Er ikke sulten i det hele tatt, men skal jo spise mere i dag! Blir et måltid til i dag litt utpå kvelden når jeg kommer fra jobb!
Den atkins baren var bare en nødløsning i dag siden jeg fikk det alt for travelt før jeg skulle på jobb!
Gerd: jeg bruke fediglaget fra Fjordland, har ikke pakka her nå men mener det var 2.2 gr karbo pr 100 gr! Eller pr dl. Skal sjekke når jeg kommer hjem.
Jeg syntes også det så ut til å være lite mat, men spiser du et greit sammensatt måltid til ser det det bedre ut. Spis varierte salater og grønnsaker hver dag!;)
Husk at mesteparten av karbohydratene skal komme fra salater og grønnsaker! Glem heller ikke å ta vitamin- og mineraltablettene.;)
Ja, som det alt er sagt,- "ikke spis Atkinsbar ofte",- det er ikke noe måltid!:p
Lykke til med en alletiders kur!:)
Vær oppmerksom på at kuren virker best når man spiser mye fett. Bytt ut Creme Fraise med seterrømme, bytt ut indrefilet med kotelett eller ribbe, kok ut panna med kremfløte.....
Vekta mi stanset opp, men etter jeg begynte bevisst å øke fettmengden kan det virke som det har 'løsnet' igjen - og glad er jeg for det :)
Creme fraiche har akkurat samme fettmengde som seterrømme, så det blir vel hipp som happ, vil jeg tro. Ellers er jeg enig, ingen grunn til å holde igjen på fettet :D
Takk, for tipset! Har faktisk ikke tenkt på det med indrefile kontra kotelett! Men det skal følges opp, ja! Sitter nok litt i hodet enda at jeg egentlig gjør stikk motsatt av det jeg har lært før ang dette med fett, men etterhvert så vil jeg vel få mere erfaring og bli tryggere!
Ps: er mektig imponert over ditt vekttap!!
Ja, jeg og var klar over at Creme fraiche hadde samme fettmengde som setterrømme!
Men jeg fikk "huden full" av jeg som ei jeg jobber med i går da! At den kuren her kom til å ødlegge meg, ble tullete i hodet osv! Men jeg lo litt av henne og sa at først så fikk hun ha litt mere grunnlag for det hun sa og dernest så burde hun kanskje lese boka før hun uttalte seg!:D Samt at jeg sa hun kunne lese en artikkel som stod i Dagbladet!
Hei
Til lunsj er salat ypperlig. Blandet salat med f.eks. skinke i terninger, paprika, stilkselleri, agurk, sopp, rømmedressing. Det tar 5 min å lage om morgenen og oppbevares i en plastboks i kjøleskapet på jobben til lunsj.
Altså still vekkeklokken 5 min tidligere.
Seterrømme og creme fraiche er begge laget av syrnet kremfløte. De er like når det gjelder fett og kh. MEN creme fraiche tåler mer varme uten å skille og er bedre til å surre ting i og bedre i saus.
CF i stekepanne med laksfilet - SNADDER! :D Testet dette ut ikke så lenge siden.. Anbefales! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.