Begod sa for siden:
Siden jeg spiser en del salat så vurderer jeg å kjøpe noe olje som jeg kan bruke som dressing. Hva er best( sunnest) av sesam og valnøttolje?
Har dere andre forslag?
Begod sa for siden:
Siden jeg spiser en del salat så vurderer jeg å kjøpe noe olje som jeg kan bruke som dressing. Hva er best( sunnest) av sesam og valnøttolje?
Har dere andre forslag?
Anne sa for siden:
Sesam oljen er det veldig kraftig smak på. Nesten for kraftig til dressing syns jeg. Passer bedre som noen dråper i en marinering el...kanskje. Tror jeg ville foretrukket valnøttolje. Masse gode stoffer i den også.
Nena sa for siden:
Enig med Anne - sesamoljen er veldig sterk, og egner seg som krydder. Valnøttolje er nydelig på smak :sikle:.... jeg synes den passer godt til dressing. Tror sannelig jeg må kjøpe en ny flaske!
Huldr sa for siden:
Jeg har aldri turt å kjøpe valnøttolje - har aldri funnet ut om den er kaldpresset eller ikke, den de har på Meny bl a. ER den det? :o
Alyssa sa for siden:
Dette lurer jeg også på! Jeg har heller aldri turt å kjøpe det, for det står jo ikke at den er kaldpresset, og da regner jeg med at den ikke er det...
Alyssa sa for siden:
Her om dagen så jeg kaldpresset valnøttolje på en life helsekostbutikk :)
blåbær sa for siden:
Husker du hva den kosta?
Summer sa for siden:
Avokadoolje er godt å ha på. Den kan fåes med krydder også. Det selges bla på Ica Maxi.
Valeriana sa for siden:
Valnøttolje er en av de sunneste planteoljene, den er rik på omega-3 fettsyren alfa-linolensyre som er en av de to essensielle fettsyrene for menneskekroppen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.