< Tilbake til oversikten

Ikke ny, men ...

Sulphur sa for siden:

Jeg presenterer meg selv her alikevel. Jeg har vært medlem her i flere år, men ikke vært spesielt aktiv på skrivefronten. Jeg har i underkant av 20 kg som skal bort. Jeg er fornøyd hvis bare 10 av de forsvinner, litt rundt i kantene kan man tillate seg å være. :)

Jeg bestilte ketolysepakke denne uken, og tre dager senere var det pakkelapp i postkassen. Veldig imponerende! Så nå har jeg vært i gang nøyaktig en uke med generell lavkarbo og kjører ketolyse f.o.m i morgen. Nå har jeg slutta å røyke og drikke kaffe samtidig, så det kan hende det går litt treigt i begynnelsen. Noen andre røykesluttere som har erfaring med det?

Mosepjusk sa for siden:

Vil bare ønske deg lykke til :)

Sulphur sa for siden:

Takker. :)

Christin sa for siden:

Hehe... Det var modig gjort.. Å kutte begge samtidig. Lurer bare på en ting mens det var snakk om det. Er det dumt å drikke kaffe på denne kuren? Er ikke noe stor drikker, men en kopp i ny og ned det blir det jo.

Georgine sa for siden:

Velkommen tilbake :blomster:

Lisbeth sa for siden:

Lykke til!! :heia:

Aline sa for siden:

Kaffe kan hindre vekttap, men ikke for alle. Det kan være lurt å prøve å kutte kaffe og/eller melkeprodukter dersom vekta står stille en stund :)

Budeia sa for siden:

Næmmen HEI!!:D
Lenge siden vi har prata nå. Visste at du har gått på noe lavkarbo-aktig før. Lykke lykke til!

Sulphur sa for siden:

Akkurat det visste jeg fra før av. Jeg tenkte mer på røykeslutt. Man går gjerne litt opp i vekt av å slutte å røyke, men hvordan er dette med lavkarbo? Jeg tenker da at grunnen til at man går opp i vekt er fysing på søtsaker som et substitutt for røyk, og at man slipper det på lavkarbo. Bare en teori...

Åh, du her?? Så kult! Nå ble jeg glad. :klem: Hvor lenge har du holdt på'a? snoke-i-profilen

Budeia sa for siden:

Åtte uker i morra. stolt:D

Photobscura sa for siden:

Det jeg vet er at kaffe senker blodsukkeret, og man kan da få sukkersug av det. Dette i følge Atkins. Men om kaffe i seg selv stopper vektnedgang er jeg mer usikker på.

Også imponert av at du har klart å kutte røyk og kaffe på en gang! Jøsses!

Husker deg fra tidligere forresten, vanskelig å glemme noen med et så fett nick :D
Velkommen tilbake :blomster:

Gerd sa for siden:

Råtøft å slutte å røyke og drikke kaffe samtidtig da :D Det står det respekt av :ja:

Jeg er stordrikker av kaffe, og det har ikke hemma min vektnedgang :)

Skulle vektnedgangen gå sakte, så kan det være kroppen som stresser pga. røykeslutt :ja:

Lykke til :heia:

Sulphur sa for siden:

Men takk og takk, for en oppmuntrende gjeng dere er. Jeg tror jeg blir her. Haha! :D
Starte journal, kanskje..

Gerd sa for siden:

ja, bli her og start journal du :heia:

Ha en flott mandag :)

Torkil sa for siden:

Hjertelig velkommen - tilbake

Effekten av kaffe er sterkt overdrevet, det samme gjelder mange andre produkter som søtningsstoffer, matvarer, beskjedent alkoholforbruk etc. De får skylden når vi opplever et platå og fjerner fokus fra ketolysekurens enkle regler.

Følger man oppskriftene i boken, til man får teken på kuren, går det bra for de fleste. En del vil slite med platåer på uker, men noen klarer da å glede seg over alle de andre positive sider ved kuren mens de venter på vekttapet kommer i gang igjen. Andre leter fortvilet etter en årsak til platået og får talrike, til dels motsatte råd og prøver dem i tur og orden.
Når da vekten går nedover igjen, tar de det til inntekt for at den endring de gjennomførte var årsaken til at vekten igjen kom på gli.

Fokuser på å spise blandet salat med protein og fet dressing til lunsj, middag med varierte grønnsaker og fett kjøtt eller fisk og fet saus, da er mye gjort.

Og så gåturen da :)

Lykke til

Torkil

Sulphur sa for siden:

Også fra sjefen sjøl da, gitt. :love:

Signerer Torkil, ut fra egen erfaring i alle fall. At det senker blodsukker og kan trigge søtsug, tviler jeg nå ikke på, dette er det forsket ganske mye på, men jeg har ikke merket noe av det, med mindre jeg drikker veldig mye. Og jeg har ikke for alt jeg er kvinne for funnet noe som tilsier at koffein i seg selv er en partystopper.
Men det er jo ikke alle som tåler koffein i like stor grad, da. Man kan blir sur i magen og sånn.

Hyper sa for siden:

Hei du!!
Moro med "nye" folk!:)

Er det deg på bildet??

Sulphur sa for siden:

Men altså, grunnen til at JEG slutter med kaffe nå, er at jeg får migreneliknende smerter av det. Ligger rett ut og spyr om jeg ikke får kaffe på morgenen. Addictive personality, eller noe i den duren. :D

Hyper, ja det er meg. Før jeg ble feit. Hehe!

Hyper sa for siden:

Kul dame da gitt!!!;)

DA har du en god grunn til å kutte ut! Åssen går det nå da? Er abstinensene fortsatt harde? Har du fortsatt røde dreads i musefletter?

Sulphur sa for siden:

Faktisk så gikk det mye bedre enn jeg hadde håpet på å tro. Men nå kutta jeg ned en stund før jeg slutta helt. Må trappe ned, vøtt. (Herregud)

Musefletter har jeg slutta med, men dreadsa har jeg enda. Bare svart i nakken og blåndie oppå. ;)

Åh! Jeg tenkte på her om dagen hvor lange dreads jeg ikke ville hatt om jeg ikke hadde gredd dem ut og dermed ødela håret mitt da jeg var søtten. Oioi.
Bra med kaffen da! Jeg elsker kaffe med hele meg, røyk også for den saks skyld. Du er helt!

Sulphur sa for siden:

Vet du. Det går ikke en dag hvor jeg tenker at jeg savner mitt lange myke velduftende glatte dejlige hår. Men samtidig har jeg ikke lyst å klippe meg heller. Jeg har hatt mine i to år nå. Det har vært et herk til tider, men jeg er ikke klar til å skilles enda. De er fortsatt ikke helt ned til skuldrene enda, og jeg vil veldig gjerne oppleve å få alt i samme strikk. ;) Damned if you do and damned if you don't. Nå er det liksom meg.

Men jeg skjønner hva du mener. Hadde jeg klippet meg, så hadde jeg antakeligvis aldri orket å lage dreads igjen. Ingen ting er mer pyton en umodne dreads. :p Også tar det så laaaang tid før de blir tette og feite!

Jeg vet! Og jeg gikk i flere måneder og så ut som en klorbleka Coolio. SÅ jeg satte det i en strikk øverst på hodet, helt til frustrasjonen vant med to flasker balsam.

Sulphur sa for siden:

Kjenner igjen følelsen. :lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.