Nå har jeg fulgt ketolyse dietten i en uke og har ikke gått ned et gram:mad: Har vært i ketose siden dag 2 og har testa meg flere ganger om dagen for og se om jeg gjorde ting riktig..Har boka og har ikke gått over 15 karb om dagen-trodde man gikk ned de første to ukene?? utrolig demotiverende selv om det bare har gått en uke...
Hvor mye en går ned første uken kommer nok litt an på hva man har spist før en startet på dietten. Vanligvis er det bare masse vann som forsvinner første uken, så da er dere kanskje heldige og ikke har så mye vann i kroppen deres.
Ellers så er det lurt å ikke gå under 15 kh for dag, men heller ligge på 15-20.
Matvarer som sjokoladebarer, kaffe, light-brus, cottage cheese, mye fløte/ ost og andre melekeprodukter kan være med på å stoppe vektnedgangen.
Viss du vil ha mer konkrete tips, så må du nesten poste en dagsmeny, slik at det går an å se hva du har spist. :)
Hmm trodde at man kunne spise fløte og sånn jeg for og få i meg fett-spiser jo også cc i div oppskrifter jeg har funnet her på forumet..drikker litt pepsi max om kveldene, hvet ikke om jeg klarer kutte den ut:rolleyes: Det som jeg syns er rart er at jeg har jo vært i ketose hele tiden og jeg kjenner at kroppen jobber(svetter og har hodepine)
en dag for meg kan se slik ut:f-eggerøre m litt fløte, bacon
l-salat m div salat,agurk,skinke,egg,paprika,fetaost,ost, dressing
m- div kjøtt enten surra i creme fraice el fløte,brokoli,blomkål el salat
k-en 1/2 pannekake m litt bær på(funnet oppskrift her på forumet ca 6 karb i en hel)Drikker ca 2,5-3 liter vann.Det hender jeg tar et par osteskiver el lignende mellom måltidene også event litt bacongull.
Den førte uka er det ikke sikkert at man går ned iflg. boka. Da klargjør kroppen seg. Det er i uke 2 og 3 at det største vekttapet finner sted.
Dette står om i boka på side: 90
Heisann!og tusen takk for svar jeg har fått..
Ser jo nå på side 90 i boka at det eri uke 2-3 man beg og gå ned:rolleyes:
Da går jeg denne uken i møte med friskt mot:D
Det høres helt supert ut!!! Ta og mål deg med måleband i tillegg. For du vil oppleve at selv om vekten står stille, kan cm bli borte... Og det er gøy :D
Ha en fortsatt super dag!!! :D
Hei Moccis
Ikke fortvil over andres gode historier. Det er like mange som har problemer i starten, underveis og etter ketolysekuren, så prøv å finn din egen vei. Vi er forskjellige på så veldig mange områder. Det vanskelig å beskrive et normalt forløp. Du ser min kurve i boken og den er jo slett ikke en snorrett strek nedover på vektskalaen.
Siden du enda ikke har gått ned. Mål liv og hoftevidde, av og til minsker de før vekttapet kommer, spesiellt hos de som tidligere ikke har trent og som har startet med regelmessig mosjon i forbindelse med kuren.( man forbrenner fett og bygger muskler) Det kan være mye motivasjon i å komme seg to buksestørrelser ned selv om vekten står stille en liten stund.
Lykke til
Torkil :)
Er det da slik å forstå at ost ikke er "bra"? jeg spiser seterrømme til middag (til laks og broccoli), og litt ost i omelett til frokost, og ellers som mellommåltid, sammen med litt kjøttpålegg eller alene. Fetaost og ridderost.
Nei, det er ikke feil å spise ost. Det jeg mente ikke at en skal droppe de matvarene uansett, men mange opplever at viss en spiser for mye av de matvarene så kan de være med å hindre vekttap. Synes vertfall jeg merker at jeg stopper litt lettere opp om jeg har spist en del norvegia. (og kylling og kalkunpølser :p)
Men så lenge vekten går nedover, så skal en ikke tenke så mye på dette. :)
Jo jo, en kan spise fløte og sånt, men viss en opplever at vekten ikke går ned, så kan en vurdere å kutte ut fløte og få fettet fra f.eks olje el. lign. :)
Synes matendagen din så veldig bra ut, men husk at mengde også kan spille inn. Fortsett en uke eller to slik som du har gjort det, og viss du fortsatt ikke går ned så kan du vurdere om du skal kutte ut eller ned på noen matvarer. Viss du kikker litt på gamle tråder, så ligger her mange tips forresten også! (Ps - da må du kanskje inn i profilen din og endre oppsettet sånn at du kan lese de gamle trådene.)
Takker og bukker for svar.Da prøver jeg en uke til og ser det an om det er noe jeg bør begrense!Fant jo ut nå at det var flere sider med innlegg ja hehe syns det hadde vært lite aktivitet her:rolleyes:
Jeg pleier å bruke innstillingene helt nederst: hvis det står 'det er ingen nye innlegg i dette forumet' ...
Kan stilles inn på: siste 100 dager, fra begynnelsen, siste år, m m.
må oppdatere litt her for nå viser plutselig vekta -3:D
Deilig og se at det går nedover!Har mistet HELT den sultfølelsen jeg pleide og ha før og sukkersuget er faktisk også borte-er jo helt fantanstisk!!Nå venter jeg bare på mere energi og at hodepinen skal slippe taket ,så blir dette bra tenker jeg..
Heisann!
Nå har det gått 2 uker og vekta viser -2kg:mad: at jeg var minus 3kg forrige uke varte vel ca 1 dag..hmm syns det går treigt dette altså!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.