< Tilbake til oversikten

Hvor mye er mye?

Fridolina sa for siden:

Lurer litt på ting når det gäller fett og kalorier.

Viss en vare veier 100 gram,hvor mye fett ska den inneholde viss man kan si att den inneholder mye eller lite fett?

Og hur ska helst fordelningen vare mellom mettede og umettede fettsyrer for att det ska "klasses" som bra fett?

Hvor mye kalorier ska det vare for å "klasses" som mye eller lite kalorier? (vi teller ju ikke kalorier,men det skulle vare bra å vite alikavell)

takksom for svar:)

berit sa for siden:

jeg kan ikke svare deg, eg ny her..:eek: jeg lurer på om stekt sopp og løk er ulovlig som lavkarbomat, vet du det?

Fridolina sa for siden:

på første siden her inne finne du næringstabellen..;)

berit sa for siden:

takk, skal lete meg fram. synes det er litt "mye" enda

Gerd sa for siden:

Stekt sopp er ok. 0,3 gram pr 100g. Løk er nok mer i, og brukes med måte.

Fridolina sa for siden:

Är det någon som vet?
[color=red][/color]

donjuanwannabe sa for siden:

Dette er litt vanskelig å svare på men jeg prøver. 5 g fett (eller under) pr. 100 g vare er vel lite fett. Jeg vil si at 10 g fett er også lite. (blir litt rart dette å svare på når man ikke skal tenke på fettet :)

Hvis en vare inneholder 40 eller 50 g fett pr. 100 g så er vel det mye.

Både umettet og mettet er vel bra fett..?

I en sjokolade på 100 g er det nesten 600 kcal, det er mye. I en kyllingfilet er det 100 kcal pr 100 g vare det er veldig lite. I kjøttdeig er det 200 kcal i 100 g kjøttdeig, jeg vil ikke si at det er spesielt mye heller, sånn passe.

Dette var rart å svare på :)

Fridolina sa for siden:

Tusen takk for svaret!!! kjempe snillt!
[color=red][/color]
Jag har ju lärt mig hvor mye, mye karbs er men resten vet jag ju ikke..:o

donjuanwannabe sa for siden:

Jo mere fett, dess mere mett :)

Kristian sa for siden:

En må se på hva varen inneholder. Altså hvor mye fett det er i forhold til protein og karbo.
Nøtter inneholder jo mer karber enn brus, men jeg foretrekker nøtter fordet fordi nøtter også er rike på fett, protein og fiber, noe som brus ikke har....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.