lei vanlig omelett, og fikk lyst til å lage en tjukk en i ovnen og spise den kald, synes det smaker annerledes.. Men den jeg har skal det 2 ts mel i for å lage jevning. Hvor farlig er 2 ts hvetemel i en hel form? Hvor mange karber er det?

Har funnet oppskrift ;) Man kan vel ikke slette innlegg her inne?

Gerd sa for siden:

Kan du ikke bruke soyamel eller bakemix? Eller maisennamel.... er bedre enn hvetemel... :)

Titti sa for siden:

kanskje du kan ta litt bakemiks i stedet? Det har jeg pleid å bruke i stedet for mel, til sauser o.l. Evt ta soyamel i stedet.

Titti sa for siden:

Du var litt kjappere enn meg, Gerd ;)

Gerd sa for siden:

he he.. :)

Monen sa for siden:

Takk for svar :) Jeg bruker den helt uten mel istedet, så slipper jeg den bakemixen ;)

LilleVille sa for siden:

Søk på deep dish pizza quiche, den "bunnen" der er sånn ovnsomelett-aktig...

guro sa for siden:

Jeg steker ovnspannekake av frokostpannekaken jeg. Med flesk i. Det er godt det!

Monen sa for siden:

Denne lagde jeg. Med 1 pølse, skinke, løk, grønnsaksblanding og litt paprika. Også tok jeg 200 g istedetfor 2 dl. ost:o Leste litt fort, ja! Men det ble godt!(Enda så matlei jeg er.) Spiste den varm nå, men tror den er god kald også! Ca. 30 karber i hele, og det er myyye mat.
Og nå kom jeg på at jeg skulle jo ha oppi champignong..Jaja..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.